A technológia területén dolgozó nők szervezetét alapítja meg a Vodafone
A Vodafone Magyarország kezdeményezésére, a Lenovo Magyarország és a BOOKR Kids társalapításával elindul a Women in Technology Hungary Egyesület, amely a technológia területén tevékenykedő nőket kívánja összefogni. A szolgáltató az egyesület megalapításával egy olyan közös tudásmegosztó és kapcsolatépítő platformot kíván létrehozni, amely egyfelől párbeszédet generál a szervezet tagjai között, másfelől inspirációt, mentoringot és szakmai segítséget nyújt a jövő női generációja számára.
Az időzítés sem véletlen: az akcióval a nemzetközi nőnapon a női esélyegyenlőség fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a Vodafone. Az Egyesülethez társalapítóként csatlakozik Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója, valamint Horváth Dorka, a BOOKR Kids alapítója és ügyvezetője.
A Women in Technology Hungary Egyesület összhangban van a Vodafone globális céljával, azaz, hogy 2025-re a legjobb munkahellyé váljon a nők számára. Ennek elérése érdekében a szolgáltató azon dolgozik, hogy 2030-ig a vezetői pozíciók legalább 40%-át nők töltsék be a vállalatnál. A 2025-re megfogalmazott célkitűzést szolgálja továbbá a számítástechnika iránt érdeklődő lányoknak szervezett #CodeLikeaGirl worshop, a vállalat szülési szabadságra vonatkozó globális irányelve, a hosszabb kihagyás után a munkaerő piacra visszatérő nők visszaintegrálását segítő ReConnect program, valamint a Vodafone családon belüli erőszakra vonatkozó irányelvei. A Vodafone intézkedéseinek, programjainak mindegyike a nők technológia területén betöltött szerepének növelését és a nemek közti egyenlőség megteremtését szolgálják – csak úgy, mint az újonnan megalakuló Women in Technology Hungary Egyesület.
“Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen kezdeményezés élére állhatunk és megalapíthatjuk a Women in Technology Hungary Egyesületet. Hiszünk abban, hogy az üzleti sikerek egyik elengedhetetlen eleme a diverzitás, amely különösen fontos a technológia területén, ahol továbbra is nagyon kevés női szakértő van. A Women in Technology Hungary Egyesület megalapításával célunk, hogy összefogjuk az iparág különböző területein tevékenykedő nagyszerű nőket, párbeszédet indítsunk, példát mutassunk a jövő női generációjának.” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.
A technológiában tevékenykedő nők támogatására több nemzetközi példa létezik. Az egyik legismertebb és egyben Európa legnagyobb ilyen jellegű tech konferenciája, a European Women in Technology a világ minden tájáról érkező, a technológiai szektorban tevékenykedő befolyásos és inspiráló nőket fogja össze egy előadássorozat keretében. Ezen kívül számos, a világ különböző pontjain működő, a technológiában dolgozó nőket összefogó szervezet létezik. Ugyanakkor Magyarországon jelenleg nem működik kifejezetten a nők technológiai szerepét erősítő program vagy szervezet – ezt az űrt kívánja betölteni a Vodafone Magyarország kezdeményezésére megalakuló Women in Technology Hungary Egyesület.
„A Lenovo, mint az IT terület egyik vezető globális cége, évek óta különös figyelmet fordít a diverzitásra és a női esélyegyenlőségre. Én magam is tagja vagyok a Women in Lenovo és a Women in Lenovo Leadership, azaz WILL programnak már több mint 5 éve. A WILL mozaikszó jelentése „AKARAT”. Ez jól írja le a program célját. Céges akarat arra, hogy a Lenovoban mindenki egyenlő esélyt kapjon megbecsült és sikeres tagjává válni a cégnek, illetve vezető pozíciót elérni helyi, regionális vagy globális szinten. Az IT iparágban még mindig 15% körül mozog a női vezetők aránya a világon. A Lenovoban jelenleg ez a szám 20% körül van és célkitűzésünk az elkövetkező 5 évben a 25%-os arányt elérni. A legnagyobb akadálya jelenleg a gyorsabb változásnak az, hogy a szakmát nagyon kevés nő választja. A Women in Technology Hungary Egyesület megalakulása pont ebben segíthet és ezért nagyon fontos számomra” – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.
"A BCG egy friss felmérése* szerint azoknál a cégeknél, ahol a management több mint húsz százaléka nő, tíz százalékkal magasabb az innovációból eredő bevétel. Szerintem még ennél is egyszerűbb a képlet: a digitális termékek felét nők vásárolják. Hogy érthetnének meg minket, ha nem kérdezik meg a véleményünket? Büszke vagyok rá, hogy női startup alapítóként már az induláskor csatlakozhattam a WiTH Egyesülethez, amelynek célja, hogy a technológia világát érthetőbbé és elérhetővé tegyük minden, a témára fogékony nő számára." – tette hozzá Horváth Dorka, a BOOKR Kids alapítója és vezetője.
A szervezet létjogusultságát mi sem mutatja jobban, mint a 2020-as DESI** mutató, amely a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét méri. Eszerint az IKT-szakemberek Magyarországon a munkaerő tekintetében az EU többi részéhez közel hasonló arányt képviselnek (3,7% Magyarországon, 3,9% az Unióban), ugyanakkor a női IKT-szakemberek tekintetében ez az arány rendkívül alacsony, az összes hazai női munkavállaló csupán a 0,7%-át teszik ki (szemben az EU-ban jellemző 1,4%-os átlaggal).
A nemek közötti egyenlőség fontosságára a Vodafone az elmúlt években látványos nőnapi kampányokkal hívta fel a figyelmet: két évvel ezelőtt női szimbólumra cserélték a Vodafone székházon található több mint 20 milliárd dollár márkaértékű vállalati logót, tavaly pedig az egyenjogúság jegyében a Nők Lapja nőnapi számát Ők lapjává varázsolták. Természetesen a Vodafone idei nőnapi kampánya is a nemek közötti egyenlőségre kívánja felhívni a figyelmet: a Vodafone Magyarország Instagram oldalán a mai napon egy digitális idővonalon mutatják be a női egyenjogúság legfontosabb állomásait.
Kapcsolódó cikkek
- Mától Budapest nagy részén elérhető a Vodafone 5G hálózata
- Magyar megoldás a sportszponzoráció élvonalában
- Egy éve indult el az ÉletMentő alkalmazás
- Az Óbudai Egyetem kiberbiztonsági képzését támogatja a Vodafone
- A Lenovo névadó szponzorként erősíti tovább a Ducati MotoGP csapatát
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- A Vodafone meghosszabbítja a UPC mail fiókhoz való hozzáférést
- A Vodafone 49,1 milliárd forintért vásárolt frekvenciákat
- Három szolgáltató 150,2 milliárd forintért licitált mobilfrekvenciákra
- Vendéglátóhelyeknek előnyös TV szolgáltatást indít a Vodafone
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.