Egyeztetést kezdeményezett a jogalkotókkal az Ecommerce Hungary
A magyar e-kereskedők érdekképviseleti szervezete, az Ecommerce Hungary egyeztetést kezdeményezett a koronavírus járvány elleni védekező intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló jogszabály egyes rendelkezéseinek értelmezése kapcsán a Gazdaságvédelmi Operatív Törzs szakembereivel. A szervezet elsősorban a csomagküldő internetes kereskedelem egyik mozzanata, a személyes átvétel biztosításának lehetőségével kapcsolatosan kért pontosítást és fejtette ki szakmai álláspontját.
Mint ismeretes, az Ecommerce Hungary múlt pénteken kiadott álláspontja az, hogy a személyes átvételi szolgáltatást nyújtó (azaz a csomagküldés utolsó fázisát megvalósító) üzlethelyiség kizárólag ennek a csomagátadási szolgáltatásnak a biztosítása érdekében nyitva lehet, de normál (fizikai jelenléten alapuló vásárlási folyamatban) vevőt nem fogadhat.
A kormányrendelet szerint köteles zárva lenni egy bolt (mert személyes jelenlétet igényel a vásárlók vásárlása). Ez alól kivétel az a helyiség vagy helyszín, ami csomagküldő szolgáltatás célját szolgálja, azaz a pl. személyes átvételt biztosít, tehát erre a lehetőségre vonatkozóan kivételt fogalmaz meg a jogszabály. A csomagküldő szolgáltatást nem csak házhozszállítással (ami külön is meg van említve kivételként), hanem átvevő ponton történő személyes átvétellel is meg lehet valósítani, ez benne van a csomagküldő internetes kiskereskedelem meghatározásában.
Az újjáalakult e-kereskedelmi szövetség, az Ecommerce Hungary idén februártól hangsúlyos szerepet szán az egész magyar e-kereskedelemi szektor érdekképviseletének és várja tagjai közé azokat az e-kereskedőket, webshopokat, akik fontosnak tartják a szakma érdekképviseletének támogatását és akár tevékenyen is részt akarnak venni az egyesület valamelyik tagozatának munkájában, például tudásmegosztásban, keresztmarketingben, közös beszerzési projektekben.
Kapcsolódó cikkek
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- A DHL is támogatja az e-kereskedelmet
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
- Átalakul az Ecommerce Hungary
- Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is
- Új vásárlási szokásokat szült a járvány
- Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem
- Megérkezik a csomag a karácsonyfa alá?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.