Az Alibaba csalódást okozott

MTI Sajtóadatbank, 2015. február 3. 09:27

A kínai internetes kereskedelmi portált üzemeltető Alibaba Group Holding bevétele hiába nőtt éves szinten 40 százalékkal 2014 utolsó negyedévében, még így is kevesebb lett, mint amennyit a piaci elemzők vártak.

Az Alibaba tájékoztatása szerint bevétele 2014. október-decemberében elérte a 4,22 milliárd dollárt, de ez elmaradt a 4,45 milliárd dolláros piaci várakozástól. Az Alibaba részvényárfolyama emiatt nagyjából 6 százalékkal csökkent csütörtök délután New Yorkban a tőzsdén kívüli forgalomban.

Tavaly a negyedik negyedévben az Alibaba oldalain a vásárlások 42 százalékát már valamilyen okostelefonról vagy táblagépről intézték. Ez az arány 2014 harmadik negyedévében 36 százalék volt, 2013 negyedik negyedévében 20 százalék. A mobileszközöket aktívan használó ügyfelek száma egy év alatt 265 millióra nőtt 136 millióról.

A vállalatnak még gondot okozhat, hogy Kínában a héten vitába keveredett egy kormányzati ellenőrzési szervvel, amely hamis áruk forgalmazásával gyanúsítja az oldalt. Az Alibaba elismerte, hogy nem tökéletes a működése, fel is lép a hamisítványok terjedése ellen, de kritizálta a kínai hatóságokat vizsgálati módszereik miatt.

Az Alibaba nyeresége a tavalyi év negyedik negyedévében 28 százalékkal csökkent éves szinten, 964 millió dollárra esett, és 37 cent lett a részvényenkénti nyereség. A korrigált részvényenkénti nyereség azonban már nőtt, 13 százalékkal, részvényenként 81 centre.

Kulcsszavak: +céginfo Alibaba.com

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01