Új világ jön a vásárlásban: nem lesznek már olyan árakciók, mint régen

forrás: Prím Online, 2022. október 13. 17:22

A boltok polcain folyamatosan tapasztaljuk a termékek drágulását. Nagy nevű és múltú éttermek, cukrászdák zárnak be, mert az egyre emelkedő inflációval szemben nincs más megoldási lehetőségük. A mostani helyzet senkinek sem egyszerű, de egy jól működő marketing stratégiával nem csak, hogy talpon lehet maradni, de még növelni is lehet a cégek számára az árbevételt. De az igaz, hogy minden megváltozik, ebbe erősen beletartoznak a vásárlási szokások is.

Nebehaj Vanda, a Mazuri Marketing tulajdonosa szerint annak ellenére, hogy folyamatosan drágul minden, mégis el fog indulni egy árverseny, csak másképp.

 

Nebehaj Vanda

„Nem tud majd olyan árverseny kialakulni, mint korábban. Lesznek árakciók, de amit régen tudtak kínálni a boltok az 50, 70 vagy akár 90 százalékos leértékelések meg fognak szűnni. Helyette visszatér a régen oly népszerű kuponozás vagy a termékajándékok. A vásárlók viselkedése már most megváltozott, de ez a változás csak még jelentősebb lesz. „Meghúztuk a nadrágszíjat” – ahogy ezt sokan mondják. Már nem vesszük meg az első cipőt, hanem szétnézünk, hogy hol olcsóbb. Tudatosabbak lettek az emberek, és megalapozott döntéseket hoznak” – véli a marketing szakember.

 

Már az idei karácsony is más lesz

Napi szinten változnak a termékek árai, mert drágulnak az alapanyag árak és a beszerzési árak is. Nebehaj Vanda szerint, amíg ilyen bizonytalanok a nemzetközi körülmények, addig ezek a változások jelen lesznek az emberek életében.

 

„Még mindig azt látjuk, hogy nő a vásárlások száma. Nyilván ez egy idő után meg fog szűnni. A vásárlók jobban meggondolják a döntéseiket, és addig kell egy olyan professzionális rendszert felállítani a cégeknek, amivel optimalizálni tudják a jelenlétüket. Erre 2-3 hónapjuk van, mivel már az idei karácsonyi időszak is más lesz, mint amit eddig megszoktunk” – tette hozzá a Mazuri Marketing tulajdonosa.

 

pexels.com

 

Ha újra kell tervezni, nincs idő megijedni

Jól megfigyelhető, hogy a cégek visszavettek a marketing költségekből ebben az erősen megváltozott gazdasági helyzetben. Mindenki próbál talpon maradni, pedig ez korántsem egyszerű, főleg azok után, hogy épphogy kiheverték a Covid-sokkot.

 

„Kétféle helyzetet tapasztalunk: vannak azok a cégek, akik megálltak és minimalizálják a költségeiket. És vannak azok, akik megpróbálnak újratervezni ebben a nehéz helyzetben. Ők egy olyan stratégiát készítenek, amivel bevételt tudnak növelni, még akkor is, ha ez nem egyszerű. Az emberek, így a cégek sem szeretik a változásokat, hiszen minden változás teljes folyamatokat érint. Sok plusz munkával jár, és mindig van kockázata is. De ha jó a terv, ha átgondolt és folyamatosan tesztelik, akkor a változások fejlődést hozhatnak. Nincs olyan nehéz helyzet, amikor ne lehetne cél új típusú célcsoport felkutatása, vagy épp új vásárlók elérése. Az új stratégia lehet az is, hogy a külföldi kereskedelem irányába fordulnak a cégek, de ilyenkor sem szabad sokkot kapni, ha a bevétel a sokszorosa lesz a megszokottnak. Olyankor mindig realizálunk, hogy a költés megfelelő legen, ha kell új hirdetési formákat találunk ki. Ma már az automatizált marketing sok mindenre megoldást tud adni. Szerencsére már rengeteg eszközünk van ahhoz, hogy egy céget – főleg az online térben – erősítsünk” – mondta Nebehaj Vanda, a Mazuri Marketing tulajdonosa.

 

Sokan még mindig idegenkednek az online jelenléttől

A magyar cégeknek még mindig van egy jelentős hányada, aki nincs jelen online, pedig ma már ez teljesen elképzelhetetlen egy sikeres működéshez.

 

„Ez teljesen megdöbbentő számunkra, hiszen egy weboldal ma már alap kellene, hogy legyen. A Covid-19 járvány jelentősen átalakította a vásárlási szokásokat. Ha egy cég akkor nem lépett online és mégis talpon tudott maradni, de még a mostani válság alatt sem lép, akkor szinte biztos, hogy el fogják őt söpörni. Az online jelenlét ma már alapvető dolog ahhoz, hogy egy cég – bármekkora is – működni tudjon” – véli a szakember, aki azt is megjegyezte, hogy azok, akik a világjárvány alatt nem adták fel és fejlődni tudtak ma piacvezetői annak a szegmensnek, melyhez tartoznak.

 

„Hasonló várható most is, és ez nagyon fontos üzenete ennek az időszaknak. Nehéz racionális döntést hozni ezért az is fontos, hogy a cégvezetők a saját mentális egészségükkel is foglalkozzanak. Ne hallgassanak a negatív hangokra, amik érkezhetnek a barátoktól, családtól vagy akár a médiából is. Ne pánikdöntések szülessenek, hanem vegyék észre a negatív dolgokban is a pozitív lehetőségeket” – tette hozzá Nebehaj Vanda.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia

Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.

2024. május 21. 19:10

Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása

Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.

2024. május 21. 13:02

KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését

Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.

2024. május 21. 11:28

A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában

A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.

2024. május 21. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59