Okosodó kereskedelem: X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
SmartCommerce: a jövő (e-)kereskedelme címmel rendezi meg a SzEK.org május 9-10-én Gárdonyban az e-kereskedelmi szakma immár tízéves seregszemléjét, a X. Elektronikus Kereskedelem Konferenciát. A rendezvény középpontjában az okostelefonok és egyéb „okos” eszközök és megoldások nyomán okosodó kereskedelem nyújtotta lehetőségek, illetve az ezekhez kapcsolódó üzleti kihívások állnak.
Az okostelefon és a táblagép átalakítja internetezési szokásainkat és ennek nyomán a web arculata, viselkedése, funkciója is folyamatosan változik. Az asztali PC idejében a verseny a képernyő előtt töltött időnkért zajlott, ebből akartak minél nagyobb szeletet a tartalomszolgáltatók, a közösségi oldalak és a webshopok. Ültünk egy helyben, és a világ odasereglett elénk a monitorra. A mobilozó felhasználó viszont állandó mozgásban van, kezében egy olyan eszközzel, amely soha nem látott mértékben képes összekapcsolni, párhuzamossá tenni az online és offline világot; de ezáltal nem csak az e-kereskedelem tör be a hagyományos üzletek világába, hanem fordítva is: a hagyományos kereskedők és szolgáltatók is új lehetőséget kapnak. A verseny többé nem arról szól, ki szerzi meg ügyesebben a monitor előtt töltött időnket, hanem arról: ki tud legjobban elkapni minket mozgás közben. A piac kitágul, a versenytényezők egyre összetettebbé válnak – az okostelefon, az okos eszközök okosabbá teszik a vevőt és ezáltal az egész kereskedelmet arra kényszerítik, hogy okosodjon. 2013. május 9-10-én ezekről a témákról fog szólni a X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia a SzEK.org rendezésében, Gárdonyban, a Vital Hotel Nautis-ban.
A konferencián Nyírő András, az Index.hu alapítója és az első hazai mobilos tartalomszolgáltatás kitalálója tart bevezető előadást az okosodó világ üzleti modelljeiről; Dr. Bőgel György, a CEU professzora arról beszél, milyen tényezők határozzák meg, mely vállalatok törnek fel vagy buknak el az új iparágakat létrehozó és régieket eltüntető technológiai forradalmak során. Előadásokat hallhatunk az internet felhőkbe és appokba szerveződő új struktúrájáról, a kiterjesztett valóságról (Augmented Reality), a dolgok internetjéről (Internet of Things), az okos termékekről és hirdetésekről, az új és okosodó vevői csoportokról, és általában minden olyan technológiai és üzleti megoldásról, amelyek mentén a jövőnk alakul. Megtudhatjuk, milyennek látja a jövő kereskedelmét az e-kereskedő, a mobil- illetve webes fejlesztő, a (mobil)fizetési szolgáltató és a jövőkutató. Természetesen idén sem maradhat el Kis Gergely hagyományos beszámolója az e-kereskedelem, az eNET Kft. által mért előző évi teljesítményéről és a piaci várakozásokról; amelyeket egyébként jelentősen befolyásolhat a Tesco online áruházának indulása – erről szintén sokat megtudhatunk majd Őri Gergely előadásából, aki a hipermarket e-kereskedelmi üzletágát vezeti.
A konferencia második napja „Villásreggeli a Marson” címmel, teljes egészében az elkövetkező éveket nagyban meghatározni képes, részben még szinte futurisztikusnak ható fejlesztések bemutatásával telik: lesz háromdimenziós nyomtatás, intelligens kamera, és az emberi hang érzelmi töltését elemezni képes hangfelismerő rendszer. Megnézzük, milyennek látszik a jövő a Google szemüvegén át, és egyéb izgalmas kütyükkel ismerkedünk – mindezt a hagyományosan sikeres EKK-s villásreggeliken megszokott kötetlen, kellemes hangulatban.
A konferencia főszponzora, a PayU online fizetési szolgáltató a rendezvényen fogja először bemutatni a szakmai közönségnek új, mobilos fizetési megoldását. A Magyar Posta kiemelt szponzorként támogatja a hazai e-kereskedelmi szakma legfontosabb éves rendezvényét, amely idén először Az Év Internetes Kereskedője Díj átadóünnepségének helyszíne is lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly egymilliárdot költöttünk mobilon keresztül
- Rekordot döntött a PayPal mobilfizetések száma az idei Black Friday napján
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Új mobil fizetési rendszer a Starbucks kávéházakban
- E-kereskedelmi konferencia: igaz mesék kamaszoknak
- IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.