Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n

forrás: Prím Online, 2024. március 31. 14:29

Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.

Az ország legnagyobb gamerrendezvénye, a PlayIT látogatott el a Széchenyi István Egyetemre, ahol négy különböző helyszínen várták az érdeklődőket minden korosztályból. A kisebbek körében nagy népszerűségnek örvendett a HUMDA „Road safety” programja, ahol rollerek, gokartok és elektromos minimotorok segítségével KRESZ-pályán tanulhattak a közlekedésbiztonság fontosságáról. Emellett kedveltek voltak a virtuális valóságban játszott játékok, a különböző szimulátorok, a különleges Star Wars-kiállítás, illetve a társasjátékok és az autó-motor sporthoz köthető helyszínek is.

 

Többféle szimulátort próbálhattak ki a PlayIT résztvevői, amik nagyon népszerűek voltak minden korosztály körében. (Fotó: Dudás Máté)

 

„Nagy öröm számunkra, hogy több győri kitelepülő is csatlakozott a rendezvényünkhöz, akárcsak a Willisits Gokart és a Sas és Kos Társasjátékbolt. Emellett fontosnak tartjuk, hogy megmutathattuk egyetemünk nagysikerű hallgatói csapatait, például a SZEnergyt és az Arrabona Racing Teamet, valamint a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség tevékenységét is” – hangsúlyozta Kovács Tamás, az esemény egyik szervezője, az egyetem Digitális Fejlesztési Központjának fejlesztőmérnöke.

 

A rendezvény egyik különlegessége a drónfoci volt, ahol egy dél-koreai és egy német csapat mérkőzött meg egymással és mutatta be ezt a hazánkban még kevéssé ismert sportágat a közönség számára. A Mobilisben interaktív élmények és izgalmas kerekasztal-beszélgetések várták a jelenlévőket, és nagy sikert arattak az itt lévő autó- és motorszimulátorok is. A helyszínen több ismert autóversenyző (Kiss Norbert, Nagy Dániel és Báldi Gergő) volt jelen, akik szimulátoron versenyeztek egymással. Az Új Tudástér épület aulájában pedig egy telt házas LAN-party kapott helyet, aminek különlegessége, hogy rengeteg külföldi is ellátogatott rá többek közt Svédországból, Nagy-Britanniából és Horvátországból.

 

 

„A PlayIT kiváló alkalmat adott arra, hogy minél többekkel megismertesse az egyetemet, és megmutassa az intézmény kínálta lehetőségeket az autó-motor sport és az e-sport világában. A rendezvény különböző helyszíneivel törekedtünk arra, hogy kiaknázzuk a campus egyedülálló elhelyezkedését. Olyan egyedi elemekkel egészítettük ki az eseményt, ami a hasonló gamerexpókra kevéssé jellemző, így még szélesebb programkínálatot nyújtottunk. A rendezvény bebizonyította, hogy sokan érdeklődnek az e-sport és a gaming iránt, ezért ezt szeretnénk a továbbiakban is folytatni, akár még bővebb portfolióval” – tette hozzá Kovács Tamás. 

 

A középiskolás Pócza Dávid barátai ajánlására látogatott ki a rendezvényre, ahol a szimulátorok keltették fel leginkább az érdeklődését, volt is lehetősége kipróbálni azokat. „Öt éve vettem részt először a PlayIT-n Győrben. Az idei rendezvény egészen nagyszabású és széles kínálatot biztosít mindenkinek” – húzta alá a fiatal. Barátja, a szintén középiskolás Müller Tamás most először volt a gamerexpón. „Mindenki megtalálhatta az érdeklődéséhez közel álló programot, engem is számos helyszín megfogott” – tette hozzá. 

 

 

Papp Medárd, a Széchenyi-egyetem építőmérnök-hallgatója és Sümegi Sára építészmérnök-hallgató elsősorban a LAN, valamint több ismert e-sport-játékos, -streamer (DeadFox, Kodiak) miatt látogatott ki a rendezvényre. „Magával ragadott a rendezvény, sok mindent ki tudtunk próbálni, ezek egyike a Beat the Pro, ami már régóta érdekelt” – mondta Papp Medárd. 

 

Fotók: Dudás Máté

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

"Pénz, de honnan? 2024."

Beindultak és egész évben kitartanak az előnyös pályázati kiírások kkv-knak, és sorra hirdetik meg a KAP, az agrárium idei pályázati kiírásait. A "Pénz, de honnan? 2024" roadshow utolsó, budapesti állomásán június 20-án is sok új kedvezményes, támogatott forrást hoznak az előadók Közép-Magyarország kkv-döntéshozóinak és az agrárium szereplőinek.

2024. május 28. 20:37

A fejletlen töltési infrastruktúra lassítja az autóipar elektromos átállását

Sikeres évet zárt a MAGE és a hazai járműipar. Az elmúlt évben a MAGE intenzíven tartotta a kapcsolatot az Európai Autógyártók Szövetségével (ACEA). Ma már az európai szövetséggel egyetértésben az a vélemény, hogy az autóipari vállalatok dekarbonizációs elkötelezettsége mellett, minden tagországi szövetségnek lobbiznia kell, hogy kormányaik támogassák az átállást segítő feltételek biztosítását az EU-ban. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó elvárások teljesítéséhez szükség van egy európai szintű egységes töltési infrastruktúra kiépítésére. Interjú Krisztián Róberttel, a MAGE elnökével.

2024. május 28. 20:16

Szoftverfejlesztő diák nyerte a Nagy Diák TudatosNet Tesztet

Egy debreceni, szoftverfejlesztőnek készülő diák, Tóth Sándor Benedek nyerte az országos Nagy Diák TudatosNet Teszt döntőjét. A 16 éves tanuló több mint 16 ezer indulóból lett az első az országos versenyen, amely célja többek közt az volt, hogy a diákok játszva szerezzenek hasznos ismereteket az internet biztonságosabb használatáról, és meg tudják védeni magukat az ártalmas tartalmaktól.

2024. május 28. 19:00

Tiltás helyett beszélgetés: így válhatunk tudatos digitális szülőkké

Nem kérdés, hogy a mai gyerekek már egy olyan digitális korba születtek, ahol egészen kicsi kortól mindennapossá vált az eszközhasználat. Az internet azonban számos veszélyt rejt magában, amire gyakran sem a gyerekek, sem a szülők nincsenek felkészülve. Bár a kütyühasználat tiltása kézenfekvő lehet, hosszútávon egyáltalán nem megoldás, főleg ha a szülői példán keresztül is ezt látják a gyerekek. De akkor hogyan válhatunk tudatos digitális szülővé? Egyáltalán mik jelentenek veszélyt az online térben? A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány segítségével összegyűjtöttük azokat a hasznos tippeket, amelyeket a mindennapokba beépítve már ma tehetünk gyermekünk online biztonságáért.

2024. május 28. 17:38

Az LG két kutatási beszámolóját mutatták be egy AI technológiai konferencián

Május 7-11. között, a Bécsben megrendezett International Conference on Learning Representations (ICLR) 2024 konferencián mutathatta be kutatási eredményeit az LG Electronics (LG). A rengeteg beérkezett pályamű közül az LG kutatási dokumentumait a legjobb egy százalék közé választották, így bekerültek a konferencia programjába. Mindez jól szemlélteti az LG kutatási erőfeszítéseinek jelentőségét, és megerősíti a cég pozícióját a kulcsfontosságú AI technológiák fejlesztésének éllovasaként az olyan területeken, mint például a robotika, a metaversum és az intelligens otthonok.

2024. május 28. 16:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52