Huawei: 2022-ben a globális GDP több mint felét a digitalizált gazdaság termeli meg
„Egyesek azt kérdezik: visszavonul a Huawei a nemzetközi piacról? A válaszunk továbbra is „nem”. Folytatjuk globalizációs stratégiánkat a szabványok, a tehetségek, az ellátási lánc és egyebek terén” – hangsúlyozta a barcelonai Mobil Világkiállításon elmondott beszédében Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. A vállalatvezető felhívta a figyelmet arra, hogy a digitalizáció és a szén-dioxid-semlegesség a világ két legforróbb témája, amelyek az elkövetkező években alapvető hatással lesznek az IKT-iparra.
Új alapvetésekre van szüksége az IKT-iparnak
Elmondta, hogy a globális digitális gazdaság gyors fejlődésével a digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet meghaladta a várakozásokat. Az előrejelzések szerint 2022-ben a globális GDP több mint 50%-a digitalizálódik. A meglévő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését. Guo kifejtette, hogy mivel Shannon tétele és a Neumann-architektúra továbbra is szűk keresztmetszetekbe ütközik, az iparágnak új elméleteket és architektúrákat kell feltárnia, hogy átalakítsa a technológiai paradigmát a digitális fenntarthatóság elérése érdekében.
Az IKT iparág kihívásokkal szembesül a karbonsemlegesség terén is. A további digitalizáció ugyan növeli a széndioxid-kibocsátást, de az IKT iparág segíthet más iparágaknak csökkenteni a szénlábnyomukat, amely tízszer nagyobb, mint saját lábnyoma.
Ezeket a célokat szem előtt tartva a Huawei jelentősen növeli stratégiai befektetéseit az alaptechnológiákba, és partnereivel együtt dolgozik a technológiai paradigmák átalakításán, három területre – az alapvető elméletek, az architektúra és a szoftverek – fókuszálva. Ez támogatni fogja az IKT-ipar hosszú távú, fenntartható fejlődését.
Átformálják az architektúrát és a szoftvereket is
„Tudjuk, hogy a csatorna kapacitása megközelíti a felső határát” – mondta Guo. A Huawei tehát olyan elméleteket és technológiákat kutat, mint például a következő generációs MIMO és a vezeték nélküli mesterséges intelligencia, amelyek egyre közelebb visznek a Shannon-határhoz. Ugyanakkor új elméleteket tanulmányoznak, például a szemantikai kommunikációt, ami új távlatokat nyit a kommunikációs iparág fejlődéséhez.
A vállalat emellett az architektúra átformálásán is dolgozik. Továbbra is kihívást jelent a nagyfrekvenciás, ultra-nagy sávszélességű és ultra-nagy sebességű vezeték nélküli kommunikáció elérése. Ezért a Huawei új technológiákat kutat az architektúra átalakítására. Például integrálja a fotonikus és elektronikus technológiákat a kulcsfontosságú problémák és a chipekkel szembeni szűk keresztmetszetek megoldására.
A számítástechnikai architektúra is kihívásokat jelent. A mesterséges intelligencia és a big data alkalmazások rohamos gyorsasággal fejlődnek, de a hagyományos, CPU-központú számítási architektúrák nehezen tudnak lépést tartani. A Huawei olyan peer-to-peer architektúrákat tervez, amelyek kihasználják a GPU-k és NPU-k teljes potenciálját a globális mesterségesintelligencia-fejlesztés támogatására.
Végül a vállalat újragondolja a szoftverrel kapcsolatos megközelítését is. A mesterséges intelligencia robbanásszerű ütemben növekszik, ami jelentősen megnöveli a számítási kapacitás iránti keresletet. A hardverfejlesztés azonban lelassul. Ezért a Huawei elindított egy tervet a szoftver teljesítményének jelentős javítására. Megduplázták a kulcsfontosságú mutatók teljesítményét, például a vezeték nélküli cellák és az ütemezett felhasználók számát.
Továbbra is a K+ F élmezőnyben a Huawei
A Huawei tavaly második helyen végzett az Európai Unió ipari K+F beruházási eredménytábláján, és a jövőben még többet fektet be a rendszerarchitektúra optimalizálása és a szoftver teljesítményének megduplázása érdekében. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt helyez a szén-dioxid-kibocsátásra is, miközben javítja a digitális infrastruktúra képességeit. A vállalat azt tervezi, hogy 2,7-szer energiahatékonyabbá teszi a termékeit.
Kapcsolódó cikkek
- Forradalmi gyorstöltési technológiákat mutatott be az OPPO
- Szoftveralapú megoldással egyszerűsíti az okoseszközök együttműködését a Huawei
- A sokoldalú POCO X4 Pro 5G az idei MWC-n debütált
- A HONOR új prémium okostelefon-szériával, okosórával és fülhallgatóval bővíti kínálatát
- Már havi 560 millió aktív felhasználója van a HUAWEI alkalmazásáruházának
- Mobil napelemekkel és 5G-vel segítik a kutatást a Gemenci természetvédelmi területen
- Digitális pénzügyi és biztonsági innovációs labort nyit a HUAWEI
- A Samsung Galaxy S21 Ultra 5G elnyerte a Legjobb Okostelefon díjat
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
- Globálisan rekordszámú magyar diák vett részt a Huawei technológiai tehetségprogramján
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.