Nagydíjak és különdíj az Ecommerce Hungary Konferencián
Közel ötszáz résztvevő töltötte meg a termeket az Ecommerce Hungary Egyesület (ECH) konferenciáján június 6-án és 7-én a visegrádi Thermal Hotelben. A két évtizedes múltra visszatekintő, az online kereskedelem szereplőinek érdekeit védő és a korszerű, digitális értékesítési módokat és eszközöket népszerűsítő egyesület minden év tavaszán kétnapos konferenciát tart. Az idei eseményen a szakma szereplői megvizsgálták a hazai gazdaság és az e-kereskedelmi szektor helyzetét, a technológiai fejlődés trendjeit, a logisztika, a fizetés, a marketing, a piaci kommunikáció eszközeit.
Az ECH idén új Nagydíjat alapított, és az első napot záró gálavacsora előtt két kategóriában hirdetett győztest.
Az Év Digitális Kereskedője díjat a nagyközönség által pelenka.hu-ként ismert, fontos piaci szerepet betöltő, gyors növekedést produkáló Webshop Golobal Kft. kapta meg példamutató kereskedelmi és üzletépítési tevékenységéért. Egy kompetitív piacon a 2021-es 66%-os forgalmi növekedést 2022-ben 104%-os követte egy olyan e-kereskedelmi környezetben, ahol az átlagos növekedés mindössze 8-10% volt.
Az Életműdíjat Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója vehette át a hazai digitális gazdaság és online kereskedelem fejlődése érdekében végzett sok éves eredményes munkájáért.
A díjakat Bőgel György, az ECH elnöke, Perényi András, a Webshippy igazgatója, valamint Zabari István, az ECH alelnöke adták át. A Nagydíjat támogató Webshippy, a régió egyik leginnovatívabb logisztikai vállalata saját különdíjat is alapított, amivel az eredményes külföldi terjeszkedést jutalmazta. Ezt az idén a több tucat országban értékesítő Geek & Gorgeous Kft. képviseletében Rosenkranz Klaudia vehetette át a díjkiosztó gálavacsorán.
A külföldi terjeszkedés az idei konferencia egyik „vezértémája” volt, nem véletlenül, hiszen a hazai online kereskedelmi vállalkozások itthon egyre erősebb külföldi versenytársakkal néznek szembe. Mindeközben pedig a hazai gazdaság éppen gyengélkedik, a fogyasztás volumene a közelmúltban visszaesett. A koronavírus járvány, majd a jelenlegi recesszió más-más kihívások elé állították a szektort, éppen ezért minden szereplőnek meg kell erősítenie a pozícióját, eredményesen kell versenyeznie és új piacok elérését kell feltérképeznie. Hasznosítani kell a technikai újdonságokat is: nem véletlen, hogy a visegrádi konferencián több előadás foglalkozott a mesterséges intelligencia látványos fejlődésével, az automatizáció előnyeivel. A konferencia résztvevői több technikai újdonságot a gyakorlatban is kipróbálhattak, valamint szakértőkkel beszélgethettek és vitatkozhattak az online kereskedelemben alkalmazható fizetési módokról, versenyjogi és fogyasztóvédelmi kérdésekről, a logisztika szervezéséről és az eredményes piaci munka feltételeiről, eszközeiről.
Kapcsolódó cikkek
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
- Itt a legnagyobb webáruházak rangsora
- Balogh Petya elárulja, miként adhat szárnyakat a cégeknek a mesterséges intelligencia
- Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
- 5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára
- Új e-kereskedelmi partnerprogramot indított a Schneider Electric
- A pandémia után a BNPL szolgáltatások adhatnak új lökést a magyar e-kereskedelemnek
- Új szolgáltatás a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedői és gyártói számára
- Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.