E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 29. 14:21

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.

A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az online vásárló felhasználók számának növekedése és a mobileszközök iránti egyre növekvő preferencia tekintetében. Ezek a trendek a Datareportal adatai alapján a jövőben is megmaradnak. A globális internetezők 92,3%-a legalább alkalmanként mobiltelefonon keresztül lép fel a világhálóra, ami azt eredményezi, hogy több fogyasztó vásárol mobileszközökön, mint asztali számítógépen vagy laptopon keresztül. Ezzel egyidejűleg 2023-ban a felnőtt internetezők 94,8%-a havi rendszerességgel használ üzenetküldő alkalmazásokat és csevegéseket.

 

Számos e-kereskedelmi márka készül a forgalmas eladási időszakra, ezért érdemes már most megvizsgálni az üzenetküldő alkalmazások lehetőségeit. Íme, hogyan segíthetnek a csevegőalkalmazások a márkáknak abban, hogy elérjék a vásárlókat, valamint vásárlásra, illetve ismétlődő vásárlásra ösztönözzék őket.

 

A márka bemutatása

 

Az e-kereskedelemben az első lépés a termék értékesítésében a márka megtalálása és megismertetése a megfelelő célközönséggel. Míg az emberek akár az utcán is beléphetnek egy üzletbe, az e-kereskedelmi vállalkozásoknak proaktívan kell keresniük a vásárlóikat. Szerencsére a márkák ma már a mobiltelefonokon is elérhetik a közönségüket, és gondoskodhatnak arról, hogy a megfelelő embereket célozzák meg. A Viberen például a márkák kor, nem, lakóhely, valamint érdeklődési körök alapján célozzák meg közönségüket. Emellett különböző típusú hirdetéseket is kihasználnak, amelyek natívan elhelyezhetők a csevegő- vagy hívásképernyőkön, illetve más gyakran látogatott helyeken. 

 

A fogyasztó első benyomása egy márkáról döntő fontosságú. Jelentősen befolyásolja a márka megítélését, amelynek megváltoztatása később kihívást jelenthet. A márkák kreatív eszközökhöz nyúlhatnak, amikor új célközönséggel szeretnék magukat megismertetni és megkedveltetni. Érdemes megnézni az AR-technológiákat, és létrehozni egy szórakoztató, márkázott lencsét, amelyet az emberek körbeküldenek majd a barátaiknak és a családjuknak; vagy létrehozni egy stílusos matricacsomagot, amely interaktív módon közvetíti a márka üzenetét – különösen a fiatalabb közönség számára. A Viberen a márkák összekapcsolják ezeket a megoldásokat saját chatbotjaikkal, és elvezetik az ügyfeleket a vásárlási út következő lépéséhez.

A márka bemutatásának különböző módjai: a Viber jóvoltából

 

Segítség a termék kiválasztásában

 

A márkák az üzenetküldő alkalmazások segítségével válaszolhatnak a kérdésekre és személyre szabott ajánlásokat adhatnak: segíthetnek a ruhák kiválasztásban, elmagyarázhatják a méreteket, javaslatokat adhatnak az elküldött kép alapján, és befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket.

 

Ma már könnyebb kiválasztani egy terméket egy online piactéren, mert általában sokkal szélesebb választékot kínál, mint a hagyományos üzletek. A márkáknak érdemes kihasználniuk ezt a növekedő tendenciát mutató a trendet.

 

Ezen a ponton nagyon hasznos az ügyfeleknek szóló üzenetek, különleges ajánlatok küldése, a termékek bemutatása, és az, hogy az emberek kérdéssel forduljanak a márkához. Az e-kereskedelmi márkáknak is előnyös, ha a chatbotok éjjel-nappal támogatást nyújtanak, és márkamegjelenést hoznak létre az üzenetküldő alkalmazáson egy hivatalos oldallal vagy fiókkal, amelyet az ügyfelek könnyen megtalálnak.

 

Termékinformáció nyújtása: a Viber jóvoltából

 

Megrendelések és szállítások kezelése

 

A termék kiválasztása után elengedhetetlen a zökkenőmentes rendelési és szállítási folyamat. Ez valós idejű rendeléskövetéssel, a szállítási státusz azonnali frissítésével és az ügyfélszolgálat könnyű elérhetőségével biztosítható. Az e-kereskedelmi márkák üzenhetnek ügyfeleiknek az általuk ismert alkalmazáson keresztül, hogy tájékoztassák őket a rendelésük állapotáról, megoszthassák a garanciára vonatkozó információkat, lehetővé tegyék számukra a szállítás kezelését és még sok minden mást. Használhatnak chatbotokat is, hogy az ügyfelek a nap bármely időszakában tájékoztatást kaphassanak a megrendeléseikről.

