Technológiai akadályok a magyar m-kereskedelem terjedésénél
A magyarországi kis- és középvállalkozások többsége (közel 50%-a) az m-kereskedelem legfőbb akadályaként a technológia elérhetőségét, illetve felhasználásának bonyolultságát említette, kevésbé fontosnak ítélve olyan tényezőket, mint pl. a biztonság vagy az alkalmazás költségei. Ez az arány lényegesen magasabb volt a hasonló okokat felsoroló európai átlagnál. Meglepő módon a válaszadóknak csupán 17%-a említett biztonsági tényezőket az m-kereskedelem fő akadályaként.
A megkérdezett magyar kis- és közepes vállalkozások közel egyötöde úgy véli, hogy 2003-ra forgalmának akár 20%-a is internetes kereskedelemből származhat - ez csaknem duplája az európai átlagnak. Ezt az eredményt támasztja alá az a tény is, hogy - szemben az átlagos európai 25%-kal - a magyarországi kis- és középvállalkozások 35%-ának állítása szerint website-juk jelenleg is nyereséges.
A Nextra megbízásából a Citigate Technology által végzett felmérés egyik legfigyelemreméltóbb megállapítása azonban az, hogy ma Magyarország az egyetlen olyan vizsgált európai ország, ahol a kis- és közepes vállalkozások vezetői szerint a legfontosabb kommunikációs csatorna a mobiltelefon, szemben azokkal az országokkal, ahol a vezetékes telefont tartják a legfontosabb eszköznek.
Kapcsolódó cikkek
- Rangos minősítés az Avaya kutatóintézetének és munkatársának
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- Indul a VMR Kids
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Globális kutatóhálózatot indított az EMC
- Vizitdíjfizetés mobilon bankkártyával
- Mechatronikai kutatóközpont lesz Székesfehérváron
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- IBM: tanulmányi-kutatói központ a BME-n
- A Siemens új kutató laboratóriumot létesített Pekingben