K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A K&H mobilbanki ügyfeleinek több mint 90 százaléka már kattintott Kate-re, és több mint felük beszélgetett is a bank MI-alapú digitális pénzügyi asszisztensével. Kate megmutatja az elfelejtett PIN kódot, a számlaszámot, vele könnyedén aktiválható és digitalizálható az új bankkártya, de segítségével lakásbiztosítást is könnyű kötni, ahogy kötelező felelősségbiztosítást vagy cascót is. A hiteleknél képes a hitelkártya törlesztést elvégezni, a meglévő hitelek adatait megmutatni. Megtakarítások, befektetések vagy akár nyugdíjbiztosítás indításában is számíthatnak az ügyfelek Kate-re. A növekvő érdeklődés oka, hogy számos ügyintézési folyamatot is végig lehet vinni, mert Kate 200 funkcióval rendelkezik, és több mint 500 banki, pénzügyi kérdésre képes önmagától helyes választ generálni.
Kate legnépszerűbb funkciója a PIN kód megnézése, amit havonta 16 ezerszer kérnek le ügyfeleink, a második legnépszerűbb a számlaszám megmutatása 12 ezer lekérdezéssel, de havi 6 ezer – akár hangalapú - átutalást is végeznek, a vásárlási limitek be- vagy átállítását pedig 4 ezerszer hajtják végre a bankolók.
Ezeken kívül gyakori kérés-kérdés még a tovább küldhető bankszámlakivonat letöltése, a kártyaaktiválás és a tranzakciókeresés (havi 5-5 ezer lekérdezéssel), az IBAN-szám megmutatása, a kártya digitalizálása vagy a hitelkártya visszafizetése.
Néhány adat Kate egy évéről
Az ügyfelek 58 százaléka már hallott róla, 13 százalék legalább egyszer már ki is próbálta, tizedük havi rendszerességgel használja is, ennek eredményeként a leggyakoribb funkciók használata megduplázódott. A felhasználók 39 százaléka digitális pénzügyi asszisztensnek tekinti. Havonta több mint százezer beszélgetést folytatnak Kate-tel, érdekesség, hogy a leghosszabb beszélgetés 88 kérdés-válasz volt, miközben az átlagos beszélgetés 4 kérdés és válasz.
Az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense már majdnem digitális ikernek tekinthető, amely egyre elterjedtebb a világban. Ez az új technológia lehetővé teszi a fizikai objektumok, rendszerek vagy folyamatok virtuális másának létrehozását és szimulációját. Ezek a digitális másolatok valós időben gyűjtik és elemzik az adatokat, elősegítve a hatékonyabb döntéshozatalt, a költségek csökkentését és a további innovációt. A pénzintézetek számára az ügyfélélmény fokozása az egyik fontos cél, amely a jövőben az ügyfélinterakciók szimulálása révén lehetőséget adhat majd számukra, hogy teszteljék és javítsák szolgáltatásaikat és termékeiket.
„Kate autonómiája már 62 százalékos, ez azt jelenti, hogy az ügyek közel kétharmadában önállóan tudja végrehajtani a megkapott ügyfélutasításokat. Bankunk folyamatosan fejleszti digitális pénzügyi asszisztensét, így Kate egyre önállóbb, egyre több területen képes helytállni olyan feladatokban is, amelyek eddig emberi asszisztenciát igényeltek” – mondta Németh Balázs a 2024-as év legjobb hazai digitális bankja, a K&H innovációs vezetője.
A belga KBC alkalmazása a világ legjobbja lett
A bankcsoport élen jár a felhasználói élmény javításában, hiszen a Sia Partners digitális tanácsadó cég éves rangsorában, amely a legjobb banki alkalmazásokat listázza, idén a belga KBC végzett az élen. A Sia Partners szerint a KBC globálisan is az első helyen áll, így visszaszerezte a világ legjobb banki alkalmazása címet, amelyet először 2021-ben nyert el.” A Sia Partners idén 22 ország 140 bankjának mobilalkalmazását tesztelte. 22 országban. A tanácsadó cég 95 kritériumot használt az elemzéshez, így az alkalmazásban található funkciókat (például a számlákhoz való hozzáférést, a fizetési lehetőségeket, a befektetési termékeket, a hiteleket és a bankon kívüli szolgáltatásokat) vizsgálta, de mérte továbbá a könnyű kezelhetőséget és figyelembe vette a felhasználók reakcióit is.
Kapcsolódó cikkek
- Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
- Újabb rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait
- Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
- Az AI és a digitalizáció térhódítása a hazai vállalati pénzügyekben
- A mesterséges intelligencia segít könyvet választani a Bookline oldalán
- 2024 végére 20 nyelven lesz elérhető a Galaxy AI
- K&H: Jönnek a digitális ikrek, de mik is azok?
- Lehet tökéletes jövőnk, de csak tudatos tervezéssel érhetjük el
- A Bosch és a Richter Gedeon ipari innovációs díját nyerte el a Széchenyi-egyetem két hallgatója
- Az Uwaizy forradalmi, AI-alapú nyelvtanulási alkalmazást indít el
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Az eMAG több mint 1 millió, “Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viselő ajánlattal készül november 15-ére
Az eMAG Black Friday, a cég legtöbb ajánlatot kínáló napja 2024. november 15-én a kora reggeli órákban veszi kezdetét. Erre a napra az eMAG több mint 1,3 millió ajánlatot készített elő, amelyek közül több mint 1 millió az „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt viseli majd. Így 2024-ben tíz ajánlatból majdnem nyolcnál az eMAG-on az „Az év legjobb ára nálunk” felirattal lesz feltüntetve. Ezek az ajánlatok több ezer Marketplace partner ajánlatait is tartalmazzák.