Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
Megállapította egy győri, egy mosonmagyaróvári, egy tihanyi és egy zalaegerszegi frekvencia közösségi használatára kiírt pályázat nyerteseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület elvégezte egy nyíregyházi frekvencia pályázatának alaki vizsgálatát is, és állampolgári bejelentések alapján ellenőrizte a Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorokat.
Rádiós pályázatok
A tanács nyertest hirdetett a Győr 96,4 MHz körzeti, a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz, a Tihany 97,6 MHz és a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokon. A Katolikus Rádió Zrt. lett a nyertes a győri, a mosonmagyaróvári és a tihanyi frekvenciákon – amelyek közül előbbi kettőnél egyedül pályázott, míg a zalaegerszegi eljárás nyertese a szintén egyedül pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.
A testület elvégezte a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát és pályázati nyilvántartásba vette a Médiahíd Kft.-t.
Médiafelügyeleti döntések
Bejelentések alapján vizsgálta a grémium az RTL Klub Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorainak novemberi adásait. A testület megállapította, hogy a Drága örökösöknek nem kellett volna magasabb korhatár-besorolást kapnia, amiért egy beszélgetés hátterében a nézők kitakart, időnként elhomályosított aktképeket láthattak a falon, ugyanis a pár másodpercre megjelenő képeken kívül nem szerepelt és nem is utaltak szexualitásra az epizódban, és az említett ábrázolás sem volt hangsúlyos. Egy másik bejelentés a mindkét műsorban elhangzó indulatos, mérgelődő kifejezéseket kifogásolta, a grémium azonban megállapította, hogy ezek egyike sem minősült trágárságnak, nem haladta meg azt a mértéket, amely a védendő korosztály számára hátrányos hatással járna. A Médiatanács egyik esetben sem indít eljárást az RTL Klub szolgáltatójával szemben.
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vicces vagy hasznos? Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat
Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak* kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából** is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.
82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele
82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.
Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját
Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.