Paradigmaváltás a vállalati kommunikációban
Az Enterprise Group, a Siemens Enterprise Communications (SEN) kiemelt disztribútora szerint a következő években öt önmagában is meghatározó megatrend együttes hatása követeli ki az egységes kommunikációt (UC) a hazai vállalatoknál. A SEN nemzetközi felméréseinek eredményei azt mutatják, hogy a döntéshozók 76 százaléka tervez kommunikációs beruházást idén, míg 2013-ra ez az arány 89 százalékra növekszik.
A vállalati kommunikációban zajló paradigmaváltás hatására gyökeresen megváltozik hogy hol, mikor és milyen módon lépünk kapcsolatba kollégáinkkal, ügyfeleinkkel, partnereinkkel. A régóta üzemelő kommunikációs rendszerek elérték határaikat, és képtelenek megfelelni a vállalatok és alkalmazottak mobilitás és rugalmasság iránti elvárásainak. A trendek önmagunkban sem elhanyagolható hatása azonban egymást erősíti, és együttesen kényszerítik ki az egységes vállalati kommunikációt.
A kutatások az alábbi 5 megatrendet azonosítják:
§ Korlátlan mobilitás: A fejlett országokban a mobiltelefonok elterjedtsége közel 100 százalékos, és már jelenleg is világszerte 10 milliós nagyságrendben működnek tabletek a vállalati hálózatokba kapcsolva.
§ Új generációs felhasználói élmény: A vállalatok vezetőinek 70 százaléka szerint az alkalmazottakat produktívabbá teszi az érintőképernyők és más felhasználói élményt növelő technológiák használata. Az alkalmazottak 84 százaléka pedig már most is használja munkája során okostelefonját és tabletjét, és szeretne is csatlakozni a vállalati hálózatokhoz.
§ A közösségi média szerepe az együttműködésben: A közösségi kommunikáció egyre növekvő szerepét bizonyítja a napi 4 milliárd YouTube videó lejátszás, a havi 7,5 milliárd Facebookra feltöltött kép, és az évi 25 milliárd tweet.
§ Irány a felhő: A felhőalapú technológiai megoldásokat a gyakorlatban is széles körben bevezetik, hiszen már 2011 szeptemberében a vállalatvezetők 78 százaléka tervezett felhő-beruházást egy éven belül.
§ Rugalmas telepítés: A rugalmasan telepíthető újszerű technológiák hatására két éven belül a privát felhő (34%) és a hibrid megoldások (31%) dominálnak majd a vállalati informatikában.
„A jelenlegi, hagyományos kommunikációs hálózatok átléphetetlen korlátot jelentenek a vállalatok fejlődésében. Fenntartásuk, magas hívásdíjaik és alacsony szintű együttműködési és kommunikációs képességük mindennapos többletköltségeket és működési nehézségeket okoznak. Minden ügyfelünk érzi a lépéskényszert, amelyet az is alátámaszt, hogy a nemzetközi felmérések szerint 2013-ban már a vállalatvezetők 89 százaléka tervez kommunikációs beruházását” - mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.
A Siemens piacvezető megoldásai rugalmasságot, skálázhatóságot, fejlettebb együttműködő képességet, valamint a jövőbeni fejlesztéseket megalapozó beruházásokat tesznek lehetővé. Az Enterpise Group a SEN kiemelt disztribútoraként az egyetlen olyan szállító Magyarországon, amely a hang, egységes kommunikáció és együttműködés (Unified Communications and Collaboration – UCC), valamint contact centerek teljes választékát nyújtja helyben telepítve, privát, hibrid és publikus felhőben egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Az infokommunikációs ipar robbanásszerű növekedésére lehet számítani
- Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
- Nem tért észhez a hazai nyomtatópiac
- Invitel InnoMax Klub: IT-ról, bit/secundomok nélkül, az üzlet nyelvén
- Együttműködés a hazai ICT szektor K+F tevékenységének feltérképezésére
- Informatikai alkalmazások segítik a távmunkát
- Gyógyítás kiadások helyett: Új technológia az egészségügyben
- Távközlési beruházások: a piacszerzés most kezdődik
- Uniformist húznának a felhasználókra a tech cégek - El akarják törölni a határokat (2. rész)
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.