Kiderült, mi alapján választanak villanymotort a vállalatok
Az ABB és a Sapio Research együttműködésében végzett új kutatás keretében közel 2400 globális vállalatot kérdeztek meg, hogy betekintést nyerjenek a piac helyzetébe az energiahatékonyság, a fenntarthatóság, a digitalizáció és a villanymotorok kulcsfontosságú szerepe terén.
A 2024 júniusában végzett felmérés során az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Németország, Olaszország, Franciaország, Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek, Japán, Thaiföld, Szaúd-Arábia, Brazília, Dél-Korea és India ipari döntéshozói között gyűjtöttek válaszokat. A válaszadók számos iparágat képviseltek, például az OEM-gépgyártásban, az energetikai szektorban, az élelmiszer- és italgyártásban, valamint a fém- és vegyiparban tevékenykedő gyártókat. Az egyik legfontosabb megállapítás az volt, hogy a vállalkozások 91 százaléka szerint az energiahatékonyság mára döntő befolyással bír az elektromos motorok kiválasztására. Továbbá a vállalkozások 94 százaléka jelenleg is beruház vagy tervez beruházást fenntarthatósági programokba.
„Ez a felmérés hasznos betekintést nyújt abba, hogy a vállalkozások miként helyezik előtérbe az energiahatékonyságot nemcsak a fenntarthatósági célok elérése, hanem a mérhető pénzügyi megtérülés érdekében is” – mondta Stefan Floeck, az ABB Hajtások üzletághoz tartozó IEC Low Voltage Motors divízió vezetője. „Az ABB már most is döntő szerepet játszik ebben a folyamatban azzal, hogy bemutatja, miként lehet a legkorszerűbb energiahatékony villanymotorokba – például az IE6 SynRM technológiánkba – való befektetéssel növelni a működési hatékonyságot és elősegíteni a fenntartható növekedést. Mivel a megtérülési időt gyakran inkább hónapokban, mint években mérik, az eredmény mind a környezet, mind az üzleti eredmény szempontjából előnyös.”
A villanymotorok szerepe az energiahatékonyság javításában
Majdnem minden vállalkozás (94 százalék) beruház vagy tervez beruházni a fenntarthatóságba és különösen az energiahatékonyságba. A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy az energiahatékony motorok milyen szerepet játszhatnak fenntarthatósági céljaik elérésében, 91 százalékuk szerint ez befolyásolja a választásukat. Majdnem minden vállalkozás felismerte azt is, hogy az energiahatékony motorok hozzáadott értéket teremthetnek termékeik és üzleti tevékenységük számára.
A jelentés egészéből kitűnik, hogy a végfelhasználó vállalkozások nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, gyakran az ügyfelek részéről érkező fokozott elvárások miatt, ami az energiahatékonyságba való növekvő beruházásaikban mutatkozik meg. Ez abban is tükröződik, hogy ezek a vállalkozások mit helyeznek előtérbe az energiahatékony motorok tekintetében: 88 százalékuk fontosnak tartja, hogy a gyártók környezetvédelmi terméknyilatkozatot (EPD) tudjanak kiállítani. Az ABB ezt a kihívást az EcoSolutions programmal kezeli, amely egy olyan átfogó program, amelynek célja, hogy teljes átláthatóságot biztosítson termékeinek környezeti hatásáról azok teljes életciklusa során, a gyártástól a termék végleges elhelyezéséig.
Az energiahatékony motorok alkalmazásának gátjai
A fő akadályok, amelyek visszatartják a vállalkozásokat a nagyobb hatékonyságú motorokba való beruházástól, a magasabb kezdeti költségek, a meglévő rendszerekbe való integrálással kapcsolatos aggályok és a termelési képességek esetleges megszakadása. A magasabb kezdeti költségek inkább a nagyobb forgalmat bonyolító vállalkozások számára jelentenek akadályt.
A költségek az üzemek és berendezések korszerűsítéséhez szükséges beruházások miatt egyszerre jelentenek akadályt és ösztönző tényezőt. A vállalkozások 99 százaléka azonban ma már a hosszú távú megtakarításokat tekinti az energiahatékonysági intézkedései megtérülése (ROI) fő tényezőjének.
A teljes tulajdonlási költség (TCO) az energiahatékonyság mellett szól
Fontos megjegyezni, hogy a legtöbb vállalkozás az új villanymotorok vásárlásakor a legjelentősebb tényezőnek a teljes élettartamra vetített költséget, azaz a teljes tulajdonlási költséget (total cost of ownership/TCO) tekinti. Valójában a hosszú élettartama alatt az energiahatékony motor költségeit messze felülmúlja a működtetéséhez szükséges villamos energia költsége. Egy IE6 SynRM motor esetében az induló költségek a TCO körülbelül 2 százalékát teszik ki, a karbantartás 1 százalékot, a fennmaradó 97 százalékot pedig az elektromos áramra költik.
Természetesen a költség nem az egyetlen figyelembe veendő szempont. A minőség és az integrálhatóság szintén kulcsfontosságú tulajdonságok, amelyeket a vállalkozások elvárnak a beszállítóktól.
Digitalizálás és e-kereskedelem
A vállalkozások növelik az innovatív technológiákba történő beruházásaikat, hogy kihasználhassák a digitalizáció és az e-kereskedelem előnyeit. Hogy mire fordítják ezt a beruházást, az sokrétű, de a hangsúly az automatizálásra és az MI-alapú megoldásokra helyeződik.
Ha kifejezetten az villanymotorok digitalizálását vizsgáljuk, akkor az az egyértelmű tendencia látszik, hogy a villanymotorok beszállítói a gyűjtött, elemzett adatokat és a távfelügyeletet használják fel szolgáltatási kínálatuk javítása érdekében. A vállalkozások 99 százaléka úgy véli, hogy a digitálisan összekapcsolt villanymotorok üzemeltetése hozzáadott értéket nyújt, különösen a motorok rendelkezésre állását és biztonságát javító, prediktív állapotfelügyeletre való képességük miatt.
Mivel a válaszadók közül sokan már használják az e-kereskedelmet, egyre nagyobb az érdeklődés a vállalkozások közötti (B2B) szolgáltatásként való használata iránt. Majdnem minden vállalkozás lát valamilyen előnyt az elektromos motorok e-kereskedelem útján történő beszerzésében, a lehetőségek széles választékának és a termékek könnyű összehasonlíthatóságának lehetőségét tartva a legelőnyösebbnek. Az ABB már huszonegy országban vezette be az e-kereskedelmet, amelynek visszaigazolt előnyei közé tartozik a gyorsaság, a termékválasztás rugalmassága, a könnyű konfigurálás, a rendelés visszaigazolása és nyomon követése.
Ezek az megállapítások tovább erősítik a még megbízhatóbb és pontosabb megoldásokat biztosító digitalizációs trendeket, amelyek működési értéket biztosítanak, és lehetővé teszik az üzleti modell átalakítását.
Kapcsolódó cikkek
- A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
- Az energiaátállás felgyorsításáért áll ki a New York-i klímahéten is a Schneider Electric
- Az ABB megoldásai segítenek a GSK vakcinagyárnak elérni a nettó nulla károsanyag-kibocsátást
- Az ABB brazíliai üzeme az okosépületekhez szükséges berendezések energiahatékony gyártására áll át
- Az ABB felavatta új energiahatékony gyárát Belgiumban
- Energiatakarékos megoldások: Az üveg szerepe a zöld otthonokban
- Az ABB célja a nettó zéró kibocsátású gyártás a bulgáriai Rakovszkiban lévő üzemében
- Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét
- A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
- Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.