Vidéken egyre többet szól a rádió
A napi rádióhallgatási görbét tekintve az idei év második hónapjában kicsit később kapcsolódtak be a hallgatók a reggeli rádióműsorokba az elmúlt két hónaphoz viszonyítva, így az átlagnapi hallgatottság is az eddigieknél később, délelőtt 10 órakor érte el csúcspontját. A korábbi trendekkel szemben a hallgatók nagy része a reggeli műsorok után is kapcsolatban maradt a rádiókkal, és egészen délelőtt 11 óráig a 15 év feletti lakosság 26%-a hallgatta valamelyik rádióadót.
2010 novemberétől megfigyelhető trend, hogy a vidéken - elsősorban megyeszékhelyeken, illetve egyéb kisvárosokban - élők körében egyre népszerűbb a rádiózás. Az elmúlt négy hónapban folyamatosan növekedett az átlag napi elérés ebben a célcsoportban, a megyeszékhelyi lakosok háromnegyede, a kisvárosi lakosok 70%-a érhető el a rádiók által egy átlagnapon (2010 nov.-2011 febr. összevont adat).
Hétköznapokon még magasabbak ezek az arányok: az elmúlt négy hónapban a megyeszékhelyi lakosok 78%-a, a kisvárosi lakosok 75%-a kapcsolódott be valamelyik rádióadó műsorába egy átlagos hétköznapon.
A vidéki városi lakosok körében növekvő átlagnapi rádiózás hátterében tehát egyrészt a növekedő hétköznapi rádiózás áll, másrészt pedig az a jelenség hogy vidéken jobban szétválik a kétféle rádiózási forma, azaz kisebb az átfedés a hétköznapi és a hétvégi rádiózók tábora között, mint Budapesten.
Kapcsolódó cikkek
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Az 1956-os magyar forradalomnak állít emléket a lengyel rádió új internetes oldala
- 2012-ben 85 millió forint marad a helyi és körzeti rádiók kasszájában
- NMHH: Hogyan fogjunk el kalózrádiót?
- Pesszimizmusban a legjobbak vagyunk
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Hogyan látja a világgazdaságot a lakosság a nemzeti teljesítmények minősítésének tükrében
- A közösségi oldalak a legnépszerűbbek az okostelefonokon
- Félszáznál több frekvenciát pályáztat meg idén a Médiatanács
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.