Forradalmasítja a lakossági energetikai felújításokat a RenoPont
Magyarországon jelenleg a lakások kétharmada, mintegy 3 millió ingatlan, energiafelhasználás szempontjából korszerűtlen. Optimista forgatókönyvek alapján, ha mindenhol megtörténne a fűtési rendszer, a szigetelés és a nyílászárók modernizálása, az ország éves energiafogyasztásának akár 15%-át is meg lehetne takarítani, ami környezetvédelmi szempontból is óriási előrelépés lenne. Egy elismert szakmai szervezetek által életre hívott, nonprofit kezdeményezés most célul tűzte ki, hogy egy számos országban már bevált megoldás meghonosításával segítse a hazai felújítani vágyókat a döntés meghozatalától a komplett kivitelezésig.
„Mostanra nyilvánvaló, hogy a hazánkra vonatkozó, szigorú klímavédelmi célok elérése elképzelhetetlen a családi- és társasházak energetikai felújítása nélkül. Magyarország végső energiafelhasználásának körülbelül egyharmadát a lakossági energiafogyasztás teszi ki, amit becslések szerint 40-50%-kal lehetne csökkenteni átfogó épületenergetikai felújításokkal.” – fejti ki Méhes Martina, az Energiaklub Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központ ügyvezetője és szakmai igazgatója.
Az Energiaklub a vezetője annak az öttagú konzorciumnak, amely létrehozta a RenoPont szolgáltatást. Küldetésük, hogy a több európai országban nagy sikerrel működő „egyablakos” rendszert (one-stop-shop) adaptálják a magyar piacra. A szolgáltatás fő ismérve, hogy az energetikai felújítást tervezők minden szükséges műszaki, jogi, illetve pénzügyi tudnivalót egyetlen helyen kaphatnak meg, jelentősen egyszerűsítve és kiszámíthatóvá téve az energetikai korszerűsítések folyamatát.
Méhes Martina hozzáteszi, ha sikerülne mennyiségi és minőségi téren is előrelépni a hazai ingatlanok energiagazdálkodása terén, az a károsanyag-kibocsátás mérséklése mellett egy korszerűtlen családi ház esetén akár évi 100 ezer forintos rezsiköltség-megtakarítást is jelenthetne. „Ezen kívül minden lakás komfortosabbá, szebbé, télen melegebbé, nyáron hűvösebbé, a levegője egészségesebbé válna, miközben a piaci értékük is megnőne” – világít rá a további előnyökre a szakértő.
A fentiek érdekében a RenoPont olyan hiánypótló szolgáltatásokkal várja ügyfeleit, mint az online időpontfoglalás ingyenes tanácsadásra, letölthető sablondokumentumok, fogalomtár, termékválasztási tanácsadó és a pénzügyi lehetőségek ismertetése. A későbbiekben egy megbízható szakértőket és kivitelezőket tartalmazó adatbázis is segíti a felújítást tervezőket. Az idehaza újszerű, egyablakos megoldást a most induló www.renopont.hu oldalon keresztül és a rövidesen kiépülő irodahálózatban is igénybe lehet venni. A RenoPont szakmai partnerek, szervezetek, cégek és önkormányzatok megkeresését is várja annak érdekében, hogy minél többeket végig tudjon kísérni az energetikai felújításokon, érthetővé és kiszámíthatóvá téve a teljes folyamatot, biztosítva ezzel a legjobb ár-érték arányú tervek kiválasztását, a minőségi eredményt és a valós energiamegtakarítást, ami egyre hangsúlyosabb egyéni és közös érdekünk.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes energetikai tanácsadás a lakosságnak és a vállalkozásoknak
- Online konferenciát tartott az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- Jelentős napenergia céggel bővült a Bravogroup portfóliója
- Ismét lehet pályázni az ABB Női Mentorprogramjára
- Online konferenciát tartott az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
- A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
- MI-alapú energetikai szolgáltatással lép piacra az eNET
- Egy kézben a MOM Park teljes energetikai rendszerének üzemeltetése
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fiatalok veszélyben: Hogyan hatnak az álhírek a diákokra?
A fiatalokat az álhírek komoly veszélyeztetik – mutatja az első Nagy Diák TudatosNet Teszt eredménye. A DUE Médiahálózat és a Yettel második alkalommal indította el országos edukatív játékát, amelynek célja, hogy a diákok megtanulják megvédeni magukat a káros online tartalmaktól. A teszt olyan témákban vizsgálja a fiatalok felkészültségét, mint a biztonságos jelszavak, a cyberbullying, a digitális detox, valamint az AI szerepe az álhírek terjedésében.
Az AI szerepe a modern párkapcsolatokban
A digitális világ jelentős változásokat hozott kapcsolatainkban, különösen a párkapcsolatokban. Bár a technológia folyamatos elérhetőséget biztosít, új kihívások is felmerülnek. Egy gyors üzenet vagy reakció elegendőnek tűnhet, de vajon tényleg mélyebb kapcsolatot eredményez? A mesterséges intelligencia és a digitalizáció nemcsak az ismerkedés és kapcsolattartás terén, hanem az intimitás, közelség és bizalom megélésében is szerepet játszik.
Öt dolog, amire szoftver-beszerzéskor érdemes figyelni
A vállalati szoftverekkel kapcsolatban számos olyan szellemi tulajdonjogi, adatvédelmi jogi és titokvédelmi kérdés felmerülhet, amelyre a cégek sajnos nem mindig gondolnak a beszerzés során. Az üzletmenet szempontjából kritikus szoftverek esetében az említett kérdésekből eredő problémák akár jelentősen is befolyásolhatják a cég mindennapos működését, és az adatvédelmi és titokvédelmi kötelezettségek megsértése nemcsak jogi következményekkel járhat, de a cég iránti bizalmat is megingathatja – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.