Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
Állateledelt a nők vesznek többen, és napi háztartási cikkeket is ők vásárolnak nagyobb arányban, míg a mosógépet vagy hűtőszekrényt azonos arányban rendelik mindkét nem képviselői. Az eMAG-fiókok alapján Túristvándi vásárlói összetétele rendhagyó, itt ugyanis tízből nyolc fiókot regisztráltak nők. Az eMAG a nemzetközi nőnap apropóján vizsgálta meg a különböző ügyfélcsoportok online vásárlási szokásait.
Egyértelmű, hogy női sportcipőt vagy férfiinget az adott nem képviselői rendelik meg többen, de vajon mi a helyzet a többi “uniszex” kategóriával kapcsolatos vásárlási szokásokkal? Az eMAG.hu-ról való vásárláshoz fiókot kell regisztrálni a webáruházban, amelynek során a felhasználók opcionálisan megadhatják nemüket is (ez nem kötelező). Ez lehetőséget ad az ehhez kapcsolódó internetes vásárlási trendek megállapítására, bár a “nemfüggetlen” közös, családi rendelések valamelyest befolyásolják az összképet.
Ahol tízből nyolc ügyfél nő
A forgalmi statisztikák szerint a férfi és női ügyfelek tavaly közel azonos gyakorisággal rendeltek az eMAG-ról, de míg az előbbiek átlaga a négyhez, az utóbbiaké pedig a háromhoz közelített. Az ügyfélfiókokat Magyarország régiói alapján vizsgálva kiegyenlített a nemek aránya, de települések szintjén a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Túristvándi felhasználói adatai érdekesek, itt ugyanis tízből nyolc eMAG-fiókot regisztráltak nők. Jelenleg tízből négy vásárló nő azok közül, akik az easybox csomagautomatában veszik fel rendeléseiket.
A nemzetközi nőnap kapcsán általában szóba jövő ajándéktípusok közül az eMAG-on idén március elején a parfümök voltak a legnépszerűbbek – főleg a Marketplace-partnerkereskedők bőséges kínálatának köszönhetően. Tavalyhoz képest kevesebben, de még mindig elég sokan rendeltek a hónap elején csokoládét vagy egyéb desszertet az eMAG.hu szupermarket kategóriájából, míg a korábbi évek slágerének számító konzervált és műnövények, ajándékcsomagok idén kevésbé népszerűek.
Nem egyértelmű, miből lesz “női” vagy “férfi” termék
Ha az eMAG-nál a legnagyobb darabszámban eladott tíz terméket vizsgáljuk, a férfi és női vásárlók körében egyaránt népszerű kategóriák között jelentős az átfedés. Ez nem meglepő, mert a legnagyobb számban eladott termékek jelentős hányada napi fogyasztási cikk, amelyre nemtől függetlenül mindenkinek szüksége van.
A nemspecifikus ruházat és a szépségápolási termékeken kívül mindkét nem esetében találtunk néhány olyan terméktípust is, amelyek valamiért jóval népszerűbbek valamelyik nem képviselői körében: például légfrissítőt és fürdőszobai tiszítószert inkább a nők rendelnek, pedig a konyhai tisztítószer és a mosószer a férfiak körében is népszerű. A forgalmi adatok alapján az állateledel is inkább női termék az eMAG-nál, hiszen csupán tízből hat rendelés érkezett női regisztrációról, illetve a tartós élelmiszerek eladásaiban is érzékelhető enyhébb női dominancia.
Ezzel szemben inkább a férfiakhoz kapcsolódik – vélhetően többnyire rájuk bízzák a rendelést – a számítógépes egerek, a fejhallgatók és a mobiltelefonos képernyővédő fóliák esetében, noha például a telefontokot és Bluetooth headsetet a női regisztrációkról is nagy arányban rendelnek.
Ki melyik műszaki cikket rendeli?
Az elektronikai termékek közül a háztartási nagygépekre, így mosogató és mosógépre, szárítógépre, hűtőszekrényre nagyjából ugyanannyi rendelés érkezik mindkét nem képviselőitől. Ezzel szemben tízből hét laptopot férfiak fiókjaiból vásárolnak, és hasonlóak az arányok a tévék esetében is. A mobiltelefonok forgalma jóval kiegyenlítettebb: tízből közel négy rendelés érkezik női ügyféltől, és hat férfiaktól. Ezzel szemben porszívót, pelenkát és LEGO-játékokat szinte teljesen azonos arányban vesznek az eMAG-ról mindkét nem képviselői.
Kapcsolódó cikkek
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.
Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
Az európai villamos hálózat mintegy 40 százaléka több mint 40 éves, ezért jelentős változtatásokra van szükség, hogy képesek legyenek integrálni az új technológiákat, kezelni a növekvő mennyiségű megújuló forrásból származó energiát és kiszolgálni a jövőbeli fogyasztói igényeket. A Milánóban megrendezett Enlit Europe 2024 kiállításon a Schneider Electric számos innovációt mutatott be, amelyek támogatják a hálózatok üzemeltetőit, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak.
A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán
Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.