 

Megrendelések és szállítások kezelése: a Viber jóvoltából

 

Értékesítés utáni támogatás 

 

Ebben a szakaszban egy üzenetküldő alkalmazás, amelyen az adott márka jelen van, jobb, mint egy eladó az üzletben, mivel mindig az ügyfelekkel, az ő kezük ügyében van. A jövőben valószínűleg az emberek egyre inkább kihasználják majd az ilyen személyes asszisztenseket a vásárlás során.

 

Az értékesítés utáni segítségnyújtáshoz általában ügyfélszolgálati csapatot vesznek igénybe. Ők használhatják az üzleti üzeneteket az összetett vagy egyedi problémák kezelésére, és hagyhatják, hogy a chatbotok kezeljék a gyakoribb és ismétlődő megkereséseket. A márkák arra is felhasználhatják ezt a lehetőséget, hogy keresztértékesítsenek hasonló termékeket, amelyek iránt ügyfeleik érdeklődhetnek, összegyűjthetik a visszajelzéseket, és szorosabb kapcsolatot építhetnek ki az ügyfelekkel, hogy azok hűségesekké váljanak.

 

Ügyfélszolgálat és keresztértékesítés: a Viber jóvoltából

 

Üzenetküldő alkalmazások: a vásárlás átalakítása

 

A növekvő mobilkereskedelmi trendek és az üzenetküldő alkalmazások népszerűsége jelentősen befolyásolják az online vásárlást. A fogyasztók ma már elvárják, hogy a vásárlási folyamat zökkenőmentes, személyre szabott és kényelmes legyen – az üzenetküldő alkalmazások pedig megfelelhetnek, sőt túl is szárnyalhatják ezeket az elvárásokat. Várhatóan a társalgási mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság még fontosabbá válnak az üzenetküldő alkalmazásokban, szélesebb közönséget érnek el, és szinte nélkülözhetetlenné válnak a kereskedelemben. Azáltal, hogy jelenlétet teremtenek ezekben a népszerű alkalmazásokban, a márkák nagy és egyre szélesedő demográfiai réteggel léphetnek kapcsolatba. Számtalan vállalat már megtette ezt, nagyszerű eredményekkel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is keresik az év legjobb tech tartalmait

Fenntarthatóbb, újratölthető dezodorok, VR-szemüvegekkel végzett terápia és minimálisan invazív robotsebészet – csak néhány példa arra, hogyan alakíthatja jobbra világunkat a technológia. Az előző év Siemens Media Award díjazottjai ezekről a témákról készítettek riportokat. Most újra megnyílt a lehetőség a nevezésre a hazai és nemzetközi sajtódíjra, amelyre 2025-ben is azok az újságírók és tartalomkészítők jelentkezhetnek, akik kiemelkedő munkát végeztek a technológiai témákban.

2025. február 13. 20:21

Wolt: immár ajándékozni is tudunk az applikáción keresztül

Valentin-napra időzítve vezeti be új “Ajándékozás” funkcióját a Wolt. A szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy néhány kattintással olyan személyes ajándékokat küldjenek, amelyek igazán különlegessé teszik a pillanatokat, miközben az ajándék kényelmesen, gyorsan meg is érkezik. Olyan felhasználót is megajándékozhatunk, aki nem rendelkezik Woltos felhasználói fiókkal.

2025. február 13. 18:43

A legnépszerűbb felújított ajándékok Valentin-napra

A férfiak nagyobb valószínűséggel ajándékoznának felújított készüléket a partnerüknek Valentin-napra, mint a nők. Ugyanakkor több nő dönt úgy, hogy saját magukat lepik meg egy ilyen eszközzel a közelgő ünnepen. A Rejoy.hu – amely bevizsgált, garanciális felújított eszközöket kínál – felmérést végzett ügyfelei körében a Valentin-napi vásárlási tervekről.

2025. február 13. 17:20

Új AI kurzus a Debreceni Egyetemen

Egyedülálló és hiánypótló szabadon választható kurzust indít a Debreceni Egyetem Informatikai Kara Korszerű mesterséges intelligencia címmel. A tizenhárom héten át tartó képzésben résztvevők átfogó képet kaphatnak az MI alapvető fogalmairól, működési elveiről és gyakorlati alkalmazásairól.

2025. február 13. 16:08

Zöldenergiával a jövő felé: A Bosch fenntarthatósági megoldásai

A környezetvédelem és a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb és legbonyolultabb kihívása, amelyhez még sokat kell tanulnunk. A téma különösen égetővé vált, ahogy egyre inkább szembesülünk a problémák valóságával. Mennyire súlyos a helyzet valójában? Vajon tehetünk valamit a környezetpusztítással szemben? Milyen szerepük van a vállalatoknak, és milyen megoldásokat kínálnak az innovatív technológiák? A Bosch Magyarország Podcast legújabb epizódja számos elgondolkodtató ténnyel és megoldási lehetőséggel várja a hallgatókat, belemerülve a fenntarthatóság rejtett dimenzióiba.

2025. február 13. 14:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54