A Viber 2022-es magyarországi összefoglalója: A kommunikáció jövőjét meghatározó trendek

forrás: Prím Online, 2022. december 17. 10:11

A Rakuten Viber, a hangalapú kommunikáció és az azonnali üzenetküldő szolgáltatások egyik vezető globális vállalata most megosztja azokat a főbb trendeket, amelyek 2022-ben meghatározták, hogyan használják a magyar felhasználók és a márkák az alkalmazást. A japán e-kereskedelmi óriásvállalat, a Rakuten tulajdonában lévő kommunikációs alkalmazás világszerte több mint 1 milliárd androidos letöltéssel rendelkezik. 2022-ben Magyarországon a Viber birtokolja az okostelefon penetrációjának 68%-át, így az ország egyik vezető kommunikációs alkalmazása.

 

Az üzenetküldés a lényeg

 

Magyarországon már második éve megfigyelhető a telefonálásról az üzenetküldésre való áttérés, különösen a csoportos kommunikációban. Magyarországon átlagosan minden ember legalább 2 csoportos csevegésben vesz részt. A csoportos csevegésekben résztvevők száma 15%-kal nőtt az előző évhez képest. A csoportos csevegések azért lendülnek fel, mert képesek összekötni a családokat, kollégákat és barátokat, és az összetartozás és megbecsülés érzését fenntartani a helyszíntől függetlenül. 

 

Nevezzük kapcsolatnak!

 

A magyar csatornák és közösségek számának 20%-os növekedése 2022-ben azt jelzi, hogy a felhasználók folyamatosan figyelemmel kísérik kedvenc közéleti személyiségeik és kedvelt szervezeteik fontos bejelentéseit, legfrissebb híreit és kritikus történéseit közvetlenül a Viber alkalmazásban. A csatornák továbbra is tökéletes közvetítési platformot jelentenek a nagy közösségek tájékoztatására és bevonására interaktív tartalmakkal, például szavazásokkal, gifekkel, lencsékkel és matricákkal. 

 

A gyorsan terjedő interaktív Viber matricák és lencsék lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy csevegés közben kreatívan fejezzék ki magukat. A Viber több mint egy évvel ezelőtt vezette be a Lencséket a platformján, és azóta közel 1 milliárd alkalommal használták őket. A Viber felismerve a kiterjesztett valóság és a vizuális tartalom növekvő tendenciáját és népszerűségét, lehetővé teszi a márkák és szervezetek számára, hogy saját lencséket és matricákat hozzanak létre az alkalmazásban, a márkaérték és a márkaismertség növekedésének céljából.

 

 

A márka és a felhasználó közötti interakciók fejlesztése

 

A felhasználók 71%-a szeretne kényelmes hozzáférést a vállalkozással való beszélgetéshez. Igazodva a fogyasztói elvárások e változához, egyre több globális és magyar márka fordult a Viberhez, hogy kapcsolatot tartson az ügyfelekkel, és zökkenőmentes márka-felhasználói interakciókat hozzon létre, így elérve a felhasználókat a vásárlói út minden egyes szakaszánál.

 

A vállalkozások a reklámmegoldások segítségével növelik a népszerűségüket és vonzzák az új felhasználókat. 2022-ben a Viberen átlagosan a havi hirdetés megjelenítések száma világszerte elérte a jelentős 6 milliárdot, Magyarországon több mint 130 millió megjelenítéssel. Az alkalmazásban 33%-kal nőtt azoknak a közvetlen hirdetőknek a száma, akik Magyarországon a Viberen kívánják termékeiket és szolgáltatásaikat népszerűsíteni. A legjobban teljesítő hirdetési típusok között idén Magyarországon a következők voltak: a szórakoztatás, amely 356%-kal, az autóipar 102%-kal, az utazás és vendéglátás 91%-kal, az egészség és fitnesz 79%-kal, valamint a háztartási gépek 77%-kal nőtt.

 

A márkák nagyobb érdeklődést mutatnak a Viber üzleti üzenetküldő megoldásai iránt, amelyekkel a felhasználókkal való kapcsolatépítés eszközeiként a kedvenc üzenetküldő alkalmazásukon keresztül valósulhat meg. Magyarországon a Viber 2022-ben a következő adatokat rögzítette:    

  •  Több mint 100 millió üzenetet váltottak chatbotokon keresztül, ami az automatizált és könnyen navigálható chatfelületek népszerűségéről árulkodik.
  •  Megdöbbentő, 825%-os növekedés a 2021-ben létrehozott új üzleti üzenetfiókok számához képest. 
  •  A kézbesített üzleti üzenetek általános 433%-os növekedése: a társalgási üzenetek (élő ügyfélszolgálat) száma 21%-kal, a promóciós (különleges ajánlatok, kedvezmények) 218%-kal, a tranzakciós (rendelés-visszaigazolások, szállításkövetés, időpont-emlékeztetők) 729%-kal nőtt. A tranzakciós üzenetek megugrása a márka-felhasználó interakciókban a fontos értesítések megosztásának növekvő tendenciáját jelezheti. 

 

 

A jövő tendenciái

 

2022-ben a Viber magasabb szintre emelte a szuperalkalmazási stratégiáját. Idén az alkalmazás bevezette saját, biztonságos, határokon átnyúló digitális fizetési megoldását. A Viberen történő fizetések lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy olyan egyszerűen küldjenek pénzt egymásnak, mintha üzenetet küldenének. A kezdetben Görögországban és Németországban elindított szolgáltatás a közeljövőben további országokban, köztük Magyarországon is bevezetikl. A Viberen történő fizetések kibővítik az alkalmazás hasznosságát és értékét, így több százmillió felhasználója és – a további, hamarosan megjelenő frissítésekkel – több ezer márka számára is nélkülözhetetlenné válik. 

 

A Viber jövőre további nagy lépéseket is tesz a szuperapplikációvá válás útján. Először is, az alkalmazás lehetőséget ad a márkáknak arra, hogy a Viberen egyetlen meta-üzleti egységben tárolják az összes üzleti információt, szolgáltatásukat és kommunikációs csatornájukat, valamint a felhasználók könnyedén megtalálhassák a számukra szükséges vállalkozásokat, és kapcsolatba léphessenek velük.

 

Emellett a Viber bevezet egy külön mappát, amely segít a felhasználóknak a márkákkal folytatott beszélgetéseiket a számukra kényelmes módon rendszerezni, így javítja a felhasználói élményt és növeli a márka láthatóságát.

 

"Frissítéseink fontos mérföldkövet jelentenek az alkalmazás számára, és megalapozzák a Viber jövőbeli funkcióit, amelyeket a szuperalkalmazás-stratégia részeként tervez bevezetni: növelni az alkalmazás hasznosságát a felhasználók számára, bővíteni a márkák és a közönségük közötti kapcsolatteremtés módjait, mindkét fél számára nagyobb értéket biztosítva, gyorsabban és egyszerűbben" – mondja Cristina Constandache, a Rakuten Viber pénzügyi igazgatója.”

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatvédelem a felhasználók igényeire szabva – így segít a Samsung Knox

Naponta akár több százszor is kezükbe vehetjük mobiltelefonunkat, így az eszközök olyannyira mindennapjaink részévé váltak, hogy még otthonunkat is ritkán hagyjuk el nélkülük. Hozzánk tartoznak, és az olyan robbanásszerű, új technológiák, mint az AI vagy a generatív mesterséges intelligencia rendkívül izgalmas lehetőséget kínálnak a készülékek felhasználására – kiszélesítve a lehetőségek tárházát. 

2024. május 21. 20:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59