Év végi e-kereskedelem
Az előzetes elvárások szerint az e-commerce szolgáltatásokat kínáló weboldalak üzemeltetői összesen 200-400 millió forintos bevételt vártak a karácsonytól, annak tudatában, hogy a webes áruházak egyelőre nem jelentettek komoly konkurenciát a valódi üzleteknek. Az interneten elérhető hazai boltok ennek ellenére 50-100 százalékos növekedést reméltek 1999-es év végi forgalmukhoz képest.
Egy felmérés szerint tavaly az egymilliárdos összforgalmat is megközelíthette az elektronikus vásárlásokból származó bevétel, amelynek jó esetben akár 40 százaléka származhatott a karácsonyi forgalomból; ami azonban alacsonynak is mondható, ha a közel 200 ezer otthoni internet-előfizető számát tekintjük, illetve ha azt is figyelembe vesszük, hogy félmillióan munkahelyükön (is) csatlakozhatnak a világhálóhoz.
Az első elemzések azt mutatják, hogy a legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok mellett a számítástechnikai eszközök, a könyvek, a műsoros videokazetták és a hanghordózók voltak.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem
- Az e-üzletben a 30. helyen Magyarország