Q2: az Android az okostelefon-piac 85%-át birtokolja
A Strategy Analytics adatai alapján a második negyedévben (Q2) az Android platform elterjedtsége 84,6%-os volt. Ez időszak alatt közel 300 millió telefon talált gazdára.
Nem sokban térnek el a Startegy Analytics elemzőcég adatai az IDC számaitól. Nem kérdés, hogy még mindig az Android áll-e vezető helyen, hiszen olyan fölénnyel rendelkezik a platform, melyek néhány hónap alatt nehéz lenne behozni.
Összesen 295,2 millió okostelefon kelt el a három hónapos időszak alatt, ennek nagyrésze androidos mobil volt: 249,6 millió. Ezzel a számmal a jelenleg messze listavezető Google platform a torta 84,6%-át birtokolja.
Az Android egyre jobban távolodik vetélytársaitól, ami azt is jelenti, hogy bár az Apple háza táján több telefon fogyott, mint tavaly ilyenkor (31,2 vs. 35,2 millió), piaci részesedése fordított képet mutat: 13,4%-ről 11,9%-ra esett vissza a rivális térhódításának köszönhetően.
A többi platform tekintetében viszont egyáltalán nem beszélhetünk növekedésről:a Microsoft és a BlackBerry sem az eladott készülékek, sem pedig a piaci részesedés tekintetében nem javítottak mutatóikon – az adatok csökkenést mutatnak. A többi platform esetében pedig állóvíz tapasztalható: nem is növekedtek, de nem is csökkentek az eladások, és piaci helyzetük is stabil képet mutat.
A gyártók tekintetében még mindig a Samsung áll a dobogó legfelső fokán, annak ellenére, hogy a számok csökkenést jeleznek, őt pedig jócskán lemaradva az Apple és a Huawei követi. A Top 5-ben foglal helyet még a Lenovo és a Xiaomi, és mindössze csak a hatodik hely jutott az LG-nek (lásd a 2. ábrán).
Forrás: TheNextWeb.com; Nyitókép: nerdynerdnerdz.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- Csökkent a két domináns mobilszereplő piaci részesedése
- Mobilböngészés – Android vs. iOS
- A táblagéppiac számokban
- Közel 1 milliárd okostelefont adtak el tavaly
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.