Deloitte: 2014 az okos eszközök éve lesz
A testen viselhető okos eszközök, köztük az okosszemüvegek, okosórák felemelkedésének éve lesz 2014, 10 millió darab fogyhat belőlük az idén szerte a világban, értékesítésük pedig 2020-ra a 100 millió darabot is meghaladhatja - közölte a Deloitte közleményében.
A cég 2014-es, globális trendeken alapuló, legfrissebb TMT (technológiai, média és telekommunikációs) előrejelzéséből kiderül, az okostelefonok, tabletek, PC-k, TV készülékek és játékkonzolok forgalma az idén 750 milliárd dollárnál is nagyobb lehet világszerte, ami majdnem duplája a 2007-es forgalomnak. Szép Péter, a Deloitte Zrt. üzletviteli tanácsadás üzletágának partnere a közlemény szerint kiemelte: a vásárlói igények az előrejelzés szerint 2014-ben 3 milliárd dolláros piacot teremtenek a testen hordható okos eszközöknek, például a szemüvegeknek.
A Deloitte szerint a testen viselhető okos eszközök piacán a legnagyobb bevételt az okosszemüvegek hozhatják 2014-ben, amelyekből 4 millió darabot értékesíthetnek idén, ám 2016-ra 10 millió, 2020-ra pedig 100 millió darabra nőhet a forgalmuk. Idén még elsősorban magánszemélyek fogják keresni, az üzleti használatuk később válhat majd uralkodóvá. Elemzői becslések szerint 2017-re akár 1 milliárd dolláros éves megtakarítást érhetnek el majd a cégek az alkalmazásukkal.
Okosórákból 2 millió darab kelhet el az idén, forgalmuk hosszabb távon is kisebb lesz az okosszemüvegénél, amelyekhez képest fő hátrányuk, hogy nem a látótérben helyezik el az információkat. A sportrajongók és az életmódváltást fontolgatók körében népszerűek lesznek az okos fitness pántok, amelyekből szintén közel 4 millió darab fogyhat az idén, ám használatuk középtávon sem válik általánossá. Elterjedésüknek gátat szab, hogy számos funkciójuk okostelefon alkalmazásokkal is pótolható.
Ugyanakkor az egyik legnagyobb növekedés az okostelefonok forgalmában lesz tapasztalható az idén is: forgalmuk 12 százalékkal nőhet a Deloitte előrejelzése szerint az előző évhez képest, amivel a forgalmuk 375 milliárd dollárra emelkedik. A következő 5 évben az értékesítés nagyobb része a fejlődő országokban történik majd, és az 55 év feletti korosztályban terjed el a használatuk - olvasható a közleményben.
A felmérés szerint a tabletek forgalma az idén a várakozások szerint meghaladja a 100 milliárd dollárt, miközben csökkennek az átlagos eladási árak.
A Deloitte szerint az úgynevezett "okos nappali" eszközök - például tabletek, PC-k, TV készülékek - eladása a következő években is növekszik majd, de várhatóan az elmúlt 10 évben tapasztaltnál kisebb ütemben. A növekedés sem minden termékkategóriát érint: a PC-k piacán 4 százalékos csökkenés várható a becslések szerint a tavalyi 12 százalékos visszaesés után. A TV készülékek piaca is szűkült, ami elsősorban az ár lassú csökkenésében mutatkozik meg: a vevőket a 3D technológia, hang, vagy mozdulatvezérlés nem ösztönzi arra, hogy drágában, vagy gyakrabban cseréljék le készülékeiket - mutat rá a Deloitte.
A kutatás szerint a tömeges nyílt online kurzusokon (MOOC - Massive Open Online Course) idén 10 millióan regisztrálhatnak, ami duplája a 2012-es jelentkezéseknek, azonban az összes lezárt képzésen belüli aránya még mindig csak 0,2 százalékot tehet ki. Világszerte 100 millió eVizitre kerülhet majd sor az idén, ami potenciálisan több mint 5 milliárd dolláros megtakarítást jelenthet a személyes orvosi vizit költségeihez képest, illetve 400 százalékos növekedést a 2012-es adatokkal összehasonlítva.
2014 végére világszerte 50 millió háztartás kettő vagy több különálló TV-előfizetéssel fog rendelkezni, ami várhatóan körülbelül 5 milliárd dolláros árbevétel-többletet generál. Az érintett háztartások az elsődleges - szatellit, kábel, vagy IPTV - előfizetés mellett SVOD (Subscription Video On Demand) szolgáltatást is igénybe vesznek.
A prémium sportközvetítési jogokból származó bevétel 2,9 milliárd dollárral 24,2 milliárd dollárra fog nőni, ami 2013-hoz képest 14 százalékos növekedés. A jogdíjak növekedését a fontosabb európai nemzeti futballbajnokságokkal és észak-amerikai bajnokságokkal kötött új megállapodások idézik elő.
Idén a mobiltelefonon elérhető chatszolgáltatásokon keresztül több mint kétszer akkora adatforgalom fog megvalósulni a Deloitte előrejelzése szerint, mint SMS-en keresztül: miközben napi 50 milliárd chat-üzenetet küldenek, SMS-ből 21 milliárdot. Ennek ellenére az SMS-ek az idén még mindig 100 milliárd dollár árbevételt fognak generálni, ami nagyjából ötvenszerese a chatszolgáltatások teljes bevételének - olvasható a Deloitte előrejelzésében.
Kapcsolódó cikkek
- Valós idejű vonatmenetrend okostelefonra
- Már külföldön is terjeszkednek a nagy hazai e-kereskedők
- A China Mobile is megkezdte az iPhone-ok eladását
- A traktor és a Simson motor a legmenőbb a Jófogáson
- Az Intel emberi érzékeléshez hasonló képességekkel ruházza fel készülékeit
- Mobilappal adni-venni
- 2019-ig háromszorosára nőhet az okostelefon-előfizetések száma
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- A magyar lakosság több mint negyede használ okostelefont
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.