K&H: a lakásbiztosítást is segít megkötni a mesterséges intelligencia
Több, mint félmillió ügyfél próbálta már ki Kate-nek, a K&H mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztensének a segítségét.
A K&H ügyfelei közül hétszáz ezren digitálisan aktívak – vagyis pénzügyeiket egyre inkább a digitális csatornákon intézik. Olyannyira, hogy az új számlák több, mint felét immár digitálisan nyitják meg, sőt, a személyi hiteligénylések 68, a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás kötések 73 százalékát is ezen a csatornán intézik az ügyfelek. Havonta ötmillió érintésmentes fizetés történik a K&H által kibocsátott kártyákkal, a novemberben bevezetett digitális SZÉP-kártyából eddig 70 ezret igényeltek.
Az új ügyfelek egyharmada kifejezetten a fiatalok közül kerül ki. Rájuk vonzóan hat a mobilbankon keresztül intézhető pénzügyek egyre növekvő száma. A K&H banki mobilapplikációban folyamatosan gyarapodnak a funkciók, immár nem csak bankügyeket, de a biztosítással kapcsolatos szerződéskötést, ügyintézést is el lehet végezni. Például Kate segítségével még könnyebb lakásbiztosítást kötni.
Ilyen mennyiségű opció között akár már el is tévedhetnének az ügyfelek, de az ő tájékozódásukat, ügyintézésüket lassan másfél éve segíti Kate, a K&H mesterséges intelligencia-alapú pénzügyi digitális asszisztense. A mobilbanki ügyfelek 86 százaléka, több mint félmillió ember már ki is próbálta Kate segítségét. Tíz százalékuk pedig már havi rendszerességgel használja is. Az ügyfelek havonta több, mint 220 ezer beszélgetést kezdeményeztek Kate-tel. A növekvő érdeklődés oka egyebek között az is, hogy több ügyintézési folyamatot végig lehet vinni, például 2023 őszétől már hangalapú utasítással forintátutalást lehet indítani. Kate nagyon sok témában tud még segíteni a K&H-s ügyfeleinknek:
- Megmutatja az elfelejtett PIN Kódot
- Új bankkártya esetén segít aktiválni és digitalizálni azt, hogy telefonnal is lehessen fizetni
- Segít eligazodni a hitelek között és átkapcsol a megfelelő ügyintézőhöz, ha szükséges
- Módosítja és megmutatja a beállított vásárlási limiteket
- Ha az ügyfél elhagyta bankkártyáját, letiltja azt és újat is tud rendelni
- Összeállítja a bankszámlakivonatot, amit egy gombnyomással le lehet tölteni, vagy továbbküldeni
- Több mint 500 banki, pénzügyi kérdésre tudja a választ
- Megmutatja az ügyfél biztosításait és újat is tud kötni
- Figyelmezteti az ügyfelet, ha törlesztenie kell a hitelkártyáját
- Megmondja az ügyfélnek fontos adatokat, például a bankszámlaszámot, a K&H énazonosítót
- Segíti ügyfeleinknek eligazodni az új K&H mobilbankban
- Megmutatja a meglévő befektetéseket és akár rendszeres vagy egyösszegű befektetést is tud indítani
A digitalizáció újabb állomása, hogy immár fizetési kérelmet is lehet fogadni az elektronikus csatornákon keresztül. Vagyis például egy szolgáltató elküldi a fizetési kérelmet, az ügyfél pedig ellenőrzi, és ha rendben találja, egyetlen gombnyomással átutalja az igényelt összeget.
„Az innováció a K&H lételeme” – mondta Németh Balázs a 2023-as év legjobb hazai digitális bankja, a K&H innovációs vezetője, aki szerint még sok újdonság készül a pénzintézet informatikai műhelyeiben, amelyek mind azt szolgálják, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és könnyebben, élményszerűen tudják pénzügyeiket lebonyolítani.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankszférát
- A turizmust is megreformálja az AI: izgalmas magyar fejlesztést mutatnak be
- Trónkövetelők: ez a négy technológia száll versenybe a mesterséges intelligenciával 2024-ben
- Újabb SAP fejlesztések az AI korszakban való érvényesüléshez
- Az egészségügyi ágazat globális kilátásai 2024-ben
- A HONOR megmutatta az idei MWC-n a jövőt
- Az MI-vezérelt egyemberes vállalkozásoké a jövő? – izgalmas beszélgetés a Széchenyi István Egyetemen
- Kell-e félteni a munkánkat az AI-tól?
- A Lenovo mindenki számára elérhetővé teszi a mesterséges intelligenciát
- Már a gyerekünk hangján követelnek tőlünk pénzt: hogyan kerülhetjük el, hogy csalók áldozatává váljunk?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mobilitás és környezet: a jövőbe mutató járműiparról tartott konferenciát a Széchenyi-egyetem
Újabb állomásához érkezett a tizenegyedik éve megrendezett Felsőoktatási Társadalmi és Gazdasági Együttműködések Konferencia a győri Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke, valamint Járműipari Kutatóközpontja szervezésében. A „Mobilitás és környezet” címet viselő kétnapos tudományos esemény idén a jövőformáló járműipari kutatásokra fókuszált.
Óriási sikerrel zárult a budapesti ISSEP 2024 nemzetközi konferencia
Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann János Társaság közös szervezésében az informatikaoktatás jövőjéről Lágymányoson rendezték meg a 17. ISSEP Konferenciát.