Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

forrás: Prím Online, 2021. május 10. 12:16

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

A pandémia hónapjaiban 42-ről 34 százalékra esett vissza azok aránya, akik továbbra is ragaszkodnak a személyes megbeszéléshez, derült ki az NN Biztosító 2019* után 2020-ban** is elvégzett kutatásából. A fenti adat is azt mutatja, hogy a beszélgetések terén már pár hónap alatt is mérhető átalakulásokat hozott a járványhelyzet. A megkérdezettek kétharmada már az elektronikus csatornákat is igénybe veszi a kapcsolattartáshoz. Különösen a felsőfokú végzettségűek és a magasabb jövedelműek mutattak nagy nyitottságot a telefon, a chat, a videótelefon, valamint a többi digitális lehetőség iránt. 

 

Mint arra az NN Biztosító kutatása rávilágított, a megkérdezettek körében a legnépszerűbb alternatív csatorna a telefon – 39 helyett immár 46 százalék használja komoly beszélgetésekre –, és látványosan törnek előre az online platformok is. Tavalyhoz képest a 24-34 évesek közt például 45 helyett immár 51 százalék ezeket a felületeket választja kommunikációjához. Míg a rokonokkal – ezen a kategórián belül is főként az idősebbekkel – jellemzően telefonon beszélünk, a barátokkal és a munkatársakkal folytatott eszmecserékben a chat is hasonlóan fontos szerepet játszik.

 

Azon túl, hogy a telefonálás mellett a chat-használat is megnőtt (33-ról 38 százalékra), leggyorsabban a videós kommunikáció részaránya bővült: 7-ről 13 százalékra, vagyis csaknem a duplájára. Elsősorban a nők, a 35-45 évesek, a felsőfokú végzettségűek, a nagykamasz vagy felnőtt gyerekkel rendelkezők, valamint a nagyobb jövedelműek használják az átlagnál gyakrabban ezt a lehetőséget.

 

 

A válaszadók közel háromnegyede szerint az online videós jelenlét képes pótolni a személyes találkozást, főként olyankor, amikor az a téma, hogy kivel mi történt az elmúlt időszakban. Viszont változatlanul inkább szemtől szemben, személyesen próbálunk másokat megvigasztalni, illetve a szeretetünket kifejezni. 

 

„Az utóbbi években egyre többen aggódnak amiatt, hogy az online kommunikáció háttérbe szorítja a személyes kapcsolatokat. A pandémia azonban megmutatta, hogy ezek a digitális csatornák milyen hasznosak lehetnek a kapcsolattartásban, amikor személyes találkozók egészségügyi kockázatokkal járhatnak” – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „a járványhelyzet még hangsúlyosabbá tette, hogy Magyarország egyik vezető életbiztosítójaként milyen fontos szerepünk és felelősségünk van ügyfeleink életében. Ezért döntöttünk úgy már tavaly tavasszal, hogy a piacon bevett 90-180 nap helyett csupán 14 nap után folyósítjuk kórházi napi térítéseinket egyes termékeinknél, ami jelentős könnyebbség az ügyfelek számára. Valamint több olyan digitális ügyintézési újítást vezettünk be, amelyek révén garantálni tudtuk a folyamatos szolgáltatást és a 100 százalékban online szerződéskötést”. 

 

A kutatási eredmények jól mutatják az alkalmazkodóképességünket: bátran választunk akár szokatlanabb csatornákat is, csak megoszthassuk egymással a fontos dolgokat. Ez a kapcsolattartás terén mutatott rugalmasság az NN Biztosító kutatásának eddigi tapasztalatai szerint hozzájárulhat a mentális egészség megőrzéséhez, és megkönnyítheti a járványhelyzetben jelentkező anyagi nehézségek, egzisztenciális félelmek, szorongások feloldását is. 

 

___________________ 

* A kutatást az NRC piackutató készítette az NN Biztosító megbízásából 2019 szeptemberében a 24-59 éves, magyar internetezők körében 1000 fős mintán. A megkérdezettek nem, korcsoport, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálják a célcsoportot.  

** A kutatást az NRC piackutató készítette az NN Biztosító megbízásából 2020 szeptemberében a 24-59 éves, magyar internetezők körében 1000 fős mintán. A megkérdezettek nem, korcsoport, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálják a célcsoportot.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Csúcson a Bridgestone magyarországi üzeme

Az üzemben eddig legyártott abroncsokból az összes magyar sofőr kétszer tudna gumit cseréltetni, sőt még mindig maradna plusz egy teljes szett minden budapesti autósra. A KSH adatai alapján erre lenne elég a 35 millió gumiabroncs. A Bridgestone Tatabánya megalapítása óta folyamatosan növeli kapacitását: mostanra képes akár évi 6,5 millió abroncsot kigördíteni az ipari parkból. 

2021. június 19. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40