Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban

forrás: Prím Online, 2023. július 7. 15:40

A fogyasztók többsége (51%) ismeri a generatív mesterséges intelligencia legújabb trendjeit és már ki is próbált ilyen eszközöket – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb, ’Creative and generative AI’ című kutatásából.

 

Tanácsok terén mindent visz az AI

 

A generatív AI-t gyakran használók leginkább a chatbotokkal, a játékokkal és a keresési célú alkalmazásokkal elégedettek, azonban nemcsak ezeken a területeken, hanem a személyes, mindennapi tevékenységek esetében is gyakran használják a mesterséges intelligenciát. Sőt, a válaszadók több mint fele (53%) bízik abban, hogy a generatív AI segíti a pénzügyi tervezésben. 

 

Az AI-rajongók azonban az élet egyéb területére is segítségül hívnák az AI-t. Világszerte a fogyasztók 67%-a úgy látja, hogy hasznos lenne, ha a generatív mesterséges intelligencia orvosi diagnózisokat állítana fel, illetve orvosi tanácsokat is kaphatnának tőle. Továbbá a válaszadók 63%-a jegyezte meg, hogy izgalmas lehetőségnek tartja, hogy a generatív mesterséges intelligencia támogatásával pontosabb és hatékonyabb gyógyszerkutatásra kerülhet sor. 

 

Emellett a fogyasztók kétharmada (66%) hajlandó tanácsot kérni a generatív mesterséges intelligenciától a személyes kapcsolatok vagy az élet- és karriertervek terén. Leginkább a népességrobbanás idején született korosztály (70%) használná fel erre a célra.  

 

 

Az etikai aggályok csekély mértékűek

 

Hamar belopta magát az emberek bizalmába a mesterséges intelligencia. Legalábbis ez látszik a válaszok alapján, amelyek szerint a fogyasztók közel felét (49%) továbbra sem aggasztja az a lehetőség, hogy a generatív mesterséges intelligenciát álhírek létrehozására használják, sőt, a válaszadók mindössze 34%-a aggódik az adathalász-támadások miatt. A fogyasztók tudatossága szintén alacsony a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos etikai aggályok terén: csak 33%-uk aggódik a szerzői jogi kérdések miatt és még kevesebben (27%) tartanak attól, hogy a generatív mesterséges intelligencia algoritmusait a versenytársak termékterveinek vagy termékeik összetételének másolására használják fel. 

 

„A generatív mesterséges intelligencia ismertsége a fogyasztók körében világszerte figyelemre méltó, az elterjedés mértéke jelentős. Ugyanakkor a technológia működése és a hozzá kapcsolódó kockázatok terén rendkívül alacsony a tájékozottság” – nyilatkozta Niraj Parihar, a Capgemini Insights & Data Globális Üzletág vezérigazgatója és a cégcsoport igazgatótanácsának tagja. „A generatív mesterséges intelligencia önmagában nem „intelligens”, az intelligencia az emberi szakértőktől származik. A siker kulcsa az emberek által köréjük épített biztosíték, amelyek garantálják a kimenet minőségét."

 

A fogyasztók 70%-a kér tanácsot új termékek és szolgáltatások beszerzésekor

 

Az AI használatára való igény egyre csak fokozódni látszik. A fogyasztók csaknem fele (43%) szeretné, ha a szervezetek a generatív mesterséges intelligenciát alkalmaznák az ügyfélkapcsolatok kezelése során. Sőt, a fogyasztók 70%-ának már most is a generatív mesterséges intelligencián alapuló eszközök a legfontosabbak az új termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó ajánlások keresése során. A fogyasztók többsége (64%) nyitott arra, hogy ilyen tanácsok alapján vásároljon. A korcsoportok között nincs jelentős eltérés: a fogyasztók 67%-a várakozással tekint a generatív mesterséges intelligencia azon képességére, hogy személyre szabott divat- és lakberendezési tanácsokat nyújtson. 

