A mesterséges intelligencia segít könyvet választani a Bookline oldalán
A mesterséges intelligencia e-kereskedelemben betöltött jelentősége a következő években jelentősen nő majd – derül ki a Market Research előrejelzéséből. A globális trendekre reagálva a Bookline-nál mostantól mesterséges intelligencia segíti a gazdag könyvválasztékban tájékozódni kívánó olvasókat. A piacvezető online könyvkereskedő egyedülálló megoldása legalább olyan hatékony segítséget nyújt, mintha egy, a köteteket jól ismerő bolti eladótól kérnénk segítséget.
A Market Research előrejelzése szerint a mesterséges intelligencián alapuló eszközök 2032-ig évi 22%-os növekedési ütemben fogják majd meghatározni a globális kereskedelmi bevételt – nem véletlen tehát, hogy az MI-hez kapcsolódó fejlesztésekre az utóbbi időben szinte minden e-kereskedelemmel foglalkozó cég nagy hangsúlyt fektetett.
A mesterséges intelligenciát használó eszközök kiválóan alkalmasak a felhasználók viselkedéselemzésére, személyre szabott termékajánlók kialakítására, ugyanakkor a prediktív készletbecslésre és a dinamikus árazásra is.
„A mesterséges intelligencia minőségi változást hoz a hiperperszonalizáció, ároptimalizáció, prediktív elemzés, logisztika, vizuális-, hangalapú- és szöveges keresésben, ügyfélszolgálat- és marketingautomatizálás területén, ugyanakkor új szolgáltatásokat is teremt” – hangsúlyozta az idei AI Summit kereskedelmi szekciójának nyitóelőadásában Deák András, a Bookline Zrt. Digitális Csatornák igazgatója.
Könyvajánló chatbot: a legfelkészültebb kolléga
Az AI könyvajánló valós időben elemzi a vásárlók érdeklődési körét, preferenciáit és olvasási szokásait a chatbottal folytatott beszélgetés alapján. Ennek alapján egyedi, személyre szabott könyvajánlásokat tud nyújtani – ezek pedig sokkal inkább illeszkednek az egyén ízléséhez, mint egy általános termékajánló.
A vásárlási folyamat idejét is jelentősen, akár néhány percre csökkentheti ez a megoldás, hiszen a hagyományos keresgetés, böngészés helyett a felhasználó azonnali és gyors segítséget kap a számára legmegfelelőbb könyv kiválasztásához. A chatbot ráadásul olyan könyveket is ajánlhat, amelyekről a vásárló még csak nem is hallott, de érdekes lehet számára. Mindez jelentősen javítja a felhasználói élményt.
A közelmúltban bevezetett MI-alapú könyvajánló asszisztens a szakértők szerint nemcsak gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot, hanem személyre szabottabb, interaktívabb és információban gazdagabb élményt is nyújt, ami jelentős versenyelőnyt biztosíthat a Bookline.hu számára a könyvkereskedelmi piacon.
„A Bookline mindig is élen járt az új, innovatív megoldások bevezetésében, így nem véletlen, hogy az idei évünk egyik legfontosabb célkitűzése az volt, hogy megtaláljuk, hogyan tud a mesterséges intelligencia hozzájárulni a vásárlói élmény növeléséhez” – tette hozzá Deák András.
A Bookline.hu regisztrált vásárlói már most kipróbálhatják az AI könyvajánló chatbotot a website-on, a felső keresősáv melletti ikonra kattintva.
Kapcsolódó cikkek
- 2024 végére 20 nyelven lesz elérhető a Galaxy AI
- K&H: Jönnek a digitális ikrek, de mik is azok?
- Lehet tökéletes jövőnk, de csak tudatos tervezéssel érhetjük el
- A Bosch és a Richter Gedeon ipari innovációs díját nyerte el a Széchenyi-egyetem két hallgatója
- Az Uwaizy forradalmi, AI-alapú nyelvtanulási alkalmazást indít el
- Komoly átrendeződés alatt a gyógyszeripar és az egészségügyi ágazat
- Az unalom a márka halála
- Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
- Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
- Roland Berger: Még kevés vállalat használ generatív mesterséges intelligenciát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.