E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 29. 14:21

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.

A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az online vásárló felhasználók számának növekedése és a mobileszközök iránti egyre növekvő preferencia tekintetében. Ezek a trendek a Datareportal adatai alapján a jövőben is megmaradnak. A globális internetezők 92,3%-a legalább alkalmanként mobiltelefonon keresztül lép fel a világhálóra, ami azt eredményezi, hogy több fogyasztó vásárol mobileszközökön, mint asztali számítógépen vagy laptopon keresztül. Ezzel egyidejűleg 2023-ban a felnőtt internetezők 94,8%-a havi rendszerességgel használ üzenetküldő alkalmazásokat és csevegéseket.

 

Számos e-kereskedelmi márka készül a forgalmas eladási időszakra, ezért érdemes már most megvizsgálni az üzenetküldő alkalmazások lehetőségeit. Íme, hogyan segíthetnek a csevegőalkalmazások a márkáknak abban, hogy elérjék a vásárlókat, valamint vásárlásra, illetve ismétlődő vásárlásra ösztönözzék őket.

 

A márka bemutatása

 

Az e-kereskedelemben az első lépés a termék értékesítésében a márka megtalálása és megismertetése a megfelelő célközönséggel. Míg az emberek akár az utcán is beléphetnek egy üzletbe, az e-kereskedelmi vállalkozásoknak proaktívan kell keresniük a vásárlóikat. Szerencsére a márkák ma már a mobiltelefonokon is elérhetik a közönségüket, és gondoskodhatnak arról, hogy a megfelelő embereket célozzák meg. A Viberen például a márkák kor, nem, lakóhely, valamint érdeklődési körök alapján célozzák meg közönségüket. Emellett különböző típusú hirdetéseket is kihasználnak, amelyek natívan elhelyezhetők a csevegő- vagy hívásképernyőkön, illetve más gyakran látogatott helyeken. 

 

A fogyasztó első benyomása egy márkáról döntő fontosságú. Jelentősen befolyásolja a márka megítélését, amelynek megváltoztatása később kihívást jelenthet. A márkák kreatív eszközökhöz nyúlhatnak, amikor új célközönséggel szeretnék magukat megismertetni és megkedveltetni. Érdemes megnézni az AR-technológiákat, és létrehozni egy szórakoztató, márkázott lencsét, amelyet az emberek körbeküldenek majd a barátaiknak és a családjuknak; vagy létrehozni egy stílusos matricacsomagot, amely interaktív módon közvetíti a márka üzenetét – különösen a fiatalabb közönség számára. A Viberen a márkák összekapcsolják ezeket a megoldásokat saját chatbotjaikkal, és elvezetik az ügyfeleket a vásárlási út következő lépéséhez.

A márka bemutatásának különböző módjai: a Viber jóvoltából

 

Segítség a termék kiválasztásában

 

A márkák az üzenetküldő alkalmazások segítségével válaszolhatnak a kérdésekre és személyre szabott ajánlásokat adhatnak: segíthetnek a ruhák kiválasztásban, elmagyarázhatják a méreteket, javaslatokat adhatnak az elküldött kép alapján, és befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket.

 

Ma már könnyebb kiválasztani egy terméket egy online piactéren, mert általában sokkal szélesebb választékot kínál, mint a hagyományos üzletek. A márkáknak érdemes kihasználniuk ezt a növekedő tendenciát mutató a trendet.

 

Ezen a ponton nagyon hasznos az ügyfeleknek szóló üzenetek, különleges ajánlatok küldése, a termékek bemutatása, és az, hogy az emberek kérdéssel forduljanak a márkához. Az e-kereskedelmi márkáknak is előnyös, ha a chatbotok éjjel-nappal támogatást nyújtanak, és márkamegjelenést hoznak létre az üzenetküldő alkalmazáson egy hivatalos oldallal vagy fiókkal, amelyet az ügyfelek könnyen megtalálnak.

 

Termékinformáció nyújtása: a Viber jóvoltából

 

Megrendelések és szállítások kezelése

 

A termék kiválasztása után elengedhetetlen a zökkenőmentes rendelési és szállítási folyamat. Ez valós idejű rendeléskövetéssel, a szállítási státusz azonnali frissítésével és az ügyfélszolgálat könnyű elérhetőségével biztosítható. Az e-kereskedelmi márkák üzenhetnek ügyfeleiknek az általuk ismert alkalmazáson keresztül, hogy tájékoztassák őket a rendelésük állapotáról, megoszthassák a garanciára vonatkozó információkat, lehetővé tegyék számukra a szállítás kezelését és még sok minden mást. Használhatnak chatbotokat is, hogy az ügyfelek a nap bármely időszakában tájékoztatást kaphassanak a megrendeléseikről.

 

Megrendelések és szállítások kezelése: a Viber jóvoltából

 

Értékesítés utáni támogatás 

 

Ebben a szakaszban egy üzenetküldő alkalmazás, amelyen az adott márka jelen van, jobb, mint egy eladó az üzletben, mivel mindig az ügyfelekkel, az ő kezük ügyében van. A jövőben valószínűleg az emberek egyre inkább kihasználják majd az ilyen személyes asszisztenseket a vásárlás során.

