Hibrid rendezvényekkel alkalmazkodik a járványhoz a magyar technológiai eseményeket szervező cég
Az utóbbi két év a rendezvényszervezői iparág számára talán a legsötétebb időszakot jelentette és úgy tűnik, a gondterhes időszak még mindig nem ért véget – a járványhelyzet súlyossága, így rendezvényeket érintő biztonsági intézkedések is folyamatosan és gyorsan változnak. Ez a megbízói oldal komoly kételkedésével és a megbízások lemondásával járt, de egy magyar szakemberekből álló csapat megpróbált megoldást találni a kialakult helyzetre – úgy tűnik, sikerrel jártak, méghozzá nemcsak itthon, hanem rögtön a nemzetközi porondon is.
A magyar MPhackS és a németországi Bosch Sensortec egy izgalmas ötletversenyt szervezett Európában tanuló, fiatal tech-tehetségek számára. A novemberben véget ért IoT (Internet of Things) Innovációs Verseny négy témát céloz meg: levegőszennyezettség, okosotthon-applikációk, fitnesz- és wellnesseszközök, valamint fogyasztói elektronikus eszközök.
A több mint hat hónapig tartó verseny különlegessége, hogy a lebonyolítás során komoly szerepet kaptak a digitális megoldások és úgy szervezték meg, hogy bármelyik etap virtualizálható legyen: a mentoráció és a meetingek nagy része online volt megtartva, viszont a csapatoknak offline kellett elkészíteniük az általuk fejlesztett eszközöket, amihez egy külön Arduino-csomagot kaptak minden fontos szenzorral együtt. A verseny egy offline rendezvénnyel zárult - a régió egyik legnevesebb konferenciáján, a németországi MikroSystemTechnik Kongress-en -, ahol a legjobb 10 csapat állt színpadra több ezer ember előtt, hogy bemutathassák a projektjeiket.
„Nagyon izgalmas 6 hónap volt és örülök, hogy kiléptünk a tipikus hackathonok világából. Az utóbbi 2 évben azt tapasztaltuk, hogy ügyfeleink tehetségkutatói, alternatív toborzási, Employer Branding célkitűzéseik megvalósítása kapcsán már sokkal specifikusabb igényekkel jönnek hozzánk, amit a klasszikus 36-72 órás hackathon-koncepció már nem képes kielégíteni.” - fogalmaz Fazekas Gerdy, az MPHacks divízióvezetője. „Közel 400 fő jelentkezett 64 csapatban, emiatt még két plusz előszűrést is meg kellett szerveznünk, hogy valóban a legtehetségesebb jelentkezők képviseltethessék magukat a megmérettetésen.”
„Sokan azt mondták nekünk, hogy lehetetlen ekkora volumenű versenyt rendezni egy pandémia alatt, nekünk mégis sikerült. Ezzel a hibrid verseny-variációval biztonságot tudunk nyújtani mind a partnereink, mind a résztvevők számára, hiszen a rendezvény bármely pontja egyetlen kattintással virtualizálható. Nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő, de mi bátran és felkészülten állunk elébe. Látva a jelenlegi helyzetet, 2022-re mindenképpen tervezünk offline eseményeket is, egyelőre limitált létszámmal és a stratégiákban mindig helyet kapnak majd az azonnal bevethető digitális megoldások is, hogy biztosíthassuk az ügyfelek és résztvevők elégedettségét és biztonságát” - mondta Pelle Dávid, az MP Solutions társalapítója.
Kapcsolódó cikkek
- Megvan Magyarország legjobb csomagolása
- Rekordszámú versenyző a 2021-es e-Hód informatikai versenyen
- Cseh fejlesztésű interaktív játék tarolt az idei Ország Játéka versenyen
- Közeleg a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Verseny beadási határideje
- Elkezdődött a szakmai zsűrizés az Ország Játéka versenyen
- JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció született a magyar szervezésű nemzetközi hackathonon
- Az OPPO csatlakozik a Matter otthonautomatizálási szabványhoz
- Mondd mivel játszol és megmondom, ki vagy!
- Találjuk meg együtt Magyarország legnépszerűbb játékait!
- 48 óra a kódok világában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.