Direct One kutatás: naponta 1-3 órát töltünk a képernyő előtt

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 18. 18:21

A Direct One TV szolgáltató 2021 augusztusában több, mint 3000 előfizetőjét kérdezte meg tartalomfogyasztási szokásairól. A kutatásból az derült ki, hogy a válaszadók fele naponta 1-3 órát tévézik, és a legtöbben filmeket és sorozatok néznek ez idő alatt. A válaszadók 77 százaléka a hagyományos tévézést részesíti előnyben, emellett 44 százalékuk a streamingszolgáltatók műsorait is figyelemmel követi.

1-3 órát tévézünk

A Direct One szeretné megismerni előfizetői tartalomfogyasztási szokásait, hogy a szolgáltatásait minél inkább a fogyasztói igényekre szabhassa. Ezért kutatásban kérdezte ügyfeleit kedvenc tartalmaikról és platformjaikról. Természetesen a felmérés arra is kereste a választ, hogy mennyi idő töltünk a képernyők előtt. Az derült ki, hogy minden második kutatásban résztvevő naponta 1-3 órát tölt tévénézéssel, míg negyedük ennél többet, 3-5 órát tölt a képernyő előtt. A válaszadók közül a nők valamivel kevesebbet tévéznek, mint a férfiak, és a 25-29 éves korosztályban is alacsonyabb a tévénézés ideje, mint az idősebb korcsoportokban.

 

 

Egyre népszerűbb a streaming

A tévénézési szokások óriási átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években – beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, ahol már nem csatorna, hanem műsor szerint válogathatunk a tartalmak között. A streaming megoldások dinamikus fejlődését támasztja alá a Direct One kutatása is: egyre többen választják a tévénézés ezen formáját. Ezt az igényt a TV szolgáltatóknak is ki kell elégítenie: a Direct One alkalmazása, a Direct Now app segít abban, hogy az előfizetők bárhol, bármikor visszanézhessék a műsorokat mobiltelefonjuk, tabletjük, okostévéjük vagy laptopjuk segítségével – egy előfizetéssel akár 5 különböző műsor is nézhető egyidőben, - a szolgáltató ráadásul online TV hozzáférést is ad streamingszolgáltatása mellé előfizetői számára.

 

A Direct One kutatásában arra is rákérdezett, hogy milyen platformot használnak ma az emberek: 79 százalékuk a hagyományos tévézést kedveli, de mellette sokan streamingszolgáltatót is használnak is, hiszen 44 százalékuk ezt is a lehetőséget is megjelölte válaszában. A hagyományos televíziózást a nők jobban kedvelik (81%), a streamingszolgáltatók pedig inkább a férfiak között népszerűek, ezen csoport közel fele használja, míg a nőknek csupán harmada. A streaming természetesen a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, míg a televíziózás a 60 feletti korosztályban 90%-os aránnyal szerepel.

 

A streamingszolgáltatók közül a Direct One Direct Now applikációját minden harmadik válaszadó használja, ez az arány egyébként megegyezik az itthon két legismertebb streamingszolgáltató használatának arányával, ezeket is 30-30% jelölte meg tartalomfogyasztási forrásként. A folyamatosan bővülő videótár kínálatából a szolgáltató adatai szerint elsősorban a standup műsorok, sorozatok, természetfilmek örvendenek nagy népszerűségnek.  

 

 

A visszajátszás funkció a legkedveltebb

Hol vannak már azok az idők, amikor kiürültek az utcák egy-egy esti sorozat ideje alatt! Ma már csupán minden harmadik válaszadó nézi meg mindig adásidőben a kiválasztott műsort – 63 százalékuk, ha úgy adódik élőben, de leginkább visszajátszva néz meg egy-egy adást. Mivel a valós idejű televíziózás szerepe egyre inkább csökken, erre nyújt megoldást a Direct Now applikáció 7 napos visszajátszás funkciója. Nem véletlen, hogy ez a Direct Now alkalmazás legnépszerűbb funkciója, a válaszadók fele él rendszeresen ezzel a lehetőséggel. A Direct Now appot használók 61 százaléka szerint változtatott tévénézési szokásain az a tény, hogy visszanézhetők a csatornák a felületen: a legtöbben azt emelték ki, hogy így több műsort tudnak megnézni, mint korábban (59%), valamint azáltal, hogy belenéznek a műsorokba, jobban ki tudják választani, hogy mi érdekli őket (44%). A videótárat minden harmadik előfizető használja rendszeresen, főként a tudatosan programot választók kedvelik a tartalomfogyasztásnak ezt az új típusát.

 

Mindennek ellenére a túlnyomó többség (99%) még mindig otthon ül le a képernyő elé, de többen néztek már útközben is műsorokat. Az otthoni tévénézés módszere a legtöbbeknél a szörfölgetés: a válaszadók 63 százaléka mondta, hogy amikor van ideje, leül, és számára érdekes műsort keres a kínálatban. A válaszadók negyede ugyanígy keresgél a streamingszolgáltatóknál, szintén negyedük pedig tudatosan választ a műsorújságból és csak akkor kapcsolja be a tévét, ha tudja, hogy mit akar nézni.

 

 

A filmek és sorozatok a legnépszerűbbek

Toronymagasan, 78 százalékkal vezetnek a filmek és a sorozatok – a legtöbben ezeket a műsorokat követik, legnépszerűbbek a 18-29 éves korosztályban ezek a fajta tartalmak. Második helyen a természet- és dokumentumfilmek állnak, 67 százalék néz ilyen jellegű műsorokat rendszeresen. A hír- és sportműsorokat pedig a válaszadók mintegy 40 százaléka kedveli és követi. 

 

A Direct Now felületén elsősorban a sportműsorok, közülük is az olimpia, a futball EB és a Forma-1 taroltak a közelmúltban: ezek a tartalmak élőben, valamint visszajátszva is óriási népszerűségre tettek szert az alkalmazásban. A napokban induló NFL, azaz az amerikai futballszezon mérkőzéseit az Aréna4 éjjelenként élőben közvetíti, ám a meccsek visszajátszhatók, így azok sem maradnak le az izgalmakról, akik éjjeli inkább a pihenést választják. 

 

A kutatásból az is kiderült, hogy a többség (67%) már ismeri a Direct One előfizetők számára elérhető, elsősorban a Canal+ francia prémium televíziós tartalmait sugárzó új Direct One csatornát is, minden negyedik válaszadó már nézte és tetszett is neki az ott talált tartalom – derült ki a Direct One TV szolgáltató több mint 3000 fős kutatásából.

Kulcsszavak: kutatás Direct One

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36