K&H: Tarolnak a villanyautók
A villanyautók uniós piaca emelkedő pályán van, a kereslet tehát erősnek mondható uniós szinten, de minden országban kulcskérdés a magasabb ár miatt a finanszírozás. A kedvező megoldást nyújtó K&H zöldautó finanszírozás lízing konstrukció tisztán elektromos autókhoz vehető igénybe, fix 10 százalékos kamattal, ami bőven elmarad a 15-20 százalékos piaci átlagtól.
Az új autók uniós piaca tavaly szűkült, ugyanakkor a villanyautó-eladások növekedést mutattak. A villanyautók magasabb ára miatt kulcskérdés a finanszírozás, ám a magasabb átlagos kamatkörnyezet a magyar piacon például visszafoghatja a keresletet. Ugyanakkor van kedvező megoldás is a cégek számára – derül ki a K&H összeállításából.
Az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a múlt évben az uniós piacokon kevesebb mint 9,3 millió új autót helyeztek forgalomba, közel 5 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben. Ezzel szemben a tisztán elektromos autók értékesítése 28 százalékkal 1,1 millióra emelkedett. Így a villanyautók részesedése az uniós újautó-piacon meghaladta a 12 százalékot, amire korábban nem volt példa.
“Az elektromos autók globális piaca támogatást kapott az elmúlt hetekben. Több gyártó, köztük a Tesla és a Ford is lejjebb vitte több villanyautójának az árát” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági programjának vezetője. “Elképzelhető, hogy több gyártó is követi ezt a példát, ennek eredményeként olcsóbbá válhatnak a közeljövőben a villanyautók.”
Benzin kontra áram
A villanyautóknak lényeges szerep jut abban, hogy a közlekedés fenntarthatóbbá váljon világszerte. A hagyományos autóknál viszont drágábbak, ezért kulcskérdés a finanszírozás. A K&H számára a fenntarthatósági szempontok kulcsfontosságúak, ezért is vezette be a pénzintézet a múlt év közepén a tisztán elektromos autók beszerzéséhez igénybe vehető kedvezményes kamatozású konstrukciót. “Fix 10 százalékos kamattal kínáljuk ezt a lízing konstrukciót, ami bőven elmarad a 15-20 százalék körüli piaci átlagtól. A K&H zöldautó finanszírozás konstrukció megjelenése óta már 175 szerződést kötöttünk és több mint 200 igénylés érkezett” – mondta Suba Levente. A szakember szerint a következő időszakban tovább nő a kereslet az alacsony kamat miatt erre a lízing megoldásra, ráadásul a keresletet segíthetik az autógyártók esetleges újabb árcsökkentései, továbbá arról sem szabad megfeledkezni, hogy a hatósági ár tavaly decemberi eltörlése után a magyar piacon drágábbak lettek az üzemanyagok, ez pedig újabb előnyt jelenthet azoknak, akik villanyautóval közlekednek.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt
- 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- A BMW márkakereskedés a leggyorsabb elektromosjármű-töltőt telepíti az Egyesült Királyságban
- Elsősorban nem a környezetvédelem miatt veszünk e-autót
- Létezik megoldás az elektromos autózással kapcsolatos legnagyobb félelmeinkre
- Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Egy applikáció, ami forradalmasítja az e-autók töltését
A győri Széchenyi István Egyetem egyik kiemelt stratégiai célja, hogy aktívan hozzájáruljon a tudásalapú gazdaság fejlődéséhez. Ennek egyik fontos eszköze a startup vállalkozások támogatása. Az egyetem innovációs leányvállalata, az Uni Inno Zrt. ennek jegyében fektetett be az EV.analytica Kft.-be – egy olyan innovatív startupba, amely az elektromos járművek töltését szeretné egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a felhasználók számára. A vállalkozás célja, hogy jelenlétét kiterjessze a nyugat-európai és az amerikai piacokra, ezért folyamatosan bővíti üzleti kapcsolatait és partnereit keresi.
A DEKRA száz éve a biztonság és a minőség szolgálatában
Idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját a világ egyik legnagyobb független szakértői szervezete, a DEKRA, amely már több mint harminc éve van jelen Magyarországon is. A vállalat közel 48 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte, mintegy 60 országban, és a legfrissebb pénzügyi adatok szerint bevételeit közel 5%-kal tudta növelni. A növekedéshez jelentős mértékben hozzájárult a magyarországi leányvállalat teljesítménye is, amelynek tevékenységét egy budapesti sajtótájékoztatón ismertették a cég hazai vezetői.
Fenntarthatósági díjat nyert a Continental új, környezetbarát gumiabroncsa
A Continental UltraContact NXT gumiabroncs elnyerte a rangos Autóipari Fenntarthatósági Díjat 2025-ben, a „Technológiai megoldások – anyaghasználat, nyersanyagok és körforgásos gazdaság” kategóriában. A díjat az Arthur D. Little nemzetközi tanácsadócég és az ATZ / MTZ autóipari szaklapcsoport ítélte oda a Continental eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású abroncsának.
Rekordszámú érdeklődő a győri Járműmérnök Napon
Visszatért Győrbe az Országos Járműmérnök Nap: a tavalyi debreceni helyszínt követően ismét a Széchenyi István Egyetem vette át a házigazda szerepét. Az eseményt a Hallgatói Önkormányzat álmodta meg, és évről évre egyre bővül és fejlődik. Az érdeklődők – akik között sokan érkeztek Budapestről és Debrecenből – lehetőséget kaptak arra, hogy találkozzanak az országosan ismert szakemberekkel.