Az iPhone 6 Plus a legmenőbb phablet Amerikában
Az elmúlt időben majdnem megnégyszereződtek az okostelefon és phableteladások az Egyesült Államokban, köszönhetően az Apple nagyobbik üdvöskéjének, az iPhone 6 Plus modellnek.
A Kantar Worldpanel ComTech legfrissebb adatai szerint jelentős növekedésnek indultak a phableteladások az USA-ban. Az 5 hüvelykes vagy annál nagyobb kijelzős okostelefonok iránti kereslet az iPhone 6 plus érkezésével ugrott meg nagymértékben.
A Kantar adatai szerint az első negyedévben 15%-os volt a növekedés 2014 azonos időszakához képest, amikor a phabletek az Egyesült Államok eladásának mindössze 6%-át tették ki. A jelentés szerint az Apple 5,5 hüvelykes iPhone 6 Plus modellje 44%-át teszi ki jelenleg a phabletpiacnak. Az új modellek olyannyira kelendőek a tengerentúlon, hogy jelenleg az iPhone-eladások 18%-át ezek képezik.
A számok egyebek mellett azt is tükrözik, milyen fontos a képernyőméret. A Kantar szerint mind az iOS, mindez pedig az Android felhasználók esetében is meghatározó tényezőnek tekinthető ez, amely előbbi esetén 43%, utóbbinál pedig 47% számára volt fő szempont.
Korábban szintén a Kantar mutatott rá arra, hogy az Apple-nek a nagyobb kijelzős modellek felé kell fordulnia, hogy lépést tartson a riválisokkal, legfőképpen a dél-koreai Samsunggal, akivel örökös harcban állnak.
Egy korábbi jelentésük szerint a nagyobb kijelzőmérettel megáldott iPhone-ok az európai piacon is jelentős változásokat eredményeztek, ugyanis több Android felhasználó döntött úgy az első negyedévben, hogy iPhone-ra vált. Az Android piaci részesedése ennek nyomán 3,1%-ot esett vissza, habár még mindig dominánsnak tekinthető a Google operációs rendszere a maga 68,4%-os részesedésével.
A jelentés szerint az európai „nagy ötök”-nél – Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország – figyelhető meg a legnagyobb növekedés az iOS userek tekintetében, ahol az Apple piaci részesedése 20,3%-os.
Windows Phone fronton nem túl kecsegtetőek a mutatók, annak ellenére, hogy a vállalatnak is van már saját zászlóshajó phabletje. Mindkét jelentés szerint csupán kis mértékben nőtt az operációs rendszer elterjedtsége az Egyesült Államokban és Európában egyaránt, kivéve Franciaországban, ahol a Windows Phone jelenleg 14%-on áll.
Forrás. Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az USA-ban átvette a vezetést az iOS
- Számos tartalom táblagépen vagy okostelefonon a Lufthansa közepes távolságú járatain
- foodpanda – az ételrendelések jelentős része mobileszközről érkezik
- Teszteltük a BKK Futár alkalmazását
- Bár az Android vezet Amerikában, mégis az Apple áll az élen
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- Legfrissebb BKK járatinfók mobilon
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.