Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?
„A teljes körű outsourcing területén visszaesést tapasztaltunk az elmúlt időszakban, de az egyes részfeladatok kiszervezésére még mindig sok megbízást kapunk ügyfeleinktől. A nagyobb partnerek sokkal több tanácsadást és sok esetben személyes jelenlétet igényelnek kiszervezett munkaügyi feladatok esetében is – nyilatkozta Sütő Zsuzsanna, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgató helyettese. – A vállalat nagysága továbbra sem befolyásoló tényező, hiszen 10-20 fős cégektől kezdve a több ezer fős létszámig látunk el feladatot. Nagyon fontos szempont a döntéseknél a vállalat-specifikus megoldások lehetősége, valamint a hiánytalan szakmai tudás és a bizalom. Ezek után már általában a költségek alapján döntenek a vállalatok, hogy házon belül tartják a feladatot, vagy az egészét, esetleg munkaigényesebb részeit szervezik ki az erre szakosodott cégeknek.”
Alapvetően a VT-SOFT teljes körű megoldást szeretne nyújtani a hozzá forduló cégek számára, akik sok esetben először csak arról szeretnének megbizonyosodni, hogy a kínált megoldás megfelelő-e az Ő elvárásainak. A következő lépésben döntenek arról, hogy az adott megoldást milyen formában szeretnék igénybe venni. A VT-SOFT mindkét lehetőségre tud alternatívát kínálni. A házon belüli megoldást a cég integrált humánügyviteli rendszere, a VT-Constellation támogatja, valamint hosting szolgáltatásokkal biztosítja a stabilabb és biztonságosabb rendelkezésre állást. Kiszervezés esetén pedig a közel hetven fős szakembergárda nyújt professzionális segítséget.
Új igények, kényelmi funkciók
Amennyiben a bérszámfejtés és munkaügyi folyamatok kiszervezése mellett dönt a vállalat, fontos szempont, hogy a továbbiakban egyáltalán ne terheljék az ezzel kapcsolatos feladatok a HR osztály munkatársait. A nagyobb dolgozói létszámnál már akár a dolgozói kérdések mennyisége és az azonnali megválaszolás is komoly terhet róhat az osztályra. A VT-SOFT több ügyfele kifejezetten igényli az állandó helyszíni jelenlétet és az ezzel járó pontos és gyors segítségnyújtás lehetőségét. Ezzel az újfajta megoldással a kiszervezett szolgáltatás minden előnye megmarad, sőt a munkavállalók azonnali segítséget kapnak kérdéseikre és problémás ügyeik kezelésére. A helyszíni ügyfélszolgálat a bérszámfejtés és TB ügyintézés területén lehet a leghatékonyabb, hiszen az ilyen jellegű kérdésekre a HR osztály munkatársai általában nem tudnak szakszerű és pontos választ adni.
A VT-SOFT partnerei a helyszíni segítség mellett minden alapvető kényelmi funkciót is élvezhetnek, így a szerverek távoli elérésének köszönhetően azonnali lekérdezési és riportolási lehetőségük van, akár a szakemberek segítsége nélkül is.
„Az ügyviteli rendszer távoli elérésének köszönhetően a HR terület mindig naprakész és pontos adatokkal dolgozhat. A munkavégzés sokkal pontosabb és gyorsabbá vált a humánügyviteli rendszer bevezetésének köszönhetően, hiszen a munkáltató és a munkavállaló számára releváns adatok azonnal kinyerhetőek a rendszerből.” – nyilatkozta az outsourcing előnyeiről Varga Andrea, a hallókészülék gyártásával foglalkozó a Victofon Kft. HR menedzsere.
Házon belül
A munkaügyi és HR feladatok újra házon belüli megszervezése több dologra vezethető vissza. Sokszor a nemzetközi anyavállalatok szigorú előírásai rendelkeznek arról, hogy milyen feladatokat lehet kiszervezni a vállalaton kívülre, illetve a választandó humánügyviteli szoftvert is meghatározzák, hogy a globális rendszernek a lehető legegyszerűbb legyen az adatok összegzése. Utóbbi esetekben sokszor problémát jelenthetnek a magyar jogrendszer útvesztői, amire sok globális szoftvermegoldás nincs felkészülve.
„Többször tapasztaltuk, hogy bár ügyfeleink teljes megelégedettséggel használják szolgáltatásunkat, az anyavállalat nyomására mégis újra házon belülre viszik a humán ügyviteli feladatokat. Az ilyen esetekben tanácsadással és esetlegesen egyes részfeladatok átvállalásával szoktunk ügyfeleink segítségére lenni” – mondta Sütő Zsuzsanna.
Kapcsolódó cikkek
- Humánügyvitel: Eltérő igények, azonos elvárások
- Előtérben az integrált humánügyviteli rendszerek
- Összehangolt üzleti és IT funkciókra van szükség a növekedéshez
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
- Navigátor: a költségcsökkentés mellett az IT-outsourcing összes előnyét ismerni kell
- HR szoftver felhőből
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.