ABB Decoded podcast: Technológiák a zöldebb hajózásért

forrás: Prím Online, 2022. november 10. 18:27

Az ABB technológia-központú podcastjének, az ABB Decodednek legutóbbi epizódja a zöldebb, környezetkímélőbb hajózást szolgáló technológiákat tárgyalja. A téma alkalmas arra, hogy a fenntartható tengerhajózási ágazat fontosságára összpontosítsunk és globális párbeszédet folytassunk róla.

Világszerte az áruk több, mint 80 százalékát hajókon szállítják, és mivel ez a szám várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években, a tengeri szállítási ágazatnak egyértelműen támogatnia kell a fenntarthatóságot. A globális éghajlati kihívásra válaszul a tengerhajózási ágazat ambiciózus fenntarthatósági és karbonsemlegességi célokat tűzött ki. Az ABB 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájának fontos része, hogy támogassa ügyfeleit és beszállítóit a kibocsátásuk csökkentésében, valamint, hogy 2030-ra karbonsemlegességet érjen el a saját tevékenységeiben. 

 

 

A podcastben Eero Lehtovaara, az ABB Marine & Ports divíziójának szabályozási, kormányzati és társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője foglalkozik a motorok hatékonyságának javításával, az alternatív energiaforrások, például a hidrogén, vagy a villamos energia használatával és arra is rávilágít, hogy a digitális technológiák miként segíthetnek autonóm megoldásokat létrehozni a környezetbarátabb hajózás támogatására, emellett kitér a változó tengerhajózási szabályozással összhangban lévő technológiák fejlesztésének fontosságára is.  

 

Lehtovaara egyedülálló helyzetben van az ABB Marine & Ports divízióban, hiszen egyfajta közvetítői, kapcsolattartói szerepet tölt be a tengerészeti technológiák és a törvényi szabályozás képviselői között és azon dolgozik, hogy elősegítse a két terület érdekelt felei közötti megértést, emellett az ABB képviseletét is ellátja számos uniós és globális tengerészeti hatósággal, illetve nem kormányzati szervezetekkel folytatott tárgyalások során.

 

Eero Lehtovaara

 

„A tengerhajózási ágazat nagyobb hatékonyságra, megbízhatóságra, kiszámíthatóságra törekszik; céljai között szerepel, hogy a digitális technológiákból még több információt használjon fel” – magyarázza Lehtovaara. Számításai szerint a megoldások széles skálája játszik majd szerepet ezen célkitűzések elérésében. A zöldebb hajózás szempontjából elengedhetetlenek például azok az új technológiák, amelyek képesek a hajók energiahatékonyságát növelni, a tengerhajózásban használt alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagok előállítása és elterjedése, illetve az ilyen üzemanyagok előállítását szolgáló technológiák. 

 

Miközben folyik a megbízható és hozzáférhető alternatív üzemanyagok kifejlesztése meglévő technológiák már rendelkezésre állnak az energiahatékonyság növelésére, valamint a tengerhajózási ipar elektromos hajtásra történő átállítására. Lehtovaara elmagyarázza, hogy a digitalizáció hogyan gyorsítja fel az adatok és információk felhasználásának lehetőségét a már rendelkezésre álló technológiák lehetőségeinek továbbfejlesztésére. Például a kikötőkben az átfutási idők csökkentését célzó digitalizációs fejlesztések is hozzájárulhatnak a hajózás környezetbarátabbá tételéhez azáltal, hogy elősegítik és lehetővé teszik az erőforrás- és energiafelhasználás optimalizálását.  

 

A podcastben Lehtovaara a tengerhajózási ágazat jelenlegi helyzetéről szólva a következőket mondja: „Jelenleg rendkívül érdekes időszakot élünk a tengerhajózásban. Úgy vélem, hogy az információknak az összes érdekelt fél közötti tényleges megosztása az egyik legnagyobb dolog, amit még valóra kell váltani. A teljes kép átfogó kezelése valóban az adatokra támaszkodik. A vizsgálatok és az új megoldásokat kereső gondolkodás homlokterében jelenleg az áll, hogy hogyan kezeljük és dolgozzuk fel ezeket az adatokat, és a hajózási társaságok miként használják fel ezeket a rendszereikben; mindez természetesen nagyban függ a szabályozási kerettől is.”    

 

A podcast végén Lehtovaara kiemeli az iparág és a szabályozó hatóságok közötti kapcsolat döntő fontosságát, valamint a két fél közötti nyílt párbeszéd szükségességét. „Az iparág egészének – beleértve a szabályozó hatóságokat is – közös álláspontot kell kialakítania arról, hogy a technológiák mire képesek, milyen technológiák várhatóak és hol találjuk a szabályozási rendszerben azokat a hiányosságokat, amelyek megszüntetésén együtt kell munkálkodnunk.”  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50