A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat
A KLM Cityhopper november ötödikén, a világon elsőként vezeti be a saját fejlesztésű virtuális valóság képzését az Embraer 175 és 190-es repülőgépek pilótái számára. A fejlesztés segítségével költség- és időhatékonnyá válik a szakemberek kiképzése.
A KLM leányvállalata, a KLM Cityhopper európai utakra egy Embraer gépekből álló flottát használ. A légitársaság a pilóták eltérő igényeire adott hatékony válaszadás reményében kezdett bele a virtuális valóság felhasználásával készülő program fejlesztésébe.
Sebastian Gerkens, a KLM Cityhopper Senior Embraer oktatója szerint, „a virtuális valóság hozzáférhetőbbé teszi a képzést. A pilótáknak nem kell egy teremben vagy egy szimulátorban ülniük a megadott időben, így helytől függetlenül, igény szerint tudják használni a programot. Ezen felül a tanulók lehetőséget kapnak képességeik biztonságos felfedezésére. A VR segítségével a pilóták már a képzésük korai stádiumában megismerkednek pilótafülkével, ezáltal hatékonyabban tudják felhasználni későbbi, a szimulátorban töltött képzési idejüket.”
Az új oktatási mód megtakarítást is eredményez, többek között azért, mert csökkenti a külső beszállítók számát, és rugalmasabbá teszi az ütemezést.
Három felhasználási terület
Az Embraer 175 és 190-es repülőgépekhez tartozó képzési programokat a KLM VR szakértői a KLM Cityhopper együttműködésével fejlesztették. A képzés mindhárom fázisa eleme az úgynevezett Type Rating Course-nak, mely során a pilóták megtanulják az általuk vezetendő repülőtípusok sajátosságait.
1. Virtuális pilótafülke – egy interaktív kép a kezelőfelületről, a pilóta szemszögéből.
2. Bemutató videó – egy 360 fokos videó a pilótafülke pótülésének szemszögéből.
3. Virtuális séta – külső és belső 360 fokos képek a repülőről.
„Ezek a programok különböző módon lettek létrehozva,” - magyarázta Werner Soeteman, a KLM VR Centre OF Excellence menedzsere. „A virtuális pilótafülke egészét például a VR és 3D szakértők készítették számítógépeken. A 360 fokos videókat és képeket pedig a pilótafülkéből az egyik VR mérnökünk rögzítette repülés közben, a KLM Cityhopper pilótáinak közreműködésével. A fejlesztőink természetesen nem ismerik az Embraer gépek működését, bár az elmúlt időszakban kétségkívül sokat tanultak.”
EASA tanúsítvány
A KLM már régóta érdekelt a VR képzések kapcsán. Mi sem bizonyítja ezt jobbam, mint a már korábban, a karbantartók és a KLM Citychopper légiutas kísérői számára létrehozott oktatóanyagok. Most az Embraer 175 és 190-es pilótákon a sor, hogy csatlakozzanak e társasághoz.
A VR tanfolyamok kiegészítik a KLM meglévő képzési programját. A KLM Cityhopper vizsgálja, hogy megszerezhető-e az EASA (European Union Aviation Safety Agency) tanúsítvány az új képzésekre, amelyek idővel felváltanák az olyan alapvető oktatási formákat, mint a tantermi órák, a tankönyvek és a pilótafülkéről készült poszterek. A képzések minőségének fenntartása természetesen továbbra is a legfontosabb szempont lesz a biztonság érdekében.
A képzés bemutatásáról videó is készült:
Kapcsolódó cikkek
- Kísértetiesen jó ajánlat a HTC VIVE Halloween kínálatában
- 2020 legújabb technológiai trendjei
- Megjelent a HTC VIVE XR Suite szoftvercsomag
- Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre
- VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések
- VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál
- A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
- Egy startup virtuális valóság sétákon kelti életre a magyar történelmet
- Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.