Az ügyfélélmény uralja a bankszektor digitalizációját
A pénzügyi applikációknak természetükből fakadóan kell egyszerre gyorsnak és könnyen használhatónak lenniük, miközben összetett szabályrendszereknek, biztonsági előírásoknak felelnek meg. Az intuitív felhasználói felületek, a mesterséges intelligenciára épülő azonosító folyamatok, valamint a szolgáltatások teljes digitalizálása meghatározza a bankszektor fejlődését. Ezen innovációs folyamatok fő mozgatórugója az állandóan formálódó elvárások az ügyfelek részéről, derül ki a Liferay Digital Talks soron következő adásából.
A Liferay Hungary újonnan indult, különböző iparágak digitalizációs trendjeit bemutató videósorozatának legújabb adása a bankszektor pandémia alatti és az ezt követő digitalizációs kihívásokat ismerteti.
A technológiai fejlődés előrehaladtával a bankról alkotott hagyományos kép, azaz a hatalmas márvány épület, ahová személyesen kell ellátogatnunk, ha bankszámlát nyitunk vagy pénzt tervezünk kivenni, folyamatosan változik. Már napjainkban is, de az idő előrehaladtával még inkább, ez a robosztus intézmény a zsebünkbe vándorol.
A teljes videó:
Az életszerű helyzetekre kell választ adni
Ahogy a mobiltelefon kezdi felváltani a pénztárcát, úgy növekednek az elvárások is az applikációkkal szemben. Egyrészt, meghatározó az, hogy az adott intézménynek legyen mobilalkalmazása. Másrészt, szélesedik azoknak a szolgáltatásoknak a palettája, amelyet egy applikáción belül szeretnének elérni az ügyfelek. A pénzügyi tranzakciók önmagukban csak ideig-óráig elegendőek egy folyamatosan változó digitális környezetben. Egy platformnak minél több innovatív megoldást kell ajánlania, például a tömegközlekedés, vagy akár a biztosítások tekintetében.
Végül, ezeket a funkciókat olyan módon kell az adott szolgáltatónak prezentálnia, hogy az bármiféle használati utasítás nélkül, pillanatok alatt értelmezhető legyen. Egy releváns banki applikáció feladata, hogy az intuitív felhasználói felületen olyan praktikus eszköztárat biztosítson, amely a mindennapos ügyintézést könnyíti meg.
A biztonság továbbra is meghatározó
Az egyszerűségre való törekvés jelenti egyben a legnagyobb kihívást is a banki applikációk, felületek tekintetében. Egy teljesen online számlanyitás esetén, amikor a felhasználó az egész igénylési, azonosító és ellenőrző folyamatot digitálisan viszi végig, akkor a háttérben olyan összetett és mesterséges intelligenciát igénylő műveletek mennek végbe, amelyekből a felhasználó semmit sem érzékel.
Ettől azonban nem lesz kevésbé biztonságos, hiszen a sokrétű és bonyolult banki környezetet teremtő szabályrendszerek a digitális megoldásokban sem tűnnek el. Az eljárások fejlesztéséhez számos törvényi előírást, jogszabályi megfeleléseket, valamint az MNB követelményeit is figyelembe kell venni.
Az ügyfélélmény ösztönzi a digitális fejlődést
Az ügyfélélmény és a digitalizáció kéz a kézben jár, hiszen a digitális, az ügyintézést könnyítő megoldások teszik lehetővé a minél magasabb elégedettségi szintet. Ugyanakkor, pontosan ez a siker tényező az, amelyik új és magasabb szintű elvárásokat generál a felhasználókban. Ahogy az ügyfelek hozzászoknak az adott megoldásokhoz, és egyre inkább a mindennapjaik részét képezik, úgy változnak az elvárásaik is. Egy funkció ma lehet, hogy kiemelten teljesít, és akár versenyelőnyt is jelenthet, azonban egyáltalán nem biztos, hogy ez egy év múlva is így lesz.
Következő két év kihívásai a bankszektorban
Az út tehát abba az irányba vezet, hogy a digitális bankolás minél könnyebb, időhatékonyabb, és otthonról elvégezhető opciókat nyújtson. Mindeközben az is feladata, hogy megtalálja az egyensúlyt korunk egyik legnagyobb kihívása, a technológia és az emberi tényezők, értékek között.
„Ha kifejezetten a mi szervezetünket nézem, akkor a digitalizáció és a személyes kapcsolat közti harmónia megteremtése az eddigi működésünk újragondolását jelenti. A bankfiókok, mai nevükön ügyfélpontok elsődleges feladata a személyes ügyintézés és információnyújtás volt. A pandémia 15 hónapja alatt az innovatív megoldások kifejlesztése, egyes pénzügyi tranzakciók digitalizálása mintegy 2,5 évnyit fejlődött. Persze így az ügyfélpontok szerepköre is módosult, s eltolódott abba az irányba, hogy a tanácsadás mellett a digitális szolgáltatások használatában és kérdéseiben nyújtson segítséget az ügyfeleknek.” – magyarázza Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- A digitalizáció felgyorsítása az integráció erejével
- A munkahelyi esélyegyenlőség növekedésén segíthet a mesterséges intelligencia
- Akár a GDP 2%-át is megtakaríthatná Magyarország a digitalizációval?
- Számítógépes játék segíti a személyre szabott mozgásszervi diagnosztikát
- Még nagyon kevesen vetik be az építőipar "csodafegyverét"
- A big datától a gépi tanulásig
- Alapjaiban változtatják meg a bankolást a digitális ügyfélélmény és új generációs elvárások
- Jön a hipersportolók kora
- A mesterséges intelligencia miatt tombol az oltásellenesség?
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.