Új munkakörülményeket vár el az Y-generáció

forrás: Business Online, 2016. január 11. 11:15

A globális munkaerőpiacon 2020-ra minden második munkavállaló az úgynevezett Y generáció tagja lesz (1980 és 2000 között születettek). A PWC felmérése szerint a fiatalok a munkahelyeiken ugyanazokat a technikai feltételeket várják majd el, amelyekhez otthon és a tanulmányaik során hozzászoktak, vagyis gyakori online kommunikációt, közösségi médiát, kollaborációs eszközöket és flexibilis munkavégzést.

 Az Y generáció tagjainak nagy többsége – Nyugat-Európában 78, Közép és Kelet-Európában 92 százaléka – véli úgy, hogy IT tudása megkönnyíti számára az álláskeresését, és ugyanilyen arányban részesítik előnyben azokat a vállalatokat, amelyek a legújabb technológiai eszközöket biztosítják a munkavégzéshez.

 

A milleniumi generáció megjelenése a munkaerőpiacon komoly kihívás elé állítja a munkaadókat. A legtehetségesebb munkavállalók megszerzése és megtartása érdekében új munkamódszereket kell bevezetniük” – mondta Friedl Zsuzsanna, a Microsoft Magyarország HR igazgatója. Hozzátette:„Másfelől azonban nincs változás az ezt támogató munkavállalók nélkül. A fiatalok tudásukkal és új hozzáállásukkal hatékonyabbá tehetik a cégek működését és segítenek lépést tartani a technológiai változásokkal.

 

A technológia váltás, és az együttműködésre épülő új munkamódszerek bevezetése az IVSZ (Informatikai Vállalkozások Szövetsége) szerint nemzetgazdasági érdek, ugyanis e nélkül elképzelhetetlen az IT szakemberek itthon tartása, illetve a magyar gazdaság felzárkózása a fejlett, nyugati gazdaságokhoz.

 

Egy friss EY tanulmány arra is rámutatott, hogy sok fiatal épp a csapatmunkát támogató eszközök, és a rugalmas munkavégzés lehetőségének hiánya miatt vált munkahelyet. Ez a két szempont a munkahely elhagyása irányába mutató első öt tényező között szerepel az esetükben az alacsony bér, a karrier lehetőségek hiánya és a gyakori túlóra mellett. Az Ipsos közvélemény kutató által 32 országban elvégzett felmérés szerint a munkavállalók 39 százaléka elégedetlen a csapatmunka szintjével jelenlegi munkahelyén és 40 százalékuk gondolja azt, hogy a vállalati közösségi média használata előmozdítaná ezt. A Deloitte hat európai országban vizsgálta meg ugyanezt és felmérésük szerint a munkavállalók több mint fele (56%) véli úgy, hogy kevés az együttműködés és az innováció a vállalatukon belül, és csak 10 százalékuk állította azt, hogy saját munkahelye mindkét téren élen jár. Az ilyen vállalatok munkavállalói 34 százalékkal elégedettebbek azoknál, akik az innovációt és a csapatmunkát háttérbe szorító munkahelyeken dolgoznak.

 

 

 

A fiatalok a munkahelyeiken is előszeretettel használják a jól ismert Skype-ot, ennek vállalati verzióját jelenleg több mint 100 millió ember alkalmazza a munkahelyi kommunikációban. A milleniálisok 41 százaléka mondta azt, hogy szívesebben kommunikál ilyen módon a munkahelyén, mint személyesen vagy akár telefonon. Így érthető, hogy 64 százalékuk miért szeretne alkalmanként otthonról dolgozni, 66 százalékuk pedig a munkaidő beosztást is rugalmasabban kezelné.

 

 

A munkaadók elvárásai is alkalmazkodtak a kor követelményeihez. Amellett, hogy a jó kommunikációs készség írásban és szóban, az ügyfélközpontúság, a részletekre való odafigyelés, a jó szervező és problémamegoldó képesség továbbra is fontos követelmények, a Microsoft irodai alkalmazásainak ismerete is bekerült az első három legfontosabb munkaadói elvárás közzé. Figyelemre méltó az IDC felmérés megállapítása, miszerint az MS Office alkalmazások ismeretét a magas jövedelmet kínáló pozíciók 15 százalékánál írják elő!

 

A felhőben tárol adatok lehetővé teszik az otthoni munkavégzést, illetve azt is, hogy a munkavállalók növekvő arányban használhatják akár a saját eszközeiket is a munkahelyeken: a Gartner felmérése szerint 2016-ban, világszerte a vállalatok 38 százaléka tervezi lehetővé tenni ezt. Magyarországon az Intel felmérése szerint 2014-ben a vállalatok 18 százaléka támogatta a saját eszközök munkahelyi használatát, ám az elmúlt évben további 6 százalék irányozott elő ilyen jellegű intézkedést, mivel ettől az elavult eszközpark gyors korszerűsítését remélik.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30