A férfiak „hűségesebbek”

Jobban kötődnek egy adott márkához

Czipperer Dia, 2013. augusztus 10. 10:34

A Grando online pláza legfrissebb felmérése rámutat arra, hogy a férfiak hűségesebbek a nőknél, ha márkákról van szó. A gyengébbik nem közel fele elcsábul, ha valami népszerűbbel találkozik.

A Grando felmérésében megkérdezett nők közel 50%-a hajlandó márkát váltani, ha valami népszerűbbet lát. A férfiaknál ez arány alacsonyabb. De vajon minek köszönhető mindez?

 

Divathóbort

 

Érdekes, de a pénztárca mérete nem feltétlenül van összefüggésben azzal, hogy valaki mit vásárol. Ilyenkor nem az számít, mire telik, hanem az, hogy milyen annak a terméknek a megítélése.  A divathóbort főleg a szerényebb keresetűeket érinti, ezen belül is inkább a vidéki lakosságot.

 

Ezzel szemben a magasabb fizetésűek nem feltétlenül egy divatirányzat, náluk a márka a fontos. Hiába találhatnának divatosabb darabokat is, ők ragaszkodnak a „logóhoz”.

 

Mennyire vagyunk márkahűek?

 

„A válaszadók 26%-a márkahűnek vallotta magát, 10% pedig egyenesen márkafüggőnek – fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. – Igaz, több mint 20% úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát.”

 

Melyik nem árérzékenyebb?

 

A felmérés arra is rávilágított, egy-egy akció milyen hatással van a vásárlásokra. A nők ebben a tekintetben is vezetőek, bár csak néhány százalékkal. A kis keresetűekre főként jellemző, hogy – nőkre és férfiakra egyaránt –, hogy lecserélnék márkájukat, ha olcsóbbat találnak. Ez a 70 és 100 ezer forint átlagfizetésűekre jellemző: 5-ből 3-an nyilatkoztak így.

 

A bevétel növekedésével arányosan az árérzékenység is csökken, ilyenkor már kevésbé érdekli őket az ár, és az akciók is kevésbé vonzóak számukra. A 300 ezer forint feletti átlagkeresettel rendelkezőket már inkább a márka vonzereje nyűgözi le, itt már inkább a tudatos vásárlás kerül előtérbe.

 

Mennyire fontos a kapcsolat?

 

A Grando vásárlói egyértelműen az olyan márkákhoz kötődnek főként, amelynek termékeit van lehetőségük előzetesen tesztelni, vagyis kipróbálni, kapcsolatba kerülni ezáltal magával a branddel. Ilyen lehetőségeket teremt egy esetleges nyereményjáték, amely nagyban hozzájárul a márkakötődés kialakulásához.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01