Az online vásárlás evolúciója – Gyorsak és népszerűek az applikációk
A világjárvány alatt a webáruházak a virágkorukat élték, a bolttulajdonosoknak az elmúlt másfél évben az okozott fejtörést, hogyan tartsák meg a vevőiket, és miként tűnjenek ki a sok versenytárs közül. A gyors e-vásárlás és az 1-2 napos kiszállítás alapkövetelmény lett, így az applikációs webshopok előnyhöz jutnak.
A Dermaonline már több mint tíz éve jól működő kozmetikai termékeket forgalmazó webáruház, a cég alapítója dr. Kissné dr. Éger Ildikó gyógyszerészként szerette volna továbbvinni a szülei üzletét, de nem offline formában, hanem online shopként. A 2013 óta működő dermaonline.hu forgalma 2020-ban, a covid-19-járvány idején számottevően megnőtt, hiszen mindenki kerülte a boltokat és online szerezték be a megszokott, megszeretett bőrápolási termékeket.
„Egyik napról a másikra annyira megnőtt a forgalmunk, hogy weboldalon és a raktárban is kapacitásbővítésre volt szükség. Rengeteg nagynevű versenytárs is akkor lépett be a piacra, akiknek addig nem volt webboltja. Ezek a hatalmas franchise hálózatok kihívás elé állítottak bennünket: el kellett gondolkodnunk azon, hogy miben lehetünk jobbak, hogy megtartsuk a vásárlóinkat.” – emlékezett vissza dr. Kissné dr. Éger Ildikó, a Dermaonline tulajdonosa.
Hol a vásárlói bázis?
A járványkorlátozások feloldása után már nem jöttek maguktól az újabb és újabb vásárlók, így a webshopoknak a siker érdekében olyan koncepciót kellett kitalálni, amivel visszacsábítják az online vevőket.
„A marketingtanácsadónk webshop applikációt fejlesztett, és pont bennünk is addigra érlelődött meg a terv, hogy errefelé nyissunk, tehát a Dermaonline app lett a tesztpéldány. Mivel számunkra fontos, hogy a vásárlóinkkal folyamatos és jó kommunikációt tartsunk fenn, az alkalmazás erre kiváló lehetőség, hiszen mindig ott vagyunk a telefonján. A visszatérő vevők bármikor kérhetnek szakmai tanácsot tőlem. Ezen felül igyekszünk a törzsvásárlóknak mindig kedveskedni, például kis meglepetéseket, termékmintákat küldünk a csomagban.” – meséli a gyógyszerész-cégtulajdonos.
Gyorsaság minden felett
Az elmúlt évek piaci változásai azt mutatják, hogy a személyes kapcsolattartáson, a megnyerő kedvezményeken kívül a gyorsaság lett a kulcsszó mind az oldalak betöltését, mind a kiszállítás sebességét tekintve. Akármilyen profi egy weboldal, lehet, hogy csak 6-8 másodperc alatt töltődik be a vásárló gépén, telefonján, míg az applikációban azonnal megjelennek a képek, kedvezmények, újdonságok.
„A Dermaonline applikáció nagy előnye, hogy tárolja az előző rendelések adatait, tehát a vevő bármikor újra rendelheti a kedvenceit. Ez akkor praktikus, amikor szezonálisan használ valaki egy-egy bőrápolót, például napfényvédőt nyáron, télen pedig hideg időre való kozmetikumot, de fél év alatt elfelejti, mit is vett előzőleg. A visszajelzések szerint az is fontos a vásárlóinknak, hogy a kosár tartalmát elmenti a rendszer, bármikor visszatérhetünk az appba, nem veszik el a rendelés. Ha a vásárlók bizonytalanok egy bőrprobléma vagy termék kapcsán, hatóanyag alapján is tudnak keresni az appban.” – részletezi dr. Kissné dr. Éger Ildikó.
Trendek alapján érdemes fejleszteni
Fontos, hogy egy vásárló több szolgáltatást is kapjon, még olyat is, amiről nem gondolja, hogy szüksége van rá vagy kényelmesebbé teheti számára a vásárlást. A keresési adatok alapján tudható, mit keresnek az emberek a leginkább, így ezekre az igényekre érdemes fejleszteni a webshopokat is.
„Az utóbbi években hatalmas trend a többlépéses bőrápolási rutin, az applikációban már rutin szerint is ajánlunk termékcsomagokat. Sőt, észrevettük, hogy egyre tudatosabbak bőrápolás terén a vásárlók, régebben csak bőrtípus alapján válogattak kozmetikumot, ma már hatóanyagokra keresnek rá, úgyhogy lehetővé tettük, hogy a top 10 legnépszerűbb hatóanyag is látható legyen a menürendszerben.” – mondja a gyógyszerész.
A webshop gyorsasága mellett nagy igény van arra is, hogy a megrendelt csomag néhány napon belül megérkezzen a vevőhöz, tehát a szállítás terén is olyan szolgáltatóra van szüksége az üzleteknek, amelynek kiterjedt, megbízható és gyors hálózata van – ha ez mind megvalósul, a vásárló szinte biztosan visszatér a bevált applikációba vagy webshopba.
Fotók: dermaonline.hu és Pexels
Kapcsolódó cikkek
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
- Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Ne legyünk csaló webshopok áldozatai
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.