Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
Hivatalból és bejelentések alapján több tévé- és rádiócsatorna műsorát vizsgálta a Médiatanács. A testület pénzbírságot rótt ki virtuális reklám szabálytalan közzététele miatt a TV2, illetve vállalásai nem teljesítése miatt a szekszárdi Rádió Antrittra.
Vizsgálta a Médiatanács a TV2 augusztus 2-án sugárzott „Pénzt vagy éveket” című műsorát. A vizsgálat megállapította, hogy a műsorszámban közvetített tartalommal a médiaszolgáltató megsértette a virtuális reklám közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezést. A Médiatanács bírságot szabott ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A TV2 Sztárban sztár leszek! című műsorszámával kapcsolatban két állampolgári bejelentés érkezett a hatósághoz. A szeptember 25-én sugárzott műsort „12 éven aluliaknak nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel közvetítette a médiaszolgáltató. A bejelentések szerint az adás szexualitásra utaló kifejezést, jelenetet tartalmazott. A hatósági ellenőrzés megállapította, hogy a műsor – bár egyéni érzékenységet sérthetett –, direkt módon nem ábrázolta a szexualitást, így nem lépte túl a médiaszolgáltató által feltüntetett korhatári kategóriában még elfogadható mértéket, valamint a műsorszám választott sugárzási időpontja is megfelelő volt.
Nem teljesített vállalásokért szabott ki bírságot a Médiatanács
A grémium a Szekszárd 105,1 MHz helyi vételkörzetű Rádió Antritt adását is vizsgálta. Az eljárás során megállapította, hogy a médiaszolgáltató nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásainak, ezért a testület bírságot szabott ki a rádió üzemeltetőjére.
Kapcsolódó cikkek
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.