Európai szinten is élen jár HR-digitalizációban a magyar WHC Csoport
A magyar WHC Csoport már évek óta használ kommunikációs folyamataiban professzionális mesterséges intelligencia-megoldásokat. Néhány hónappal ezelőtt vezette be a vállalat legújabb chatbotját, mely a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kapcsolattartást könnyíti meg. A cég emellett mind hazai, mind európai szinten élen jár az elektronikus aláírás munkaügyi folyamatokban való alkalmazásában, melyeket így mára szinte teljesen automatizált.
Előrejelzések szerint a globális HR-technológiai piac értéke öt éven belül eléri a 36 milliárd dollárt. Az idén várhatóan a hibrid munkakörnyezethez kapcsolódó megoldások, a felhőalapú rendszerek, a toborzást segítő technológiák, a mesterséges intelligencia, a munkaügyi folyamatok automatizációja és a papírmentesítés (elektronikus dokumentumkezelés) viszik majd a prímet a HR-területen a digitális átalakulás terén.
A közel 5 000 főt (nagy többségükben kölcsönzött munkaerőt) foglalkoztató magyar WHC Csoport már évek óta használ mesterséges intelligencia alapú chatbot-megoldásokat a munkavállalói belső kommunikáció területén, mely jelentős terheket vesz le a munkaügyi folyamatokat kezelő kollégákról.
A vállalat emellett folyamatosan keresi a HR-folyamatokat optimalizáló automatizációs és digitális megoldásokat. Egyik legújabb fejlesztésük – a kereskedelmi szerződések elektronikus aláírásának bevezetése után – a munkaügyi és HR folyamatokba való integrálása volt, melynek célja a folyamatok idő- és költségoptimalizálása, ezáltal a kollégák elégedettségének növelése, valamint a kölcsönzött munkavállalók ügyintézésének megkönnyítése volt. Ezzel a WHC Magyarországon és Európában is élen jár az elektronikus aláírás munkaügyi folyamatokban való használatában.
„Az új rendszer alkalmazásával a WHC kiemelkedő hatékonyságnövekedést ért el: a munkaügyi folyamatok 40%-kal felgyorsultak, a munkaügyi dokumentáció költségei pedig több, mint 60%-kal csökkentek. A manuális, monoton munkafolyamatok kiiktatásával a felszabaduló munkaidőt más tevékenységekre van lehetőség átcsoportosítani. A kollégák elégedettsége – köszönhetően a folyamatok egyszerűsödésének, a gyorsabb, könnyebben elsajátítható és felhasználóbarátabb rendszernek – szintén növekedett” – ismereti Szabó Flóra, a WHC Csoport Senior IT Business Partnere.
Az új munkaügyi rendszer és az elektronikus aláírás használatának jóvoltából a vállalatnál alkalmazott munkaügyi dokumentumok közel 100%-a digitálisan kerül aláírásra. A fejlesztés így támogatja a vállalat környezetvédelmi törekvéseit is: a WHC még egy lépéssel közelebb került a valódi papírmentes működés eléréséhez.
„Fontos kiemelni, hogy az elektronikus aláírás bevezetése alatt nem csak az aláírás eszközről, mint megoldásról beszélünk. Vállalatunk ugyanis egy teljes mértékben új, optimalizált, minden jogszabálynak megfelelő munkaügyi folyamatot alakított ki, amelyben a manuális lépéseket – például e-mail kiküldést – automatizmusokkal váltjuk ki” – hívja fel a figyelmet a bevezetett fejlesztés kapcsán Szombathelyi Sebestyén, a WHC Csoport IT vezetője.
Mivel munkaügyi tekintetben forradalmian új folyamatról volt szó, gondos előkészítést és bevezetést igényelt, legyen szó akár az ide vonatkozó jogszabályok, véleményezések tanulmányozásáról, a terület kutatásáról vagy az új működés kialakításáról és lefejlesztéséről. „A projekt a teljes csapatunk számára kiemelkedő és rendkívül különleges informatikai munkafolyamat volt, amely egyedülálló tapasztalattal és tanulságokkal gazdagította vállalatunkat” – teszi hozzá az IT vezető.
Átfogó iparági együttműködés
A HR-vállalat jelenlegi munkaügyi folyamatának kialakítása több partnerrel együttműködve valósult meg. A fejlesztési folyamat rendkívül komplex volt mind a tervezés, a megvalósítás és a tesztelés tekintetében. A WHC fontos célkitűzése volt, hogy egyszeri adatrögzítés történjen a munkaügyi folyamatokban, így kardinális kérdés volt megtalálni, hogy mely programok kapcsolódjanak össze.
A projektben partnerként szintén részt vevő Magyar Telekom fokozott biztonságú, teljes bizonyító erővel bíró, tanúsított rendszerével egyszerű volt a munka, hiszen a jogi szempontú vizsgálatnak teljes egészében megfelelt és technológiai tudását illetően sem volt szükség külön fejlesztésre. Mivel egy digitális munkaügyi folyamat kialakítása nem pusztán egyetlen eszköz vagy alkalmazás implementálását jelenti, így egyéb fejlesztések, például rendszer-összekapcsolások is megvalósultak, melyek a Magyar Telekom által biztosított applikáción kívüli, további eszközök és megoldások alkalmazásában jelentkeztek.
Kapcsolódó cikkek
- Tényleg szakmák szűnhetnek meg a ChatGPT miatt?
- Bing ChatGPT: első tapasztalatok teljes hozzáférés után
- Eszeveszett tempóban forgatja fel a technológia a HR szakmát
- A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
- A HR-ben is jönnek a robotok
- Akár 80%-os költségmegtakarítást hozhat a cégeknek a HR folyamatok digitalizációja
- Átfogó hazai körkép született a HR digitalizáció jelenéről és jövőjéről
- A Codecool programozóiskola ügyfélszolgálata is a Talk-a-Bot rendszerét használja
- Az állam lehet az egyik katalizátor a digitális ügyintézés terén
- Elengedhetetlen HR digitalizáció: hazai rendszermegoldások és tapasztalatok testközelből
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.