KPMG riport a vállalati e-készültségről
Néhány általános, nem számszerűsített megállapítás.
A felkészültségben előbbre tartók ugyan rendelkeznek, de csak a legritkább esetben dokumentált és részletes e-stratégiával. Ugyan minden résztvevő foglalkozott már az új gazdaság kérdésével, azonban annak ma még sem jelentősége, sem a vállalat szervezetére való hatása nem kellően ismert. Az ehhez szükséges infrastrukturális és technológiai felkészültségük szintje mindannyiuknak kiemelkedő, de a cégszervezetnek az e-business igényekhez igazításában - amennyiben hatékonyság és piacszerzés tekintetében is ki akarják aknázni a lehetőségeket - még jelentősek a lemaradások. Az e-business tervekhez igazított emberi erőforrás és vállalati struktúra átalakítás még az elkötelezettek között is "fehér holló" és az e-projektek megvalósítása is kritizálható. Bár a cégvezetők egy része az átalakulás elkötelezettje, még egyiküknél sem mondható honosnak az e-gazdaságot jellemző új vállalati kultúra, melynek hiánya elsősorban az e-startégia, és a vezetésnek a megvalósítás irányába tett lépései gyenge vállalati kommunikációjában keresendő. Végül a versenytársak e-business tervei és tevékenysége elemzésének hiánya arra enged következtetni, ma még az erre történt felkészültséget nem tartják stratégiai versenyelőnynek, s erre utalnak a forráshiányos fejlesztések is.
Kapcsolódó cikkek
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Elektronikus értékesítés és beszerzés a vállalatoknál
- A mobilbank lehagyja az internetbankot
- Általános bizalomerősödés az üzleti szférában
- Korlátlan időre fizet elő a gyakori internetezők zöme
- Szőjük együtt a hálót!
- Szélessávú internetet
- Netsurvey: Tovább nő az otthon internetezők köre
- Nőtt a bankok internetes ügyfélszáma