Középpontban az ügyfélérték

Fekete Gizella, 2001. április 26. 19:39
Rendhagyó konferenciát tartott ügyfélkapcsolat-menedzsment témában az üzleti intelligencia-megoldásokban, különösen az adatbányászatban, adattárház-építésben és a webadatok elemzésében jártas DSS Consulting.
Immár harmadik alkalommal hívtak rendezvényükre elismert, az adott témában komoly elméleti és gyakorlati tapasztalattal bíró előadót, hogy átadja azokat, és rávilágítson az említett megoldások alkalmazásának olyan gyakorlati előnyeire, amit idehaza – a bevezetéseik óta eltelt rövid idő alatt – a hazai felhasználók még alig érzékelnek.

Az analitikus CRM-ről szóló konferencia délelőtti előadója – a Nemzetközi Adatbázis Szövetség (DataBase Associates International) európai ügyvezető igazgatója – Mike Ferguson volt, aki a „one-to-one” CRM-hez igyekezett kulcsot kezükbe adni a résztvevőknek. A – többek között a gyakori, a mindennapi ügyfélkezelést segítő operatív és a ma még idehaza ritkán alkalmazott, a hangsúlyt az ügyfélértékre helyezve hosszú távon értéket teremtő analitikus CRM – fogalmak tisztázását követően saját gyakorlata tapasztalatából vett példákon bemutatott, az alkalmazás kiaknázásának különböző fázisában elérhető közvetlen és közvetett – esetenként többmilliárdos – költségcsökkenés mértékét. Bemutatta a piacon lévő megoldásokat és kiválasztásuk szempontjait, a webben rejlő lehetőségeket és a szem elől elrejtve munkálkodó adatbányászat alkalmazásának szerepét az ügyfélérték, az ügyfélviselkedésből levont következtetések meghatározásába és a webes adatok, információk ügyfélkezelés szolgálatába állításában. Felhívta a figyelmet az analitikus CRM buktatóira – az adathiány és tisztaság kérdésére – és ezek elkerüléséhez, megoldásához is tanáccsal szolgált.

Előadása második felében – kulcsot adva a megfelelő kiválasztásához – az analitikus CRM eszközeiről beszélt, amelyek alkalmazásával készültek például az Amazon.com személyre szabott weboldalai, és amelyek segítenek az üzletpolitikánkhoz legmegfelelőbb ügyfél- és szállító csoportok kiválasztásában, megtartásában. Összefoglalásként elmondta, hogy a konverziók korát élve a marketing és értékesítési szakterületek tudorai is lassan konvergálódnak, összeolvasztva így az ezekkel kapcsolatos akciókat, így ezt a munkájukat kiszolgáló alkalmazásoknak is követniük kell. Az analitikus CRM megoldások – melyek három fő komponense az operatív, az analitikus és a collaboratív CRM – alkalmazásával elért eredmények maximalizálásához így integrálni kell a CRM-ben lévő ügyfél-intelligenciát a mindennapi működésünket kiszolgáló megoldásokba. A CRM sikerének a későbbi elemzések miatti kritikus tényezőjeként pedig a kommunikáció és az ügyféladatok konszolidált voltát említette.

A délutáni előadások során a DSS Consulting az elhangzottak kiegészítéseként a pontos, megbízható adattartalmat, adatkonszolidációt eredményező információ-minőség biztosításáról, az analitikus CRM gyakorlati megoldásairól, ezen belül többek között a világhálón történő adatbányászat eszközeiről, technikájáról és eredményeiről nyújtott rövid áttekintést.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01