Digitális kalandjátékon keresztül ösztönzi a diákokat a Vodafone Alapítvány

forrás: Prím Online, 2023. március 10. 18:28

A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is különleges programmal készül Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseményére. Az Alapítvány élen jár a digitális kompetenciák fejlesztésében, ennek megfelelően a kezdeményezés 2016-os indulása óta minden évben tematikus aktivitásokkal és pályázatokkal szerepel a Digitális Témahét programjában. Idén digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdettek meg tanárok számára, amely során diákokkal közösen, kreativitásuk és tudásuk felhasználásával saját játékot készíthetnek. A pályázatra a programban részt vevő iskolák pedagógusai április 17-ig nevezhetnek a Digitális Témahét weboldalán keresztül.

A Vodafone Magyarország Alapítvány stratégiai célként tűzte ki a gyermekek, pedagógusok és szülők digitális kompetenciafejlesztését, amely részeként már nyolcadik éve különleges programokkal szerepel Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseménysorozatán, a Digitális Témahéten. A Témahét során az iskolák megismerhetik a különböző digitális pedagógiai módszereket és innovatív oktatási gyakorlatokat, csatlakozhatnak programokhoz, kihívásokhoz, pályázhatnak különdíjakért és akár egész héten dolgozhatnak digitális projekteken tanulóikkal. 

 

Az idei programban a Vodafone Magyarország Alapítvány egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdet meg. A pályázatra három különböző kategóriában – 1-4. osztályban tanítók, 5-8. osztályban tanítók, 9-12. osztályban tanítók – nevezhetnek a programban részt vevő iskolák pedagógusai. A legjobb kalandjátékot készítők mindhárom kategóriában 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet nyerhetnek iskolájuknak, a legjobb pályamunkákat benyújtó pedagógusok pedig egy-egy prémium kategóriás tabletet nyerhetnek. A pályázat jelentkezési határideje 2023. április 17. 

 

 

A versenyre olyan tudásfejlesztő digitális társasjátékkal lehet nevezni, melynek elkészítése, valamint maga a játék is a digitális térben történik. Fontos kritérium továbbá, hogy a pályamunkáknak legalább három iskolai tantárgy anyagához kell kapcsolódniuk, de annak témáját és kivitelezését a szervezők a diákok és pedagógusok kreativitására és innovatív gondolkodásmódjára bízzák. A szervezők a versenyre ehhez hasonló társas/kalandjátékokat várnak, a részletes pályázatikiírás pedig itt érhető el.

 

„Már tradíciónak tekinthető, hogy valamilyen különleges, izgalmas programmal készülünk a Digitális Témahétre. Míg tavaly egy Scratch-versenyt* hirdettünk a programozás népszerűsítéséért, idén egy izgalmas kalandjáték-készítő versennyel szeretnénk közös gondolkodásra hívni az általános és középiskolában tanító pedagógusokat és diákjaikat. Úgy gondoljuk, hogy ezek a játékos megmérettetések azért is hasznosak, mert kreatív módon mutatják meg a diákoknak, hogy milyen sokféle módon hasznosítható az iskolában megszerzett digitális tudás. A Vodafone Alapítványnál hisszük, hogy egyre több fiatal érdeklődését sikerül felkelteni az informatikai pályák iránt, a digitális kompetenciafejlesztés pedig hosszútávon hozzájárulhat az ország gazdasági fejlődéséhez is” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta aktívan dolgozik azon, hogy az ingyenesen elérhető oktatási programjaival, tudásanyagaival segítse a digitális ismeretek és kompetenciák megszerzését, fejlesztését. Ennek érdekében indította el az Alapítvány E-skola néven oktatási platformját, amelyen a diákok, pedagógusok és szülők külön-külön, szegmentált e-learning alapú ingyenes kurzusokat és segédanyagokat érhetnek el.

 

A digitális kalandjáték pályázat benyújtásának határideje: 2023. április 17., a pályázati űrlap pedig az alábbi linken érhető el.

 

__________________

*A Scratch egy vizuális programozási nyelv, amelyet elsősorban a programozással ismerkedő gyerekek számára fejlesztettek ki.

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary

Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.

2024. szeptember 3. 11:39

50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz 255 rászoruló család és közintézmény

Több mint hatszáz pályázó, 255 nyertes pályázat és többszáz digitális eszköz. Ez a mérlege a Magyar Vöröskereszt és a Yettel 3 évvel ezelőtt indított közös programjának, amely a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására indult. Az elmúlt három évben mobiltelefonra, tabletre, laptopra, perifériás eszközökre és szoftverekre lehetett pályázni. Iskolakezdéskor ezek az eszközök különösen nagy segítséget jelentenek a tanulási nehézséggel küzdő vagy súlyosan mozgáskorlátozott gyerekeknek és az őket nevelő családok számára, a legtöbb nyertesnek ugyanis korábban még soha nem volt hasonló eszköze.

2024. augusztus 30. 11:39

Idén is keresik a legjobb honlapokat

’Az Év Honlapja’ pályázat 2024-ben is izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hoztak létre. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny augusztus 15-én immár 23. alkalommal indul útjára, ahol a pályázók 30 különböző kategóriában szállhatnak versenybe.

2024. augusztus 14. 17:12

A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra

A ViewSonic Corp.*, a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata nagy örömmel indítja útjára a várva várt ColorPro Awardsot, amely zsinórban ötödik éve jelzi a vállalat elkötelezettségét az alkotók inspirálása és képességeik növelése iránt világszerte. Az idei tematika, a „Momentum”, arra hívja fel az alkotókat, hogy a lendület határtalan energiáját felhasználva, annak megállíthatatlan hullámát meglovagolva haladjanak álmaik és törekvéseik horizontja felé. A pályázatokat 2024. szeptember 24-ig lehet benyújtani.

2024. augusztus 11. 12:19

Robotok a bankban? Már itt tartanak a pénzintézetek

Az IT egyik leggyorsabban fejlődő területe az automatizáció, ami a gyakran ismétlődő, bonyolult folyamatok és feladatok elvégzését gyorsabbá és hatékonyabbá teszi – véli a K&H IT vezetője. A bank ezért már az információtechnológiai fejlesztésben, a terméktesztelésben, az ügyfelek igényeinek kiszolgálásában és a kollégák munkafolyamatainak egyszerűsítésében is alkalmazza ezeket a megoldásokat. Most pedig a K&H STEM pályázat keretében a fiatal IT egyetemi hallgatók is megmutathatják 2024. október 31-ig, milyen új, kreatív megközelítést látnak az automatizáció alkalmazására. 

2024. augusztus 7. 19:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33