Ügyfeleknek ügyfelekről
Ez utóbbiakkal kapcsolatban a konferencia alatt két bejelentés látott napvilágot. Az IntelliVisor az ASP-n keresztüli kiskereskedelemhez kínál IT beruházás nélküli, gyors hat hónapon belül 200-300 százalékos megtérülést (ROI). Ez a CRM megoldás azon cégek számára is elérhetőnek látszik, amelyek eddig épp az ár, az egyszeri nagy kiadás és a hosszú bevezetési procedúra miatt húzódzkodtak a vevőkapcsolat-kezelést, a számukra legkedvezőbb vevőkör meghatározását, megszerzését és megtartását célzó alkalmazások bevezetésétől. A CRM bevezetések idejének és erőforrás igényének drasztikus csökkenését ígérik induláskor elsősorban a nagy ügyféladatbázisú, éles versenyhelyzetben lévő, adatgazdag környezetben dolgozva a célzottság fontosságára különösen fogékony hitelkártya kibocsátókra, valamint a telekommunikációs a biztosító cégekre fókuszálva az ősztől piacra kerülő, a vállalati marketinget automatizáló (Enterprise Marketing Automation) iparspecifikus EMA megoldások is.
Reprezentálva a megvalósult SAS projektek felhasználók közti megoszlását a kétszáz feletti, javarészt esettanulmányokat ismertető előadás mintegy 40 százaléka banki és pénzintézeti, elsősorban CRM, különböző célú adattárház, valamint a csalásfelderítést és kiszűrést megvalósító, eseteként már az internet felé is kacsingató alkalmazásokkal foglalkozott. Huszonhét előadó reprezentálta a közigazgatást, őket sorrendben az iparból (25), telekommunikációs szektorból (17) és gyógyszerkutatás (15) területéről érkezettek követtek, de tíz, a CRM iránt most ébredő érdeklődésű hagyományos illetve online kiskereskedelmi és disztribúciós vállalkozás SAS alapú több esetében e-intelligence megoldásait is megismerhették a résztvevők.
A konferencia előadói között a hazai SAS ügyfélkörének jelentős hányadát kitevő hazai pénzügyi szférát képviselve két magyar is szerepelt. Hábori Éva, a CIB Bank Rt.-nél a hazai SAS Institute partnere, a KFKI ISYS Kft. közreműködésével most folyó, adattárház alapú elkészültével nem csupán a vezetők és a kontrollerek, de a marketing, a privát és a vállalati ügyfeleket kezelő üzletegységek hatékonyságát is növelő intraneten keresztüli lekérdezéseket lehetővé tevő megoldásról tartott előadást. Szekeres Csaba, az MKB Rt.-től a heterogén rendszereikben lévő adataikat a bank munkája elemzésére alkalmassá tevő adattárház projekt tapasztalatairól beszélt, amelynek első fázisa eredményeként termék- és ügyfélprofitabilitást már tudnak számolni.
Kapcsolódó cikkek
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Az Oracle megjelentette a Siebel CRM új verzióját
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
- Korszerűsíti ügyfélszolgálatát a Sárga Angyal
- Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
- Microsoft online CRM szoftver
- Cisco és Microsoft integrált ügyfélkapcsolat-kezelő megoldás KKV-knak
- Microsoft CRM 3.0: ügyfélkapcsolat-kezelés magyarul
- Számadó: integrált vállalatirányítási csomag minicégeknek
- Microsoft Navision integrált vállalatirányítási rendszer a Synergon csoportnál