 

AI Futures Lab – az AI üzleti szintre emelése

 

Az AI már nemcsak a hétköznapok, de az üzleti élet szerves részét is képezi. A Capgemini ezért hozta létre az AI Futures Labot, amely egy mesterséges intelligenciára szakosodott szakértőkből álló, elkötelezett csapat, akik a technológia fejlődésének nyomon követésére, valamint a generatív mesterséges intelligencia legjelentősebb felhasználási eseteinek kutatására és alkalmazására összpontosítanak. Az AI Futures Lab személyre szabott megoldásokat dolgoz ki az ügyfelek számára, lehetővé téve számukra, hogy megbízható, biztonságos és etikus keretek között kiaknázzák a generatív mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és konkrét üzleti hatást érjenek el általa. 

 

Módszertan 


A Capgemini Kutatóintézet 10 000, 18 év feletti fogyasztó körében végzett kvantitatív felmérést 13 országban az Egyesült Államok, Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség területén: az Egyesült Királyságban, az USA-ban, Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Norvégiában, Szingapúrban, Spanyolországban és Svédországban. A generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fogyasztói megítélés társadalmi és keresési adatokon alapuló elemzését két időszakban végezték: 2022 áprilisától 2023 márciusáig a keresési adatokon alapuló elemzést, 2022 októberétől 2023 áprilisáig pedig a társadalmi elemzést. 

 

Adatgyűjtő eszközöket, köztük a Google Keyword Planner adatait, a Talkwalkert és másodelemzéshez meglévő dokumentumokat használtak fel. Az adatforrásokat, például a közösségi média platformokat és fórumokat több nyelven vizsgálták, nevezetesen angolul, olaszul, japánul, franciául, spanyolul, németül, hollandul, portugálul és svédül, több országot lefedve, köztük Ausztráliát, Kanadát, Franciaországot, Németországot, Olaszországot, Japánt, Hollandiát, Norvégiát, Szingapúrt, Spanyolországot, Svédországot, az Egyesült Királyságot és az Egyesült Államokat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jövőbe mutató megoldások a 10. Smart Factory ConnAction konferencián

Az ipar 4.0 koncepciója több mint egy évtizede tartja izgalomban a termelővállalatokat. Ez idő alatt az ipari termelés digitalizálása és automatizálása, valamint az okos gyártás és az innovatív technológiák használata az egyik legnépszerűbb témává vált, amely még a mindennapi beszélgetésekben is megjelenik. 

2024. május 22. 16:05

Globális jelentőségű mérföldkőhöz ért a mesterséges intelligencia szabályozása

Hosszas jogalkotási folyamat lezárásaként a mai napon az Európa Tanács elfogadta a mesterséges intelligenciáról szóló rendelettervezetet, az EU Hivatalos Lapjában való közzétételtől pedig megkezdődik a visszaszámlálás a rendelet alkalmazásáig. A Deloitte szakértői összegyűjtötték, mit is tartalmaz pontosan a rendelet.

2024. május 22. 13:02

A Conrad és a TraceParts: B2B platform szinergia

Egyszerűsített fejlesztés, tervezés és kivitelezés: A Conrad termékkatalógusa mostantól a TraceParts-on is elérhető, lehetővé téve a CAD-adatok letöltését és a termékek megvásárlását egyetlen egérkattintással.

2024. május 22. 11:36

Fókuszban a világűr: a Széchenyi-egyetemen tartották a távközlési világnap országos konferenciáját

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei távközlés világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. Az eseményt 15. alkalommal rendezték meg a győri Széchenyi István Egyetemen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt támogatásával.

2024. május 22. 09:55

Adatvédelem a felhasználók igényeire szabva – így segít a Samsung Knox

Naponta akár több százszor is kezükbe vehetjük mobiltelefonunkat, így az eszközök olyannyira mindennapjaink részévé váltak, hogy még otthonunkat is ritkán hagyjuk el nélkülük. Hozzánk tartoznak, és az olyan robbanásszerű, új technológiák, mint az AI vagy a generatív mesterséges intelligencia rendkívül izgalmas lehetőséget kínálnak a készülékek felhasználására – kiszélesítve a lehetőségek tárházát. 

2024. május 21. 20:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17