K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?

forrás: Prím Online, 2022. február 8. 13:59

Látványos karriert futnak a tisztán elektromos autók nemzetközi szinten, egyre nagyobb részesedést szereznek maguknak a piacon, de a darabszámokat tekintve még lemaradásban vannak. A K&H felmérése alapján az elektromos autók széles körben való elterjedését a válaszadók 63-78 százaléka szerint a magas ár, a kevés feltöltőhely és a hatótáv gátolja leginkább, több mint 50 százalékuk pedig a lassú töltést okolja.

A mostani kilátások szerint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt személyautók visszaszorulnak, helyettük a hibridek és a tisztán elektromosok veszik majd át a főszerepet. A elektromos autó boomot azonban több tényező akadályozza - legalábbis ez derül ki a K&H friss felméréséből. A villanyautók látványos eredményeket értek el az uniós piacon: az Európai Autógyártók Szövetsége adatai szerint 2021 harmadik negyedévében a tisztán elektromos autók részesedése az új autók piacán már 9,8 százalékos volt, szemben a három évvel korábbi alig több mint 2 százalékos aránnyal. Ez tekintélyes részesedés, ám a darabszámokat nézve látszik, hogy még bőven van hely a növekedésre. A szóban forgó időszakban 569 ezer villanyautó kelt el az uniós piacokon, míg benzines és dízeles társaikból több mint 4,6 millió darab. Magyarországon a harmadik negyedévben 1099 teljesen elektromos új személyautót adtak el a kereskedők, míg a hagyományosokból közel 16 ezret.

 

 

Mik az akadályok?

A K&H biztos jövő indexben a 30-59 éves magyar lakosság jelentős része több fontos tényezőt nevesített, amelyek akadályozzák az elektromosautók tempósabb térnyerését. A legnagyobb probléma az elektromos autók ára:

  •     A válaszadók 78 százaléka szerint túl drágák a villanyautók, ez masszív többség, igaz, az egy évvel korábbi felmérésben még a válaszadók 85 százaléka mondta ugyanezt.
  •     70 százalékuk véleménye, hogy az elektromos autóknak alacsony a hatótávolsága;
  •     63 százalékuk úgy véli, nincs elég áramkút, ahol tölteni lehetne a villanyautókat;
  •     62 százalékuk pedig azon a véleményen van, hogy drága a villanyautók javíttatása, szervizelése.

 

A felmérés szerint a megkérdezettek 53 százaléka szerint túl lassan lehet csak feltölteni az elektromos autókat, 49 százalékuk véleménye, hogy nincs megfelelő szervizháttér. Utóbbitól a nők jobban tartanak. Sokkal többen lettek, akik az elektromos autók elhasznált akkumulátorait környezetszennyezőnek tartják: 2021 negyedik negyedévében 47 százalékos volt az arányuk, míg egy évvel korábban csak 37 százalékuk volt ezen a véleményen. A megkérdezettek 43 százaléka, vagyis 10-ből 4-en úgy látják, hogy a mostani helyzetben a tisztán elektromos autónál jobb választás egy konnektorról tölthető hibrid, amelynek van saját belső égésű motorja, ezáltal nincs hatótávprobléma, és a tankolás is megoldható pár perc alatt.

 

“Kötelező” lépés a zöldebb közlekedésért

Bár a válaszadóknak vannak aggályai az elektromos autózás gyors térnyerését illetően, a K&H Biztosító segíti azok elterjedését.

 

A társaság január 6-tól az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású autókra, így a hibridek és a tisztán elektromos meghajtású autók esetében bevezeti az úgynevezett zöld kedvezményt: engedményt nyújt a kötelező felelősségbiztosítási díjból. Az elektromos autóknál egységesen 20, a hibrideknél 10 százalékos a kedvezmény.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magas munkavállalói aktivitás a magyar munkaerőpiacon

A Profession.hu 2025 első negyedéves jelentése szerint a magyar munkaerőpiacon továbbra is magas a munkavállalói aktivitás. Bár az álláshirdetések száma minimálisan, 0,97%-kal visszaesett az előző év azonos időszakához képest, a jelentkezéseké ezzel szemben 4,8%-kal emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a munkakeresők oldaláról továbbra is élénk az érdeklődés.

2025. április 27. 15:46

Erős évet zárt a ViVeTech

A Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett ViVeTech Nyrt. nettó árbevétele a 2024-es üzleti évben 24 százalékkal emelkedett, és megközelítette az 1,4 milliárd forintot, szemben a 2023-ban elért 1,1 milliárd forintos értékkel. A társaság adózott eredménye ezzel párhuzamosan 95 százalékkal, 66,2 millió forintról 128,8 millió forintra bővült – derül ki a vállalat frissen közzétett, a magyar számviteli szabályok szerint elkészített, nem konszolidált éves beszámolójából.

2025. április 27. 13:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12