Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
A Cyber Monday Magyarországon nem csak az itthoni, de a világ minden tájáról találhatsz információkat a Cyber Monday-ról. Górcső alá vettük ezt a napot, hogy ne maradj le semmiről. Nálunk megtalálod a legnagyobb és legjobb Picodi nyújtotta árengedményeket Magyarországon, a világ minden tájáról.
Black Friday és Cyber Monday: 8 nap, ami fellendíti a gazdaságot
- Az éves vásárlások 8,9%-a a Black Friday és Cyber Monday vásárlási láz alatt történik;
- A magyarok 52%-a elégedett az ez idő alatt vásárolt termékekkel;
- A vásárlók többnyire csak a nem elég magas leárazásokat és nem túl attraktív termékeket panaszolták;
- A Pandémia és az instabil helyzet lehűtheti az érdeklődést néhány vásárlóban;
A CyberMonday.Global elemzői megvizsgálták a globális eladásokra vonatkozó statisztikákat — a Black Friday és Cyber Monday idején — és elkészítették a prognózist 2020-ra.
Az elmúlt 10 év trendjei
A Google Trends segítségével még időben megvizsgáltuk a Black Friday és Cyber Monday népszerűségét globálisan és Magyarországon is.
10 évig a Black Friday népszerűsége töretlenül növekedett. A Cyber Monday, a Black Friday-hoz képest az utóbbi két évben kissé háttérbe szorult, valószínűsíthető, hogy a két vásárlási ünnep egybemosódása miatt is — hiszen ez már nemcsak a péntekről szól.
Magyarország adatai azt mutatják, hogy a Black Friday és Cyber Monday iránti érdeklődés csúcspontja 2017-ra tehető. Habár az ezutáni években kismértékű visszaesést tapasztaltunk, az év végi nagy vásárlási esemény még mindig sokakat lázban tartott 2018-ban és 2019-ben is. Sajnos a világjárvány a munkaerőpiaci helyzet és a gazdasági instabilitás idén valószínűsíthetően lehűtheti az érdeklődést.
Hogyan emelkednek az eladások a Black Friday és a Cyber Monday idején?
A CyberMonday.Global adatai szerint Magyarországon a Black Friday fő értékesítési napján a tranzakciók száma 600%-kal haladta meg a 2019-es éves átlagot. Másfelől, a Cyber Monday napján vásárlók aktivitása 193%-kal magasabb, mint egy átlagos napon ebben az évben.
Figyelembe véve, hogy a Black Friday eladások már Hétfőn elkezdődnek, megvizsgáltuk az eladásokat napról napra ebben az időszakban. A legnagyobb aktivitás nyilvánvalóan péntekre esett. A november 25. és december 2-a közötti tranzakciók 21,4%-a történt ezen a napon. A legkevesebb vásárlás a Black Friday hetet indító hétfőn történt. Összesen, az összes éves értékesítés 8,9%-a történt a Black Friday és Cyber Monday napok alatt.
Elégedett vásárlók?
19.000 internet felhasználót kérdeztünk meg számos országból, hogy mi a véleménye a Novemberi leárazásokról. Magyarországon, több, mint az eseményen résztvevők fele (52%) elégedett volt az eredménnyel, valamint még 23% vallotta, hogy nem távozott csalódottan vásárlás után. Ugyanakkor az elégedetlenkedők száma is az egyik legmagasabb volt az országban 23% elégedetlennel és 2% kissé elégedetlennel. Kiábrándultabb vásárlókat csak Ukrajnában (26%), Argentínában (27%) és Dél Afrikában (33%) találtunk nagyobb százalékban.
Mi volt a legnagyobb probléma a vásárlók számára? 69%-a az elégedetlenkedőknek azt vallotta, hogy nem elég attraktívak a leárazott termékek. A második leggyakoribb panasz pedig a túl alacsony kedvezményre szólt. 36% szerint az akciós termékeket hamar elkapkodták, viszont a lassú weboldalak és hosszú sorok az üzletekben nem jelentettek nagy problémát, erre csak 14 és 9% szavazott csak.
Mire van szüksége a vásárlóknak?
A Google keresési lekérdezéseinek statisztikái sokat elárulnak a magyar vásárlókról. A Black Friday és a Cyber Monday általában az elektronikai cikkek értékesítéséhez kapcsolódik, de a Magyarországi adatok alapján itthon az ajándékra szánt termékek iránti kereslet a legnagyobb ebben az időszakban, 85%-kal magasabb, mint az éves átlag. Hasonló tendencia figyelhető meg szintén Németországban, Csehországban és Svájcban is.
A második legnépszerűbb kategória a háztartási készülékek voltak 43%-kal, amiket a könyvek és ékszerek követtek a rangsorban a maga 33 százalékkukal.
Mennyi pénzt hajlandók költeni a vásárlók?
A 44 ország állampolgárai között végzett felmérés azt mutatja, hogy a magyarok moderált pénzköltők az év végi akcióhullámban, átlagosan 125 eurót szánnak kiadni ebben az időszakban. Hasonló összeget szánnak Ukrajnában, Oroszországban és Dél-Afrikában is költeni ilyenkor.
Azok a vásárlók, akik a legnagyobb összeget szánják elkölteni az USA-ból (410 €), Svájcból (391 €) és az Egyesült Királyságból (371 €) származnak.
A keresés módszertana
Minden statisztika a Google Trends, Google Keyword Planner és a Picodi.com 2010 óta működő globális online kuponoldal felületéről származik, amely szintén létrehozta a CyberMonday.Global platformot a Cyber Monday eladásainak szentelve. A jelentésben felhasználásra került a 19.000 résztvevő bevonásával 44 országban készült online felmérés is. A valutaváltáshoz a Google Finance átlagos árfolyama lett felhasználva.
Forrás: CyberMonday.Global
Kapcsolódó cikkek
- Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Komoly vetélytársai lehet az Amazonnak a kínai és indiai webáruház óriások
- Black Friday és Cyber Monday – tényleg akkora a kedvezmény, amennyit a vásárlók gondolnak?
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FoxPost alapítói befejezték küldetésüket
A FoxPost alapítói, Bengyel Ádám vezérigazgató és Lányfalvi Péter kereskedelmi igazgató lemondtak pozíciójukról. Döntésüket azzal indokolták, hogy elérték kitűzött céljaikat, és sikerült megtalálniuk a vállalat irányítására alkalmas utódot. Úgy érzik, küldetésük befejeződött, és elégedetten távoznak.
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.