 

Az értékesítés utáni segítségnyújtáshoz általában ügyfélszolgálati csapatot vesznek igénybe. Ők használhatják az üzleti üzeneteket az összetett vagy egyedi problémák kezelésére, és hagyhatják, hogy a chatbotok kezeljék a gyakoribb és ismétlődő megkereséseket. A márkák arra is felhasználhatják ezt a lehetőséget, hogy keresztértékesítsenek hasonló termékeket, amelyek iránt ügyfeleik érdeklődhetnek, összegyűjthetik a visszajelzéseket, és szorosabb kapcsolatot építhetnek ki az ügyfelekkel, hogy azok hűségesekké váljanak.

 

Ügyfélszolgálat és keresztértékesítés: a Viber jóvoltából

 

Üzenetküldő alkalmazások: a vásárlás átalakítása

 

A növekvő mobilkereskedelmi trendek és az üzenetküldő alkalmazások népszerűsége jelentősen befolyásolják az online vásárlást. A fogyasztók ma már elvárják, hogy a vásárlási folyamat zökkenőmentes, személyre szabott és kényelmes legyen – az üzenetküldő alkalmazások pedig megfelelhetnek, sőt túl is szárnyalhatják ezeket az elvárásokat. Várhatóan a társalgási mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság még fontosabbá válnak az üzenetküldő alkalmazásokban, szélesebb közönséget érnek el, és szinte nélkülözhetetlenné válnak a kereskedelemben. Azáltal, hogy jelenlétet teremtenek ezekben a népszerű alkalmazásokban, a márkák nagy és egyre szélesedő demográfiai réteggel léphetnek kapcsolatba. Számtalan vállalat már megtette ezt, nagyszerű eredményekkel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

"Pénz, de honnan? 2024."

Beindultak és egész évben kitartanak az előnyös pályázati kiírások kkv-knak, és sorra hirdetik meg a KAP, az agrárium idei pályázati kiírásait. A "Pénz, de honnan? 2024" roadshow utolsó, budapesti állomásán június 20-án is sok új kedvezményes, támogatott forrást hoznak az előadók Közép-Magyarország kkv-döntéshozóinak és az agrárium szereplőinek.

2024. május 28. 20:37

A fejletlen töltési infrastruktúra lassítja az autóipar elektromos átállását

Sikeres évet zárt a MAGE és a hazai járműipar. Az elmúlt évben a MAGE intenzíven tartotta a kapcsolatot az Európai Autógyártók Szövetségével (ACEA). Ma már az európai szövetséggel egyetértésben az a vélemény, hogy az autóipari vállalatok dekarbonizációs elkötelezettsége mellett, minden tagországi szövetségnek lobbiznia kell, hogy kormányaik támogassák az átállást segítő feltételek biztosítását az EU-ban. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó elvárások teljesítéséhez szükség van egy európai szintű egységes töltési infrastruktúra kiépítésére. Interjú Krisztián Róberttel, a MAGE elnökével.

2024. május 28. 20:16

Szoftverfejlesztő diák nyerte a Nagy Diák TudatosNet Tesztet

Egy debreceni, szoftverfejlesztőnek készülő diák, Tóth Sándor Benedek nyerte az országos Nagy Diák TudatosNet Teszt döntőjét. A 16 éves tanuló több mint 16 ezer indulóból lett az első az országos versenyen, amely célja többek közt az volt, hogy a diákok játszva szerezzenek hasznos ismereteket az internet biztonságosabb használatáról, és meg tudják védeni magukat az ártalmas tartalmaktól.

2024. május 28. 19:00

Tiltás helyett beszélgetés: így válhatunk tudatos digitális szülőkké

Nem kérdés, hogy a mai gyerekek már egy olyan digitális korba születtek, ahol egészen kicsi kortól mindennapossá vált az eszközhasználat. Az internet azonban számos veszélyt rejt magában, amire gyakran sem a gyerekek, sem a szülők nincsenek felkészülve. Bár a kütyühasználat tiltása kézenfekvő lehet, hosszútávon egyáltalán nem megoldás, főleg ha a szülői példán keresztül is ezt látják a gyerekek. De akkor hogyan válhatunk tudatos digitális szülővé? Egyáltalán mik jelentenek veszélyt az online térben? A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány segítségével összegyűjtöttük azokat a hasznos tippeket, amelyeket a mindennapokba beépítve már ma tehetünk gyermekünk online biztonságáért.

2024. május 28. 17:38

Az LG két kutatási beszámolóját mutatták be egy AI technológiai konferencián

Május 7-11. között, a Bécsben megrendezett International Conference on Learning Representations (ICLR) 2024 konferencián mutathatta be kutatási eredményeit az LG Electronics (LG). A rengeteg beérkezett pályamű közül az LG kutatási dokumentumait a legjobb egy százalék közé választották, így bekerültek a konferencia programjába. Mindez jól szemlélteti az LG kutatási erőfeszítéseinek jelentőségét, és megerősíti a cég pozícióját a kulcsfontosságú AI technológiák fejlesztésének éllovasaként az olyan területeken, mint például a robotika, a metaversum és az intelligens otthonok.

2024. május 28. 16:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52