Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 29. 13:04

Az egyik legnagyobb nemzetközi ügyfélkörrel rendelkező magyar startup, a Gravity R&D egy olyan új fejlesztéssel rukkolt elő, amely révén a világ KKV-i könnyedén alkalmazhatják az egyik legkifinomultabb online ajánlórendszerét. 

Személyre szabva

 

A Gravity számos hazai és nemzetközi nagyvállalat, többek között a Dailymotion, az eMAG, BónuszBrigád, az Extreme Digital, az Allegro vagy az Ingatlan.com számára készített online ajánlórendszert. Ennek eredményeként a cég rendszerei naponta 140 millió ajánlatkeresést futtatnak le és ezzel több, mint 1 millió dollár többletforgalmat generálnak nap mint nap. A Gravity ezen tudását alkalmazva fejlesztette ki új platformját a RECO-t, ami kifejezetten a KKV szektor igényeire lett szabva. Ennek köszönhetően a világ egyik legkifinomultabb ajánlórendszere minimális IT tudással fél óra alatt integrálható a weboldalba. A Gravity elsősorban az e-shopok vezetőit, marketingeseit, illetve a nagyobb e-kereskedelmi rendszerek üzemeltetőit kívánja megszólítani új termékével – ez utóbbiakat pénzügyileg is érdekeltté szeretnénk tenni egy partner program keretében.
 

 

Aki kimarad, lemarad

 

„A KKV-k komoly versenyhátrányból indulnak az e-kereskedelmi piacon, amelyek közül az egyik legjelentősebb a megfelelő informatikai erőforrások hiánya: egyrészt a kisebb cégek nehezen engedhetik meg maguknak a bonyolult IT fejlesztések elvégzésére képes szakemberek alkalmazását, másrészt csak kevesen tudják kifizetni azokat a programokat, amelyekkel a nagyobb szereplők egyedi, személyre szabott szolgáltatásokat képesek nyújtani. A RECO erre a problémára nyújt megoldást” – mondta el Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezetője.

 

Az online ajánlórendszerek evolúciója

 

A legújabb trendek azt mutatják, hogy elkezdtek összemosódni az online és az offline kereskedelem határai. Már nem két különálló szektorról van szó, mindkét fél nyit a másik felé: a nagy kereskedelmi hálózattal rendelkező multik egyre komolyabb szeletet hasítanak ki az e-commerce tortából, és ez fordítva is igaz, egyre több az online világban megerősödött szereplő nyit üzletet. Ez a tendencia természetesen az online ajánlórendszerekre is jelentős hatással van: az iBeacon nevű eszköz, amelyre a Gravity is fejleszt, például lehetővé teszi, hogy egy plázában sétálgató ember a mellette lévő boltok akcióiról kapjon a telefonjára a webshopokra jellemző ajánlásokat.

 

E-kereskedelem: bőven van még hely a növekedésre

 

Az e-kereskedelem azon kevés szektor egyike, amely töretlenül fejlődik az elmúlt 10 évben mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Bár szakértők szerint Európában a bővülés üteme kicsit lassuló tendenciát mutat, de az öreg kontinens GDP-jén belül a szektor aránya 2020-ra elérheti a 6 százalékot (ez a szám 2009-ben 1,27 százalék volt). A digitális piac terjedése terén hazánk sem szégyenkezhet: a SzEK.org 2014-ben 273 milliárd forintos forgalmat mért, ami 26 százalékos bővülést jelent. A növekvő piaci tortához természetes módon egyre többen szeretnének hozzáférni, amelynek következtében egyre több kis- és középvállalkozás tűnik fel a nagyok mellett.

 


 

Nemzetközi vizeken

 

A Gravity, amely 2009-ben holtversenyben az élen végzett a Netflix Prize-on, a világ egyik legrangosabb ajánlórendszer versenyén, ezen termékét is a nemzetközi piacra fejlesztette: elsődlegesen Európába, Észak-Amerikába és Délkelet-Ázsiába (ahol a legdinamikusabb az e-kereskedelem fejlődése) szeretnének betörni. A nagyratörő tervekkel párhuzamosan a cég budapesti irodája is bővül: jelenleg is keresnek fejlesztőket, integrátort, projektvezetőt, adatbányászt és online marketinges szakembereket.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01