Vállalati közösséget épít az Office 365-tel a Tesco

forrás: Prím Online, 2013. január 22. 17:41

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Tesco a Microsoft Office 365 szolgáltatásait választotta a vállalaton belüli közös munka hatékonyságának, és közösségi platformjának fejlesztésére. A brit székhelyű vállalat tervei szerint az európai és ázsiai leányvállalatok központjaiban és az ottani üzletekben dolgozó alkalmazottak számára teszi elérhetővé az Office 365-öt.

Az egyik legnagyobb kihívás, amelyet a vállalatok a folyamatos növekedés során tapasztalnak, az az, hogy egyre nehezebb a terjeszkedő szervezetet egy csapatként kezelni: a földrajzi távolság miatt nehezebb megosztani ismereteket a többi kollégával, megtalálni azt, aki a munkatársak kérdéseire válaszolni tud, s kezelni az egyre növekvő információt anélkül, hogy a kollégák túlterhelve és a szervezettől elszigetelve éreznék magunkat.


Az Office 365 már régen nemcsak a szövegszerkesztésről és a táblázatkezelésről szól, hanem egészen új kihívásoknak is képes megfelelni. Lehetővé teszi például a munkatársaknak a hatékonyabb kommunikációt és közös munkát a földrajzi elhelyezkedésüktől függetlenül, az alkalmazásoknak köszönhetően pedig a szükséges információk eljutnak az illetékes munkatársakhoz, hogy ők minden esetben releváns döntést tudjanak hozni.

A Tesco tudatosan törekedett arra, hogy az Office 365 segítségével ne pusztán egy dokumentumtárat hozzon létre, hanem olyan együttműködési platformot alakítson ki, amely korszerű módja annak, hogy a munkatársak megosszák egymással ötleteiket, a vállalattal kapcsolatos híreiket.


„Olyan technológiát szeretnénk a dolgozóink kezébe adni, amellyel értéket teremtenek a vásárlóink számára, függetlenül attól, hogy üzletben, logiszitkai központban vagy irodában dolgoznak. Úgy gondoltuk, hogy az Office 365 egy fontos eszköz ahhoz, hogy megvalósíthassuk e célkitűzésünket. Az Office 365 egyfajta portálként fog szolgálni a Tesco alkalmazottai és beszállítói számára; ezzel ösztönözzük őket arra, hogy rugalmasabb munkastílust vegyenek fel. Ezen a portálon azt szeretnénk, hogy a munkatársak remek vásárlói élményeket osszanak meg a közösségünkkel, egyben bátorítva a többieket arra, hogy ezeket a jó gyakorlatokat a mindennapi munkájukban alkalmazzák.” Az Office 365-nek köszönhetően egy teljesen „összekötött” szervezet leszünk, amelynek munkatársai képesek hatékonyan kommunikálni, proaktívan megosztani a birtokukban lévő tudást.” – emelte ki Mike McNamara, a Tesco informatikai igazgatója.

A közösségi média belső munkatársak körében történő alkalmazása az az üzleti élet terén a legtöbb vállalat számára még viszonylag újnak számít. A kapcsolati hálók azonban mára már nagyon sok millió ember mindennapjainak részévé váltak, fő színterei a kapcsolattartásnak, az információmegosztásnak, véleménycserének. Ugyanezek az emberek egyúttal a vállalatok alkalmazottai, partnerei és ügyfelei is – és mindinkább elvárják, hogy a kapcsolati hálókat a magánélet mellett munkavégzésre és ügyintézésre is használhassák.


„Napjainkban egyre több vállalat ismeri fel, hogy érdemes lépést tartani a közösségi média terén jártas alkalmazottakkal. A gazdálkodó szervezetek egyre nagyobb hányada már legalább egy közösségi alkalmazást bevezetett informatikai környezetében. A felhasználók közül azonban kevesen tudják, hogy a Microsoft Office például jóval több, mint egyszerű szövegszerkesztő, táblázatkezelő és prezentáció készítő: az üzleti szolgáltatások részként ma már olyan vállalaton belüli belső közösségi hálózatot tudunk segítségével létrehozni, amely hatékonyan, a vállalati munka javára aknázza ki a közösségi hálózatok adta lehetőséget” – fogalmazott Nagy Levente, a Microsoft Magyarország Office üzletágának vezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01