A technológia területén dolgozó nők szervezetét alapítja meg a Vodafone
A Vodafone Magyarország kezdeményezésére, a Lenovo Magyarország és a BOOKR Kids társalapításával elindul a Women in Technology Hungary Egyesület, amely a technológia területén tevékenykedő nőket kívánja összefogni. A szolgáltató az egyesület megalapításával egy olyan közös tudásmegosztó és kapcsolatépítő platformot kíván létrehozni, amely egyfelől párbeszédet generál a szervezet tagjai között, másfelől inspirációt, mentoringot és szakmai segítséget nyújt a jövő női generációja számára.
Az időzítés sem véletlen: az akcióval a nemzetközi nőnapon a női esélyegyenlőség fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a Vodafone. Az Egyesülethez társalapítóként csatlakozik Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója, valamint Horváth Dorka, a BOOKR Kids alapítója és ügyvezetője.
A Women in Technology Hungary Egyesület összhangban van a Vodafone globális céljával, azaz, hogy 2025-re a legjobb munkahellyé váljon a nők számára. Ennek elérése érdekében a szolgáltató azon dolgozik, hogy 2030-ig a vezetői pozíciók legalább 40%-át nők töltsék be a vállalatnál. A 2025-re megfogalmazott célkitűzést szolgálja továbbá a számítástechnika iránt érdeklődő lányoknak szervezett #CodeLikeaGirl worshop, a vállalat szülési szabadságra vonatkozó globális irányelve, a hosszabb kihagyás után a munkaerő piacra visszatérő nők visszaintegrálását segítő ReConnect program, valamint a Vodafone családon belüli erőszakra vonatkozó irányelvei. A Vodafone intézkedéseinek, programjainak mindegyike a nők technológia területén betöltött szerepének növelését és a nemek közti egyenlőség megteremtését szolgálják – csak úgy, mint az újonnan megalakuló Women in Technology Hungary Egyesület.
“Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen kezdeményezés élére állhatunk és megalapíthatjuk a Women in Technology Hungary Egyesületet. Hiszünk abban, hogy az üzleti sikerek egyik elengedhetetlen eleme a diverzitás, amely különösen fontos a technológia területén, ahol továbbra is nagyon kevés női szakértő van. A Women in Technology Hungary Egyesület megalapításával célunk, hogy összefogjuk az iparág különböző területein tevékenykedő nagyszerű nőket, párbeszédet indítsunk, példát mutassunk a jövő női generációjának.” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.
A technológiában tevékenykedő nők támogatására több nemzetközi példa létezik. Az egyik legismertebb és egyben Európa legnagyobb ilyen jellegű tech konferenciája, a European Women in Technology a világ minden tájáról érkező, a technológiai szektorban tevékenykedő befolyásos és inspiráló nőket fogja össze egy előadássorozat keretében. Ezen kívül számos, a világ különböző pontjain működő, a technológiában dolgozó nőket összefogó szervezet létezik. Ugyanakkor Magyarországon jelenleg nem működik kifejezetten a nők technológiai szerepét erősítő program vagy szervezet – ezt az űrt kívánja betölteni a Vodafone Magyarország kezdeményezésére megalakuló Women in Technology Hungary Egyesület.
„A Lenovo, mint az IT terület egyik vezető globális cége, évek óta különös figyelmet fordít a diverzitásra és a női esélyegyenlőségre. Én magam is tagja vagyok a Women in Lenovo és a Women in Lenovo Leadership, azaz WILL programnak már több mint 5 éve. A WILL mozaikszó jelentése „AKARAT”. Ez jól írja le a program célját. Céges akarat arra, hogy a Lenovoban mindenki egyenlő esélyt kapjon megbecsült és sikeres tagjává válni a cégnek, illetve vezető pozíciót elérni helyi, regionális vagy globális szinten. Az IT iparágban még mindig 15% körül mozog a női vezetők aránya a világon. A Lenovoban jelenleg ez a szám 20% körül van és célkitűzésünk az elkövetkező 5 évben a 25%-os arányt elérni. A legnagyobb akadálya jelenleg a gyorsabb változásnak az, hogy a szakmát nagyon kevés nő választja. A Women in Technology Hungary Egyesület megalakulása pont ebben segíthet és ezért nagyon fontos számomra” – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.
"A BCG egy friss felmérése* szerint azoknál a cégeknél, ahol a management több mint húsz százaléka nő, tíz százalékkal magasabb az innovációból eredő bevétel. Szerintem még ennél is egyszerűbb a képlet: a digitális termékek felét nők vásárolják. Hogy érthetnének meg minket, ha nem kérdezik meg a véleményünket? Büszke vagyok rá, hogy női startup alapítóként már az induláskor csatlakozhattam a WiTH Egyesülethez, amelynek célja, hogy a technológia világát érthetőbbé és elérhetővé tegyük minden, a témára fogékony nő számára." – tette hozzá Horváth Dorka, a BOOKR Kids alapítója és vezetője.
A szervezet létjogusultságát mi sem mutatja jobban, mint a 2020-as DESI** mutató, amely a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét méri. Eszerint az IKT-szakemberek Magyarországon a munkaerő tekintetében az EU többi részéhez közel hasonló arányt képviselnek (3,7% Magyarországon, 3,9% az Unióban), ugyanakkor a női IKT-szakemberek tekintetében ez az arány rendkívül alacsony, az összes hazai női munkavállaló csupán a 0,7%-át teszik ki (szemben az EU-ban jellemző 1,4%-os átlaggal).
A nemek közötti egyenlőség fontosságára a Vodafone az elmúlt években látványos nőnapi kampányokkal hívta fel a figyelmet: két évvel ezelőtt női szimbólumra cserélték a Vodafone székházon található több mint 20 milliárd dollár márkaértékű vállalati logót, tavaly pedig az egyenjogúság jegyében a Nők Lapja nőnapi számát Ők lapjává varázsolták. Természetesen a Vodafone idei nőnapi kampánya is a nemek közötti egyenlőségre kívánja felhívni a figyelmet: a Vodafone Magyarország Instagram oldalán a mai napon egy digitális idővonalon mutatják be a női egyenjogúság legfontosabb állomásait.
Kapcsolódó cikkek
- Mától Budapest nagy részén elérhető a Vodafone 5G hálózata
- Magyar megoldás a sportszponzoráció élvonalában
- Egy éve indult el az ÉletMentő alkalmazás
- Az Óbudai Egyetem kiberbiztonsági képzését támogatja a Vodafone
- A Lenovo névadó szponzorként erősíti tovább a Ducati MotoGP csapatát
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- A Vodafone meghosszabbítja a UPC mail fiókhoz való hozzáférést
- A Vodafone 49,1 milliárd forintért vásárolt frekvenciákat
- Három szolgáltató 150,2 milliárd forintért licitált mobilfrekvenciákra
- Vendéglátóhelyeknek előnyös TV szolgáltatást indít a Vodafone
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.