5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek

forrás: Prím Online, 2022. május 22. 14:59

Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik jelenleg elektronikus csatornákon, addig ez az arány hazánkban csak 10% körül van, így a piaci szereplők számára jelentős potenciál van a fejlődésre. - hangsúlyozta Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója a hazai webshopok számára könnyedén elérhető határon túli piacok nyújtotta lehetőségekről tartott nyitó előadásában az idén második alkalommal megrendezésre kerülő Future Trade konferencián. 

„A jelenlegi kutatások alapján 2026-ra a nemzetközi B2C e-kereskedelmi piac akár a 4,8 billió dolláros éves bevételt is elérheti” – hangsúlyozta előadásában Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója. „Ez az előrejelzés is azt mutatja, hogy a hazai webshopok számára is kulcsfontosságú, hogy kilépjenek a nemzetközi piacra, hiszen óriási lehetőség rejlik benne. 2026-ra akár négyszeresére is nőhet a nemzetközi B2C piac, a gyors növekedésben a globális pandémia katalizátorként játszott szerepet. Napjainkban, ha a szállítmányozásról beszélünk, a fogyasztói visszajelzések alapján, a legfontosabb a gyorsaság, a megbízhatóság és a rugalmasság.”*  Míg 2021-ben a teljes, globális e-kereskedelemből származó bevételek elérték a 4,8 billió dollárt, ez a szám idén várhatóan az 5,4 billió dollárt is eléri majd. A forgalom növekedésével egyidejűleg egyre jobban kivehetőek azok a fogyasztói elvárások is, amelyeknek egy országos és egy nemzetközi webshopnak is meg kell felelnie napjainkban. 

 

 

60%-kal gyorsabban növekednek a DHL Express statisztikái szerint azok az e-kereskedők, amelyeknél elérhető az expressz szállítási opció. A vásárlók 91%-a tájékozódik a szállítási lehetőségekről, mielőtt a fizetésre térne rá, ugyanakkor 66% a visszaküldési feltételeket is megtekinti a vásárlás előtt. A fogyasztók számára ma már a szállítás gyorsasága nagyobb jelentőséggel bír, mint a szállítási költség. 

 

„Az e-kereskedelem terén a vásárlók a rugalmasságot és a választási lehetőséget keresik, a fogyasztók szeretnek dönteni a szállítás gyorsaságáról, valamint arról, hogy egyszerűen módosítható legyen a kézbesítés ideje, címe, módja.” – mondta Nagy Szilvia, a DHL Express Magyarország E-Commerce és Marketing menedzsere. „Ha egy e-kereskedő kínál express szállítási módot a webshopjában, akár 70%-kal nőhet az átlagos kosárérték.”

 

Az idén második alkalommal megrendezett Future Trade digitális kereskedelmi konferencián a látogatók, az e-commerce piac legnevesebb előadói, a bolti és az online értékesítés legsikeresebb szereplőinek képviselői mutatják be, hogy mi történt az elmúlt évben a klasszikus és e-commerce piacon, milyen lesz a szektor jövője, illetve a webshoptulajdonosoknak milyen innovatív módszereket és eszközöket érdemes megismerni az érvényesüléshez. Az esemény fókuszában idén az exportlehetőségek feltérképezése és a magyar kereskedők ösztönzése állt.

 

______________

* https://www.fnfresearch.com/cross-border-b2c-e-commerce-market-by-category-852

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone

A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.

2024. december 18. 16:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14