Rekordszintű bevételnövekedést hozott az Euronicsnak a pandémia alatt bevezetett Emarsys
Jobb megnyitási arány, sokkal több átkattintás, kevesebb spam és 80%-os bevételnövekedés – hosszú évek hírleveles problémáit oldotta meg az SAP Emarsys marketing automatizációs rendszere az Euronicsnál.
Magyarország második legnagyobb műszaki kiskereskedelmi áruházlánca a 64 üzlettel rendelkező Euronics. A nemzetközi márka hazai franchise jogaival rendelkező, 100%-ban magyar tulajdonú Vöröskő Kft. több mint 30 éves múltra tekint vissza a műszaki cikkek offline értékesítésében. Az online kereskedelem intenzív növekedése, amely még a pandémia kitörése előtt kezdetét vette, szükségessé tette, hogy a vállalat az online értékesítési és marketing stratégiáit is újrafogalmazza, új lendületet adva a webshop teljesítésének.
„A bolthálózati értékesítésben kifejezett versenyelőnyünk a szakértékesítői modell, amely azt jelenti, hogy képzett értékesítői kollégáink képesek a vásárlói igényeket pontosan felmérve mindig a vevő számára a legtestreszabottabb ajánlat megfogalmazására. Ezt a tömeges testreszabást szerettük volna megvalósítani az online csatornában is. Olyan teljeskörű marketing automatizációs rendszert kerestünk, ahol minden adatot egy helyen tudunk kezelni” – mondta el Hunyady Beatrix, az Euronics Magyarország / Vöröskő Kft. marketing igazgatója.
A helyi vezetésű vállalat választása azért esett az SAP Emarsys rendszerre, mert ez a megoldás lehetővé tette a vásárlók profilozását, a többcsatornás, illetve online kampányok integrált kezelését és az elmúlt években az elsősorban hírlevélalapú vásárlói kampányok során felgyülemlett gyakorlati buktatók kiiktatását.
Az Euronics 2020. nyarán küldte ki az első olyan hírlevelet, amelyet már az SAP Emarsys rendszere kezelt. A korábbi hírlevélrendszer egyik legnagyobb hátránya az volt, hogy a levelek jelentős része a felhasználók spam mappájába került, emiatt a megnyitási arány tartósan alacsony maradt. Az SAP Emarsys erre a problémára többféle megoldással is szolgál: a küldés előtti kézbesíthetőségi jelentés például megmutatja, mennyire ideális a hírlevél mérete, vagy került-e spam-gyanús szó a tárgymezőbe. Az optimalizált idejű kiküldés segítségével a levél pedig a címzettek számára legjobb időpontban küldhető, így a felhasználók nagyobb valószínűséggel nyitják meg az üzenetet.
A 2020-as és 2021-es első félévi forgalmi adatok összehasonlítása jól mutatja, hogy az SAP Emarsys-szal az Euronics valódi áttörést ért el. A hírlevelek megnyitási aránya közel 11 százalékkal javult, az átkattintási arány 6,5 százalékos növekedést mutatott, ez pedig összességében 80 százalékos bevételnövekedést hozott ezen a csatornán.
A hatékonyságjavuláshoz hozzájárult az is, hogy az SAP Emarsys többféle automatizált üzenet küldését is lehetővé teszi. Az Euronics számára az egyik legfontosabb ilyen üzenet a gyors kosárelhagyáshoz kötődik. Azok a felhasználók, akik terméket helyeztek el a kosarukba, de vásárlás nélkül távoztak, 20 perc után egy figyelmeztető üzenetet kapnak. Ez segít abban, hogy végleges döntést hozzanak a termék megvételéről. Egy másik hasznos funkció a price drop. Ennek segítségével azt tudják jelezni a felhasználó számára, ha az általa korábban megtekintett termék ára minimum 5%-kal csökkent.
Nézd meg a weboldalam, megmondom ki vagy
A rendszer segítségével nem csak a hírleveleket lehet személyre szabni. A különböző webchannel kampány funkciók azt is lehetővé teszik, hogy a honlap is a látogató egyéni igényeihez alkalmazkodjon. A bannercsere során az Euronics a felhasználó profilja alapján a weblap egyes bannereit váltja személyes üzenetre.
A szalagkampányok időzíthető és szerkeszthető üzeneteket mutatnak az oldal alján és tetején. Ezt a funkciót az Euronics főleg a pandémia idején, a vásárlási információk megosztására alkalmazta. A popup kampányokat szintén kreatívan használta a cég. Egy-egy felugró üzenettel segítette például azoknak a döntését, akik több terméket is megtekintettek és láthatóan nehezen választottak ezek közül.
Van élet a Black Friday után is
Hunyady Beatrix szerint ezek az eszközök kulcsfontosságúak abban, hogy a marketing szempontjából csendesebb időszakokban is fenntartsák a vásárlók érdeklődését. A nagy akciók, például a Black Friday, a különböző sportesemények vagy szezonális kiárusítások idején az embereket ugyanis sokkal könnyebb egy-egy jól megválasztott márkával és árponttal impulzív vásárlásra ösztönzi, olyan termékek esetében is, amelyek megvásárlását korábban kifejezetten nem tervezték. Az év nagy részében azonban az automatizáció és a személyre szabott ajánlatok segítségével elhelyezett tartalmak hozzák a hírlevélből származó forgalom nagyobb hányadát szemben az ad-hoc ajánlatokkal, melyek a felhasználó korábbi vásárlói vagy böngészési előzményeire épülnek.
„Az offline fókuszról az online-ra átállás nem csupán egy kapcsoló átállítását jelenti, hanem egy folyamatos fejlesztés lehetőségét kínálja, mérhető eredményekkel, állandó pozitív visszacsatolással” – magyarázza Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Ügyfeleink körében azt látjuk, hogy a rendszerek bevezetése után újabb és újabb funkciókat hoznak be, ezzel növelve forgalmukat, javítva hatékonyságukat.”
Ezzel a hozzáállással viszonyul az SAP Emarsys rendszeréhez az Euronics is. Hunyady Beatrix elmondta, hogy a cég jövőbeni tervei között szerepel egy integrált hűségprogram bevezetése, melynek keretben az email marketinghez használható adatbázist bővítik az offline vásárlói adatokkal is. Ez egy újabb meghatározó mérföldkő lesz az Euronics esetében a teljeskörű omni-channel vásárlói élmény megvalósításában. Ahogy a szakember fogalmazott, ennek kihasználásával az SAP Emarsys automatizációs lehetőségek száma végtelen.
Kapcsolódó cikkek
- Rekord évet zárt az SAP Hungary 2021-ben
- Jövőre eltörlik a sütiket, új megoldások után kell nézni
- Megújult az Euronics webshopja
- A nők valódi vágyait semmibe veszik a reklámok
- Az SAP felhőalapú rendszerét választotta a Boxy Logisztikai Zrt.
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
- Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?
- Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!
- Jól vizsgázott az SAP raktárirányítási rendszere a Hungaropharmanál
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.