Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke
Jelentősen nőtt a Huawei márkaértéke az Európai Márkaintézet független tanácsadó szervezet nemrégiben közzétett „GLOBAL TOP 100 BRAND CORPORATIONS RANKING” elnevezésű, globális márkákat rangsoroló listája szerint. A szervezet tevékenységének középpontjában a márka-, szabadalom-, szellemitulajdon- és -stratégia értékelés áll, és immár hatodik éve teszi közzé a független európai szakértők által összeállított, globális szintű, márkákat értékelő ranglistáját. Az intézet ezúttal több mint 3000 vállalatot és azok márkáit vizsgálta 16 iparágban, Európában, Amerikába és Ázsiában egyaránt.
A 2021-es pénzügyi év alapján a Huawei márkaértékét tekintve a 13. helyről a 9. helyre lépett előre, ami 18 százalékos márkaérték-növekedést jelent: a független szakértői intézet a Huawei márkaértékét 64.887 milliárd euróra becsülte. A rangsor szerint a Huawei Technologies ezzel globálisan az ötödik legértékesebb technológiai vállalat, valamint a második legértékesebb kínai brand világszerte.
Gerhard Hrebicek, az Európai Márkaintézet elnöke elmondta: „A márkaértékek átlagosan 17 százalékkal nőttek 2021-ben, ehhez hasonló tempójú növekedést már régóta nem tapasztaltunk. Az autóipar (+29 százalék) és a gyógyszeripar (+20 százalék) TOP 10 márkavállalata könyvelhette el a legnagyobb növekedést.”
A Huawei márkaértéke nemcsak ebben a rangsorban nőtt jelentősen. A Brand Finance piackutató cég év elején közzétett „Elektronika & készülékek 50 2022” rangsorában szintén a világ egyik legértékesebb elektronikai márkájaként értékelte a Huaweit. Szerintük a Huawei brand márkaértéke 29 százalékkal 71,2 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest, amivel a harmadik legerősebb brand maradt az elektronikai- és készülékmárkák kategóriájában. A piackutató cég az év elején megjelent Global 500 ranglistáján is a tíz legértékesebb brand közé sorolta a vállalatot.
A Huawei értékének növekedése nagyban köszönhető a cég folyamatos innovációinak, és kiterjedt K+F tevékenységének. A vállalat 23 kutatás-fejlesztési központot működtet világszerte, K+F kiadásai tavaly elérték a 22,3 milliárd dollárt, éves árbevételének 22,4 százalékát, és a legtöbb szabadalmi bejelentést tette 2021-ben. A vállalat továbbra is piacvezető az 5G hálózati megoldások területén, fogyasztói üzletága pedig idén is számos új innovációt mutatott be, többek között a már EKG-mérést is lehetővé tévő HUAWEI WATCH GT 3 Pro okosórát, valamint a nemrégiben debütáló csúcskategóriás HUAWEI Mate 50 Pro okostelefont, amelynek 50MP-es Ultra Aperture kamerája rendelkezik a világ első, tíz fokozatban állítható fizikai rekesznyílásával.
Kapcsolódó cikkek
- Áttörést jelenthetnek az EKG-t mérő okosórák a tünetmentes szívproblémák felismerésében
- Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
- Egy év alatt háromszorosára nőtt az 5G üzleti alkalmazásainak piaca
- Lezárult a Szallas Group felvásárlása
- Jelentősen bővült a Huawei hirdetési platformja, a Huawei Ads
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- A Magyar Telekom 2022. harmadik negyedéves eredményei
- Még egy hétig lehet jelentkezni a világ legnagyobb mobilfotós versenyére
- A Lenovo zsinórban a tizedik negyedévben növelte nyereségességét az előző évhez képest
- A HUAWEI Mate 50 Pro-é a legjobb okostelefonos kamera a DXOMARK szerint
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.