Büntetővámok bevezetését tervezi az EU a kínai elektromos autók importjára
Jelentősen drágulhatnak a kínai elektromos autók, ugyanis az Európai Bizottság bejelentette, hogy büntetővámokat vetne ki a Kínában gyártott és az Európai Unió piacára behozni szándékozott akkumulátoros elektromos gépjárművekre.
Az Európai Bizottság 2023. október 4-én indított szubvencióellenes vizsgálatot a kínai elektromos autógyártók jelentős állami támogatásának gyanúja miatt, amely – indokolása szerint – gazdasági károk veszélyeit hordozza az Európai Uniós elektromos autógyártókra nézve, ami egyúttal hatással van az importőrökre, a felhasználókra és a fogyasztókra is.
A vizsgálattal összefüggésben 2024. június 12-én az Európai Bizottság előzetesen közzétette a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek behozatalára vonatkozó ideiglenes kiegyenlítő vámok tervezett mértékét:
• Egyéni vámok három kínai autógyártó vállalatra: 17,4%, 20% és 38,1%
• A vizsgálatban közreműködő többi kínai autógyártó esetén: 21%
• Egyéb autógyártók esetében, akik nem működtek együtt: 38,1 %
Ezeket az extra vámtételeket a jelenleg is alkalmazott 10%-os import vámtételen felül kellene megfizetniük az importőröknek.
Az ideiglenes kiegyenlítő vámok hatálya alá az alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművek tartoznak:
• új akkumulátoros elektromos járművek,
• melyeket 9 vagy annál kevesebb személy szállítására terveztek,
• kizárólag egy vagy több villanymotor hajt, beleértve a belső égésű motorral működő, hatótávnövelővel (segédhajtóművel) ellátott járműveket is,
• a 8703 80 10 KN kód (vámtarifaszám) alá tartoznak,
• a Kínai Népköztársaságból származnak.
Az Európai Bizottság felvette a kapcsolatot a kínai hatóságokkal a vizsgálati megállapítások megvitatása és a feltárt problémák megoldása érdekében.
Abban az esetben, ha nem sikerül egyezségre jutniuk a feleknek, az említett ideiglenes kiegyenlítő vámokat 2024. július 4-től garanciával vezetnék be. A garancia alkalmazása azt jelentené, hogy a szabad forgalomba bocsátás időpontjában az importőrnek még csak biztosítékot (garanciát) kell nyújtaniuk az ideiglenes kiegyenlítő vám összegére. Annak tényleges beszedésére a végleges intézkedések bevezetésekor kerülne sor.
Az Európai Bizottságnak a végleges intézkedéseket az ideiglenes kiegyenlítő vámok – várhatóan 2024. július 4-től történő – alkalmazásától számított 4 hónapon belül kell bevezetnie.
Kapcsolódó cikkek
- Képzési lehetőségekkel lehet megtartani a kifáradt munkavállalókat
- A CSRD feladja a leckét a vállalatoknak
- Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia
- Matchbox lett az elektromos Mercedesből
- NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
- Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
- PwC Debrecen Business Forum 2024
- Az ABB E-mobility a SMART márkájú villanyautót vásárlók otthonában kínál járműtöltési megoldást
- Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
- Debreceni üzleti csúcstalálkozót szervez a PwC
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkezett Magyarországra az Omoda 5
Az első helyen végzett az OMODA és JAECOO márkák gyártója, a Chery Automobile a kínai piacon az új autók minőségével kapcsolatos fogyasztói elégedettséget vizsgáló jelentés szerint a kínai brandek között. A közel 20 fejlett intelligens vezetéstámogató technológiával felszerelt OMODA 5 az elkövetkező hetekben Magyarországon is kapható lesz.
Bemutatkozott az Eaton új elektromosautó-töltője
Új, többfelhasználós töltésre alkalmas AC elektromosjármű-töltővel lép piacra az Eaton. Az intelligens energiagazdálkodási vállalat Green Motion Building nevű, 3,7 kW és 22 kW közötti teljesítményű töltője már Magyarországon is elérhető.
Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő
Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.
Bemutatták a legújabb Iveco modelleket Miskolcon
Az Iveco Miskolcon mutatta be először teljesen megújult haszongépjármű-palettáját, amely járművek a személyautók kényelmével és tudásával veszik fel a versenyt. Az esemény azonban nem csak a járművek újdonságaira hívta fel a figyelmet, hanem hivatalosan megnyitották a régió egyik legkomplexebb létesítményét is, amely a járművek és sofőrjeik számára egyaránt biztosít feltöltődést és professzionális kiszolgálást.
Futurisztikus környezetben készülnek Chery modelljei
Az ma már nem titok, hogy a Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. Az azonban kevésbé közismert, hogy a vállalat központi fejlesztő- és gyártóüzeme is rekordokkal büszkélkedhet. A létesítmény méretei is impozánsak, ám igazán vezérlő és fejlesztő rendszereivel emelkedik ki a világon.